تصمیم عجیب یحیی گل محمدی به شدت قرمزها را لطمه زد

تصمیم عجیب یحیی گل محمدی به شدت قرمزها را لطمه زد

یکی از نکات عجیب در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل سپاهان حضور سوروس رفیعی روی نیمکت بود. بازیکنی که با تغییر نقش در پرسپولیس ستاره این تیم شد و توانست تیم یحیی را از بحران نجات دهد. البته همانطور که مشخص شد این تصمیم فنی نبوده و به دلیل عدم تمرکز سوروس به دلیل اتفاقات خارج از زمین بوده است. تصمیمی که البته باخت بزرگی را برای پرسپولیس در زمین به همراه داشت و این تیم نتوانست در دیدار بزرگ و مهم مقابل سپاهان پیروز شود.

البته قطعا در صورت حضور سروش در ترکیب اصلی، هیچ تضمینی وجود نداشت که پرسپولیس در این دیدار پیروز شود، اما آنچه مسلم است با حضور شماره 7 در ترکیب اصلی، این تیم موقعیت های بیشتری برای گلزنی حریف ایجاد کرد. و در یک بازی خوب بازی کرد و این باعث افزایش شانس این تیم می شود. در این دیدار هر اتفاقی افتاد و پرسپولیس علاوه بر اینکه پیروز نشد، موقعیت های خوبی هم به دست نیاورد.

طبق آمار متریکا، بازی پرسپولیس مقابل سپاهان کمترین تراکم را داشته است. تکلیف جدید سروش در تیم یحیی گل محمدی. در این بازی بازیکنان قرمزهای تهران تنها نزدیک به 70 تجمع داشتند در حالی که در بازی با تراکتور این تعداد 120 و در بازی با نفت مسجد سلیمان تقریبا 90 بود. افت شدید این آمار که نشان دهنده نقش بزرگی در ایجاد موقعیت های پرسپولیس را بیشتر می توان به غیبت سروش رفیعی نسبت داد. بازیکنی که بیشترین پاس را به مهدی ترابی، یورگن لوکادیا و دیگر بازیکنان هجومی تیمش دارد.

ترابی در دیدار مقابل سپاهان 30 بار دست به توپ نزد که این عدد در هر 2 بازی قبلی بیش از 50 بود. در غیاب سروش رفیعی، ترابی سیر نشد و همچنین پاس های خوب به لوکادیا و دیگر بازیکنان تیم نرسید تا بازی پرسپولیس مقابل سپاهان به بازی سرد و بی روح و با موقعیت های کم تبدیل شود. همه این آمارها نشان می دهد که غیبت یک بازیکن چقدر در تحقق افکار یحیی گل محمدی در زمین موثر بوده است.

رفیعی در بازی دوستانه مقابل هوادار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و یحیی امیدوار است بتواند از ابتدا از این بازیکن در دیدار مقابل مس رفسنجان استفاده کند تا روند بازی تیمش به هفته های قبل بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید