نامه آیت الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل در خصوص هتک حرمت به قرآن کریم

به گزارش شفقنا، در متن نامه دفتر مرجع تقلید شیعیان آمده است که احترام به آزادی بیان، صدور مجوز برای چنین اقدام شرم آور را توجیه نمی کند.

متن نامه دفتر آیت الله العظمی سیستانی به شرح زیر است:

به نام خدا

آقای آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد

با عرض سلام و احترام

رسانه ها گزارش دادند که مردی در سوئد به منظور توهین به مذهب حنیف به یک نسخه از قرآن کریم حمله و یکی از صفحات آن را سوزاند.

چنین رفتارهای زننده ای در سال های اخیر بارها در کشورهای مختلف رخ داده است، اما نکته قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و به بهانه آزادی بیان اتفاق افتاده است.

البته اگر احترام به آزادی بیان به هیچ وجه مجوز چنین رفتار شرم آور را توجیه نکند که حمله آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است و منجر به ایجاد فضای مساعد برای ترویج می شود. از افکار افراطی و اقدامات غلط .آهسته آهسته

مقام معظم رهبری ضمن محکومیت این اقدام، از سازمان ملل متحد خواستند تا با اتخاذ تدابیر مؤثری از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کرده و کشورها را وادار به بازنگری در قوانینی که اجازه چنین اقداماتی را می دهد، بنمایند.

مقام معظم رهبری همچنین خواستار برقراری ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان مختلف و رویکردهای فکری مبتنی بر احترام به حقوق و احترام متقابل در بین همگان هستند.

نجف اشرف

دیدگاهتان را بنویسید