تشکیل اولین تیم چوگان استان کرمان/ جام حذفی چوگان به میزبانی کرمان در کرداد 1402 برگزار می شود.


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917111

رضا شاه محمدی گفت: با آماده سازی بازیکنان چوگان و فراهم کردن زیرساخت های لازم مانند آموزش اسب، خرید تجهیزات و غیره در تلاش هستیم میزبانی جام چوگان و حضور چوگان بازان کشور را برعهده بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا شاه محمدی در گفتگو با را آرمان; وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی در کرمان با حضور رئیس فدراسیون چوگان گفت: این سمینار با هدف راه اندازی تیم چوگان استان کرمان و معرفی تاریخ و ماهیت این ورزش با حضور ابراهیم نزایی رئیس فدراسیون از داوران بین المللی چوگان و نویسنده کتاب گوی و چوگان به مناسبت سالگرد ثبت جهانی این ورزش در سازمان یونسکو.

دبیر هیات چوگان استان کرمان با تاکید بر اینکه تیم تشکیل شده اولین تیم چوگان استان است گفت: با تایید رئیس هیات چوگان استان کارگاه آموزشی ماهانه، تخصصی و رایگان را برای علاقمندان برگزار می کنیم. با حضور مربیان سطح ملی

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا با آماده سازی ورزشکاران این رشته ورزشی میزبانی جام چوگان و حضور چوگان بازان را برعهده بگیریم و زیرساخت های لازم از قبیل آموزش اسب، خرید تجهیزات و غیره را برای کشور فراهم کنیم و همچنین در نظر داریم تاج را افتتاح کنیم. باشگاه چوگان کرمان در این روز.

شاه محمدی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های خوب سوارکاری در استان کرمان گفت: بر همین اساس در شهرستان های زرند، بم، رفسنجان و سیرجان تیم های چوگان شهرستانی ایجاد کردیم و مقرر شد این شهرستان ها سوارکار و اسب اعزام شوند. در این زمینه کار کنید

دبیر انجمن چوگان استان کرمان با بیان اینکه انجمن اسب کرمان در سال 1350 تاسیس شد و در آن زمان باشگاه سوارکاری فعال بود و پس از انقلاب زمین های این باشگاه فروخته شد، گفت: صاحب زمین ها شرکت سرمایه گذاری مسکن است و آنها با علاقه خود آمده اند، نه اینکه المانی که از قسمت اصلی ساختمان انجمن سوارکاری باقی مانده است را تخریب کنند تا به نام ساختمان ملی چوگان ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مربوط به ثبت ملی بنای چوگانارا را آغاز کرده ایم و میراث فرهنگی در حال بررسی نقشه ها است تا به زودی روند ثبت ملی این بنا انجام شود و از همه مسئولان استانی می خواهیم که شروع به مرمت این بنای باشکوه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید