حزب الله هتک حرمت به قرآن کریم توسط تندروهای سوئدی را محکوم کرد


ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823038

جنبش حزب الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه ای برخی از افراطیون سوئدی را که نسخه هایی از قرآن کریم را به آتش کشیدند محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنبش حزب‌الله در بیانیه‌ای این اقدام برخی از افراط‌گرایان در سوئد را حمله‌ای فاحش به دین مسلمانان، توهین عمدی به دین آنها و نقض کتاب خدا خواند که قابل تحمل یا نادیده گرفتن نیست.


حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام تکرار تلاش های زشت قبلی و کاریکاتورهای ننگینی است که متوجه پیامبر اعظم محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) شده است.

حزب الله از مقامات سوئد خواسته است که عاملان این حادثه را مجرم شناخته و شدیدترین اقدامات بازدارنده را علیه آنها اتخاذ کنند تا از تکرار چنین حوادث فجیعی جلوگیری شود.

این جنبش همچنین به دنبال الهام گرفتن از اصول والای بشردوستانه مندرج در قرآن کریم است که باعث ترویج گفتگو، مدارا و پذیرش دیگران می شود.

حزب الله در پایان بیانیه خود از تمام امت اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، مراجع دینی، انجمن های عالی اسلامی، علمای دینی، احزاب و گروه های سیاسی و همه سازمان های بین المللی و حقوق بشری خواست تا راه اندازی کنند. گسترده ترین کمپین برای محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم.

به گزارش ایرنا، راسموسن پالودن، یکی از رهبران فرقه راست افراطی و هوادارانش روز جمعه (16 آوریل) یک جلد قرآن کریم را در شهر لینشوپینگ سوئد به آتش کشیدند و اعتراضاتی را در سوئد و شماری به دنبال داشت. کشورهای اسلامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید