ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال

سرمربی پرسپولیس در معرض انتخاب های مهم و حساس برای شهرورد قرار گرفت.

کار سخت یحیی در حال حاضر آغاز شده است زیرا با توجه به اینکه تیم او نه مصدوم است و نه از رویارویی با حریف سنتی محروم است، خط کشی روی یک یا دو بازیکن بزرگ و انتخاب فهرست 20 نفره دشوار خواهد بود. پرسپولیس بدون بازیکنان امید 22 بازیکن شناخته شده و آماده برای این دیدار در اختیار دارد که یحیی قرار است دو نفر از آنها را به خدمت بگیرد. شاید یکی از آنها سیامک نعمتی باشد که به تازگی از مصدومیت برگشته است اما نفر دوم کیست؟ آیا یکی از مهاجمان گذر می کند یا نام مظلوم ترین بازیکن تیم وحدت حنانوف کشیده می شود؟

گل محمدی اگر بخواهد محتاطانه بازی کند و نتیجه نگیرد به شدت مورد انتقاد هواداران قرار می گیرد و همه به او حمله می کنند، چرا می ترسی؟ با این حال، هیچ کس نمی داند که در سر یحیی چه می گذرد. آیا بی باکانه و بی باکانه برای پیروزی مقابل حریف قرار می گیرد یا باز هم جانب احتیاط را در نظر می گیرد و با فکر به سمت دروازه حریف می رود؟

اگرچه پرسپولیس در سه بازی اخیر خود سه برد با سیستم 1-1-4-4 کسب کرده، 7 گل زده و موقعیت های زیادی ایجاد کرده است، اما بازی با استقلال شرایط متفاوتی دارد و نمی توان با اطمینان گفت که یحیی با کدام سیستم. استفاده می کند . برای رویارویی با استقلال، گزینه استفاده از سیستم 2-4-4 یا 1-3-2-4 وجود دارد، اما به نظر می رسد کسانی که دوست دارند تیم مورد علاقه خود را با دو مهاجم نوک در این بازی ببینند، با دیدن وضعیتشان چطور است. بازیکنانی که توسط یحیی مستقر شده اند ناامید خواهند شد، مگر اینکه او خیلی شجاع باشد.

اگر قرار باشد از سیستم 1-1-4-4 استفاده شود، محمد عمری – که برای حضور در دربی به مصاف مس کرمان نرفت – احتمالا پشت سر مهدی عبدی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. همچنین اگر قرار باشد یحیی ارنج سه بازی قبلی را در مرکز زمین انجام دهد و احتیاط را کنار بگذارد، زوج سرلاک – سروش پشت سر عبدی و عمری بازی خواهند کرد و البته سروش نیز وظایف دفاعی خواهد داشت.

در عین حال به نظر می رسد هر تیمی که در خط میانی پرسپولیس و عمری بازی کند و مثلا عالیشاه مهاجمان سایه باشند، علی نعمتی از تیم کنار گذاشته می شود زیرا یحیی باید برای وحید امیری در دفاع چپ بازی کند و سپس با توجه به شرایط در بازگشت، پورعلی گنجی در میانه خط دفاع جایی برای نعمتی نمی گذارد.

سهدنیا با اینکه تنها دقایقی مقابل مس بازی کرد و مقابل مس رفسنجان و ملوان مصدوم شد، اما با توجه به تجربه حضور در دربی های مختلف و درک شرایط این بازی، این احتمال وجود دارد که بتواند از سینا اسدبیگی سبقت بگیرد و به خط شروع برسد. -بالا

همچنین کمال ویژگی مهمی دارد که می تواند یحیی را راضی به بازی با او کند. با توجه به سبک تمرینی پرسپولیس که بر مرکز و ارسال از جناحین تاکید دارد و با توجه به توانایی کمال در حمله و بهره برداری از نقاط کور خط دفاعی حریف و حضور به موقع در دور دوم، به احتمال زیاد او مانند خودش بازی خواهد کرد. در جاده دو تیم کمال سرلک را در مرکز زمین خواهیم دید که در این صورت احتمالا سروش در ترکیب نخواهد بود و عمری به عنوان مهاجم سایه با سیستم 1-1-4-4 بازی خواهد کرد.

مگر اینکه سوروس در بالای مثلث خط میانی و با سیستم 1-3-2-4 مقابل دو هافبک دفاعی بازی کند که در این صورت عمری از بازی خارج خواهد شد زیرا بعید است یحیی بدون مهاجم کلاسیک به این بازی برود. او می خواهد در این بازی پیروز شود و به همان اندازه که محتاط است، حداقل یک مهاجم نوک را در زمین خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید