پیشکسوت پرسپولیس به یحیی گل محمدی تذکر داد و از اسکوچیچ به شدت انتقاد کرد

پیشکسوت پرسپولیس به یحیی گل محمدی تذکر داد و از اسکوچیچ به شدت انتقاد کرد

مرتضی فنونی زاده ملی پوش سابق و پرسپولیس در خصوص دیدار یحیی گل محمدی و رضا عنایتی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر و همچنین قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر و حضور علی دی در دوحه توضیحاتی ارائه کرد.

پرسپولیس دوباره به هواداران رسید. به نظر شما این بازی چگونه خواهد بود؟

در دور اول هیچکس انتظار نداشت مقابل تیم جدید لیگ برتر مساوی کنیم! او اکنون که این تیم در انتهای جدول قرار دارد قطعا می خواهد بهترین بازی خود را مقابل پرسپولیس انجام دهد. در بازی اول چهارم بودیم اما با همین تساوی به ششم رسیدیم. اما اکنون شرایط کاملاً متفاوت است.

تو چی میگفتی

پرسپولیس حق لغزش ندارد، چون استقلال 6 امتیاز بالاتر است و با تساوی که در دربی دادیم و سپاهان در آن طرف بازی را برد، باید به این دیدار به عنوان فینال نگاه کنیم. البته بچه ها نباید بپرند توی آب، بلکه فکر کنند این یک بازی حذفی است و بروند و برنده شوند.

تور گل محمدی شوک خوبی برای پرسپولیس بود؟

اصلا خوب نبود متاسفانه اتفاقات بعد از دربی به نفع پرسپولیس نبود. ما در حال حاضر 6 امتیاز از بالای جدول فاصله داریم و اگر بخواهیم مساوی کنیم و حریف پیروز شود این اختلاف به 8 امتیاز می رسد. اما مطمئنم بچه های پرسپولیس برای برد به میدان خواهند رفت.

پیش بینی شما از شرایط این بازی چیست؟

در هر صورت پرسپولیس باید با تمام وجود حمله کند. او حتی می تواند با سه مهاجم حمله کند، با دو مهاجم جلوتر و یک مهاجم برای حمایت از خط هافبک و دفاع برگردد. پرسپولیس باید بداند که در این دیدار برای آنها مساوی است. البته می دانیم که طرفدار ضد فوتبال نیست و فوتبال هجومی هم بازی می کنند. بنابراین گلزنی برای این تیم راحت تر است.

نظرت در مورد قرعه کشی جام جهانی چیست؟

به نظر من تساوی برای تیم ایران نسبتا خوب بود. البته ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و تا پایان زمان برای جام جهانی آماده شویم.

به نظر شما می توانیم با اسکوچیچ به صعود امیدوار باشیم؟

وقتی به سرمربی تیم ملی فکر می کنیم واقعا بدنمان می لرزد! تیم ملی ما مقابل کره جنوبی که یکی از بهترین تیم های آسیایی است 70 به 30 مالکیت توپ را در اختیار داشت و شانس آوردیم که فقط دو گل زدیم! در حالی که باید حداقل 7 گل می زدیم. در مجموع موقعیت گل خوبی داشتیم که ماهیگیر او هم از دست داد.

رقبای تیم ملی را چگونه می بینید؟

ما به انگلیسی خوردیم که در قاره خودش فینالیست است و قطعا آمریکا تیم سختی را به جام جهانی خواهد فرستاد. از بین سه تیم (ولز – اسکاتلند – اوکراین) هر کدام تیم دشواری هستند. ببینید کدام تیم ها به پلی آف رسیده اند که ایتالیا قهرمان یورو را حذف کرده اند.

از فدراسیون جهانی آمادگی فدراسیون چه می خواهید؟

باید علاوه بر آمادگی خوب تیم ملی شرایطی را فراهم کنند تا پیشکسوتان به عنوان مهمان افتخاری جام جهانی در کنار تیم ملی باشند. قطر قطعا در این زمینه از پذیرش 10 یا 15 پیشکسوت فوتبال ایران دریغ نخواهد کرد. اما مسئولیت اصلی بر عهده فدراسیون فوتبال ماست که باید به پیشکسوتان فوتبال احترام بگذارد.

حضور علی دایی در این مراسم چقدر برای شما ارزشمند بود؟

می بینید که او چقدر در دنیا محبوب است که امسال قرار است کافو، متیوس، کی هیل و دیگران با او عکس بگیرند. او پادشاه بود و هنوز هم فوق ستاره فوتبال جهان است. نکونام با وجود اینکه رکورد ملی خود در بازی و رکورد گل ملی رونالدو را شکست اما همچنان در دنیا بزرگ محسوب می شود اما متاسفانه در کشورمان قدر او را نمی دانیم. دایی مایه افتخار ایرانیان و بخصوص ترک زبانان جهان است.

حرفی برایت باقی مانده است؟

آره! با توجه به اتفاقات ناگواری که در مشهد با هوادارانی که به تماشای بازی ایران و لبنان رفته بودند، باز هم شانس آوردیم که فیفا در نقش دوازدهمین دوست ایران ظاهر شد و این موضوع را از نظر سیاسی در نظر نگرفت. در غیر این صورت می توانستیم همین الان از جام جهانی خارج شویم.

دیدگاهتان را بنویسید