تصمیم عجیب یحیی؛ گل محمدی از پرسپولیس می رود؟

تصمیم عجیب یحیی؛  گل محمدی از پرسپولیس می رود؟

یحیی گل محمدی درباره رکوردشکنی های اخیر خود گفت: کمترین سهم را در موفقیت های کسب شده داشتم و بی شک بیشترین سهم برای بازیکنان و هواداران بود. باورش سخت بود که به این موفقیت ها دست یافته ایم. کاری که ما انجام دادیم این بود که به هم اعتماد کردیم. بعد از شکست مقابل سپاهان تصمیم گرفتیم با عزم خاصی که بر تیم مسلط بود در دیدارهای باقی مانده پیروز شویم. این عزم نقطه عطف موفقیت ما بود. به این ترتیب اتفاقات زیادی افتاد و افراد زیادی در کنار باشگاه بودند و به موفقیت آن کمک کردند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان تحت فشار انتظارات هواداران، مربی و رسانه ها بودند اما توانستند از این فشار خارج شده و تمرکز خوبی برای ادامه راه داشته باشند. با تشکر از تک تک آنها. هواداران از تیم حمایت کردند و در سخت ترین شرایط، در سرما و گرما، ما را تشویق و حمایت کردند. ما موفقیت را مدیون بازیکنان و هواداران هستیم، البته باشگاه هم سخت کار می کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه تنها جامی که در چشم این باشگاه نیست، لیگ قهرمانان آسیا است و اینکه قرمزها با هدایت او چه راه حلی باید اندیشید تا به این هدف برسند. ما مشکلات ساختاری زیادی در ورزش و فوتبال خود داریم. وقتی امکانات سخت افزاری را با کشورهای دیگر که با سرعت سرسام آوری در حال توسعه هستند مقایسه می کنیم، با مشکلاتی مواجه می شویم. دست و بال آنها را با قوانینی که برای باشگاه ها وضع کرده اند می بندیم. به امکانات نیاز داریم. برای باشگاه محدودیت بودجه گذاشته اند و همین الان می دانم که یک تیم می خواهد 600، 700 میلیارد تومان هزینه کند. آن چیزهایی که دوستان تصمیم گرفته اند قابل انجام نیست. اگر در این جمع آدم های فوتبالی مثل سرمربی و سرپرست بودند، حرفی برای گفتن باز بود. نمی دانم در بین تصمیم گیرندگان مربی هم بود؟ او مدیر اجرایی باشگاه بود؟ سرپرست یا مدیر تیم چطور؟

گل محمدی در برنامه «ورزژگاه» درباره ادامه همکاری خود با پرسپولیس گفت: همکاری با این تیم برای هر مربی یک افتخار است. فشار کاری بسیار بالاست و باید تمام ساعات زندگی خود را برای انجام کارها صرف کنید. از نظر روحی و جسمی کمی خسته هستم و شاید در صورت امکان نیم فصل مرخصی بگیرم یا در تیمی باشم که آنقدرها فشار فوتبالی وجود ندارد. نمی دانم و هنوز تصمیم نگرفته ام اما اگر بخواهم ادامه دهم باید از همین امروز شروع کنم.

وی در جایی در پاسخ به یادآوری این مشکل گفت: آنها نمی‌خواهند پرسپولیس با گل محمدی قهرمان شود. اتفاقات عجیب تری در بحث فوتبال افتاده است. من به عنوان سرمربی یک تیم پرطرفدار باید طوری صحبت می کردم که خیلی ها دست و پایشان را روی هم بگذارند و فکر می کنم این اتفاق افتاد. آمار داوری وجود دارد و خیلی چیزها از آن مشخص شد. در این مرحله تیم ما شروع به عصبانیت کرد. بازیکنان خیلی زحمت کشیدند و مثلاً 50، 60 دقیقه مقابل آلومینیوم اراک بازی کردیم و دو پنالتی گرفتیم اما داور خیلی راحت صحنه ها را پشت سر گذاشت. ما بالای جدول را از دست دادیم و فکر می کنم به رده های دوم و سوم سقوط کردیم. حوادث و اشتباهات داوری در جریان لیگ فوتبال.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه هواداران این تیم پس از شکست مقابل سپاهان از قهرمانی ناامید شده اند، خاطرنشان کرد: پس از این شکست بازیکنان را جمع کردیم و از آنها خواستیم بدون اینکه به نتیجه بازی های دیگر فکر کنیم در بازی های باقی مانده پیروز شوند. تیم ها در این تصمیم جمعی عده ای در دل خندیدند اما ما بیشتر تمرین کردیم. تمریناتمان را از دوم فروردین آغاز کردیم و می خواستیم بازی های باقی مانده را ببریم. شروع خوبی بود و تصمیم خوبی گرفته شد. از بازی به بازی دیگر اعتماد به نفس ما بیشتر می شد و بازیکنان معتقد بودند که می توانند بازی ها را ببرند. ترکیب تیم هماهنگ بود و نکته جالب دربی بود. باید بازی را می بردیم و تساوی با استقلال به دردمان نمی خورد. خوشبختانه در ابتدای نیمه دوم موفق شدیم به گل برسیم و بازی را ببریم. این دربی اوج کار ما بود و سپاهان هم مقابل ملوان بندرانزلی سه امتیاز را از دست داد. نتیجه این بازی ها به نفع ما بود و توانستیم به بالای جدول برگردیم. ما این موضوع را پیگیری کردیم و دوباره با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم ممکن است قبل از سال جدید یک باگ رخ دهد. تمرکز تا آخرین لحظه پایان فصل روی ما بود.

گل محمدی درباره اظهاراتش بعد از قهرمانی جام حذفی مبنی بر اینکه شکست علیرضا بیرانوند را دلیل شکست استقلال مقابل هواداران این تیم دانست، گفت: بعد از اینکه مقابل هواداران لیگ را بردیم، در نیمه نهایی جام حذفی بودیم. بازی سختی داشتیم. بازیکنان روحیه قهرمانی لیگ را داشتند و کیفیت قبلی را نداشتند، اما در نیمه اول دو گل زدیم و بازی را به هر نحوی باختیم. بعد از قهرمانی در لیگ مشکل انگیزشی داشتیم که بتوانیم جام دوم را ببریم. در این شرایط مربیان نگران سطح انگیزه بازیکنان هستند. من خودم به این مسائل فکر کردم و مصاحبه ای که ساپینتو درباره بیرانوند انجام داد مرجع خوبی برای ما بود و توانستیم از آن استفاده کنیم. قرار دادن بیرانوند در مقابل هواداران کار خوب و حرفه ای نبود. در سخت ترین شرایط فوتبالمان این اتفاق برای ما نیفتاد. ساپینتو شاید مستقیم صحبت نمی کند، اما از هواداران استقلال خواست تا برای بیرانوند جو ایجاد کنند. فضای مسموم برای بیرانوند ایجاد شد و توهین های زیادی صورت گرفت. این باعث شد بازیکنان انگیزه بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. در روز بازی استوری در حمایت از بیرانوند منتشر شد و می خواستیم جام را برای او کسب کنیم. بازیکنان هم بازی خوبی انجام دادند و توانستیم از نظر فنی و روحی بر حریف غلبه کنیم و جام را به علی (بیرانوند) دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول کردید تیمش به یک مهاجم خارجی نیاز داشته باشد، گفت: باید در چند پست تقویت شویم. گلسیانی با قوانین جدید گفت: با ریال قرارداد نمی بندم. یک بازیکن خارجی با کیفیت در اروپا و آمریکای جنوبی نمی تواند با آمدن به اینجا و امضای قرارداد واقعی موافقت کند. نمی دانم با چه حسابی باید این کار را بکند. نمی دونم میشه قرارداد دلاری کرد یا نه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز لیست را به باشگاه نداده ام. فکر نمی کنم بازیکنی از استقلال در لیست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید