توجیه سوئد برای هتک حرمت به قرآن کریم

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه سوئد در توجیه هتک حرمت به قرآن کریم در این کشور مدعی شد: سوئد از آزادی بیان زیادی برخوردار است اما این بدان معنا نیست که دولت یا من از نظرات بیان شده حمایت می کنیم.

لازم به ذکر است که هفته گذشته مقامات سوئد به یکی از چهره های راست افراطی دانمارکی اجازه دادند تا یک نسخه از قرآن کریم را در استکهلم (پایتخت سوئد) بسوزانند. دادستانی کل سوئد نیز از تحقیق و تشکیل پرونده خودداری کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد را به دلیل اقدامات برنامه ریزی شده در سوئد برای هتک حرمت به نهضت قرآن کریم احضار کرد.

سفیر سوئد در ترکیه پس از آن احضار شد که رسانه ها روز جمعه گزارش دادند که راسموس پالودان، رهبر یک حزب سیاسی راست افراطی، اجازه سوزاندن یک نسخه از قرآن را در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم دریافت کرده است.

در همین رابطه یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: پس از اینکه مطلع شدیم که آتش زدن انجیل هایمان در نزدیکی سفارتمان در استکهلم سوئد مجاز است، سفیر سوئد در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

این منبع دیپلماتیک ناشناس افزود: توهین به ارزش‌های مقدس تحت پوشش حقوق دموکراتیک قابل دفاع نیست و وزارت خارجه ترکیه این اقدامات تحریک‌آمیز را به شدت محکوم می‌کند و از سوئد انتظار دارد مجوز سوزاندن قرآن را پس بگیرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هتک حرمت مستمر به قرآن کریم در کشورهای اروپایی که این بار در سوئد اتفاق افتاد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی مانند گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست افراط گرایان و افراط گرایان را در مسیر نفرت پراکنی از مقدسات و ارزش های اسلامی و با وجود زیبایی های زیبا می گذارند. شعارهای حقوق بشر، اسلام هراسی و اسلام هراسی در جوامع نهادینه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید