واکنش وزارت امور خارجه یمن به هتک حرمت به قرآن در سوئد

ساعت: 13:58
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923651

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از المسیره; وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: جنایت سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در سوئد در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوئد را محکوم می کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن آمده است: سوزاندن قرآن جنایتی است که احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان را برانگیخته و در نتیجه ادامه گفتمانی در اروپا را برانگیخته است. مبتنی بر نفرت است

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ما نسبت به عواقب این اقدامات تحریک آمیز هشدار می دهیم و خواستار رسیدگی به این جنایت و مجازات عاملان آن هستیم.

پیشتر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی خصمانه علیه اسلام و مسلمانان توصیف کرده بود.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: دولت سوئد باید عواقب این اقدام پلید و غیرمسئولانه را بپذیرد. خصومت های مکرر علیه اماکن مقدس اسلامی در غرب نشان دهنده شکست اخلاقی و سیاسی دولت های غربی است. ناکامی دولت های غربی در اداره امور کشورشان بهانه ای نیست که آنها با مسلمانان دشمنی کنند تا افکار عمومی را از مشکلات ساختاری خود منحرف کنند.

جنبش انصارالله یمن همچنین در بیانیه خود خواستار پاسخ قاطع همه مسلمانان به اقدامات خصمانه علیه مقدسات آنها شد.

لازم به ذکر است که مقامات سوئدی به یک قهرمان راست افراطی دانمارکی اجازه دادند تا یک نسخه از قرآن کریم را در استکهلم، پایتخت سوئد بسوزانند. دادستانی کل سوئد نیز از تحقیق و تشکیل پرونده خودداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید