تصمیم جنجالی علیرضا فگانی در دیدار اروگوئه و پرتغال مطرح شد

تصمیم جنجالی علیرضا فگانی در دیدار اروگوئه و پرتغال مطرح شد

داوران جام جهانی قطر مورد توجه مردم قرار نمی گیرند. دانیل سیبرت آلمانی در دیدار تونس و استرالیا عملکرد بی عیب و نقصی داشت اما همتای ایرانی او دوشنبه شب در دیدار پرتغال و اروگوئه اشتباه فاحشی را مرتکب شد.

پس از شمشیر خوزه ماریا خیمنز، مدافع تیم ملی اروگوئه، توپ به دست او افتاد. داور ابتدا تصمیم به ادامه بازی گرفت اما این صحنه بعدا توسط فغانی بازبینی شد. پس از بررسی صحنه، قاضی پنالتی نقطه پنالتی را مشخص می کند. برونو فرناندز پشت توپ قرار گرفت و گل دوم پرتغال را به ثمر رساند.

این تصمیم فاگانی برای لوتز واگنر کارشناس قضایی آلمان قابل درک نبود. او حتی در برنامه زنده تلویزیونی به انتقاد از داور ایرانی پرداخت و به کیکر هم گفت: او داور خوب و شناخته شده ای است و از چهره اش می شد دید که خیلی به پنالتی مطمئن نیست. دیگر چنین مفهومی از اعلام جریمه وجود ندارد. خیر فیفا این را به طور کامل توضیح داده است. هرگز نباید مداخله VAR انجام می شد.

در واقع فکر می کنم فغانی مسیر اشتباهی را طی کرده است. البته این یک اشتباه بزرگ تیمی بود. اگر شرایط برعکس بود، VAR باید مداخله می کرد، یعنی اگر داور این صحنه را پنالتی اعلام می کرد. “

برای دومین بار در این تورنمنت یک پنالتی پر بحث به سود پرتغال اعلام شد. جایی که در بازی با غنا یک پنالتی برای آن تیم اعلام شد و کریستیانو رونالدو آن را به گل تبدیل کرد. واگنر در مورد این صحنه معتقد است که خطای پنالتی رخ نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید