سفارت ایران در آلمان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

سفارت ایران در آلمان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه در روز تاسوعای حسینی اقدامات تحریک آمیز عده معدودی از تهمت زنندگان در هتک حرمت کلام الله مجید و توهین به عتبات عالیات علیه مرکز اسلامی هامبورگ آلمان را به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی تاکید کرد: این اقدام وقیحانه مصداق بارز فتنه و نفرت پراکنی است و مورد محکومیت شدید همه مسلمانان، موحدان و صاحبان وجدان و معتقد به همزیستی و گفتگوی ادیان است.

وی همچنین نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک این گونه اقدامات جسورانه و سرکش هشدار داد و افزود: این گونه جسارت ها نسبت به مقدسات اسلامی از دیگر جنبه های افراطی گری و خشونت تکفیری و داعشی است و اقدام قاطع و بازدارنده با آنها بر عهده دولت های مدعی حقوق است. انسانیت آزادی و دموکراسی است.

سخنگوی آژانس دیپلماسی ضمن مسئول دانستن دولت آلمان در این حادثه ناگوار تاکید کرد: انتظار داریم واکنش فوری، قوی و شفاف آلمان برای برخورد با عاملان این اقدام توهین آمیز و پیگیری سریع قضایی برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی صورت گیرد. .

کنعانی اضافه کرد: این گونه اقدامات طغیان‌کننده که پشت آن دست استکبار و صهیونیسم جهانی نهفته است، اهمیت وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام را تکرار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید