مدافع سابق پرسپولیس به شدت از بازیکنان یحیی و فرهاد انتقاد کرده است

مدافع سابق پرسپولیس به شدت از بازیکنان یحیی و فرهاد انتقاد کرده است

بهروز رهبری کاپیتان نه چندان دور پرسپولیس دیگر مثل یک پیشکسوت دیگر کری نمی خواند. او که یکی از چهره های جنجالی فوتبال ایران محسوب می شد و همیشه محل درگیری بوده است، در آخرین مصاحبه خود با پختگی زیادی صحبت کرد و رفتار مدیران استقلال و پرسپولیس را قبل از دربی مورد سرزنش قرار داد. بهروز در این گفت و گو کیفیت فنی دربی را زیر سوال برد و حتی با کنایه گفت بهتر است بازیکنان جنگ را شروع کنند تا تماشاگر کمترین هیجان را در طول مسابقه حس کند.

مصاحبه بهروز رهبری چهره محبوب هواداران پرسپولیس را در زیر می خوانید.

* دربی تهران در این همه سروصدا با کیفیت نبود و هواداران هیچ تیمی را راضی نکرد.

رهبری – انفرادی – قبل از اینکه در مورد دربی تهران صحبت کنیم به موضوعی اشاره می کنم. در حال حاضر اتفاقات زیادی در فوتبال برای ما می افتد که جای تاسف دارد. روزی روزگاری بازیکنی حرفی زد و با توجه به سنش موجه بود اما از اقوام و اقوام که موهای سفید دارند انتظار چنین مصاحبه هایی نمی رود. من بارها به جانبازان گفته ام و از آنها خواسته ام که برای جمع آوری فالوور در مقابل همدیگر بایستند و حرف هایی نزنند که بعداً پشیمان می شوند. این دنیا و مخصوصا دنیای فوتبال خیلی کوچک است و مردم خیلی زود دور هم جمع می شوند. من مصاحبه های مدیران دو باشگاه را قبل از بازی گوش دادم و از آنجایی که سردار آجورلو را یک مدیر فوتبال می دانم انتظاری از او نداشتم. چون این چیزها از استاندار پرسپولیس انتظار نمی رفت.

* در پاس با سردار کار کردی.

رهبری – فردی – بله، در حال حاضر با یکی دو مدیر در ارتباط هستم که یکی از آنها سردار آجورلو است. حتی زمانی که او برای ریاست فدراسیون نامزد می شد، صحبت می کردیم. به همین دلیل می گویم که انتظارش را نداشتم، چون او اصلاً در پاساژ ناشنوا نبود و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که این صحبت ها مطرح شد. خیلی خوشحال شدم که دربی را تماشا نکردند. البته الان همه سینماها و سالن های سرپوشیده باز و باز هستند و نمی دانم چرا باید فوتبال فضای باز بدون تماشاگر باشد.

* چگونه؟

رهبری انفرادی – زیرا طبق مصاحبه های انجام شده توسط دو عضو هر دو باشگاه، اگر دربی تماشاگر داشت، تنش روی سکو می توانست خیلی زیاد باشد، اما این بار که بازی تماشاگر نبود، حساسیت و حواشی از سوی مسئولان به وجود آمد. هر دو باشگاه

* این جملات را فردی گفته است که در دوران فوتبالش آهنگ های زیادی خوانده است.

رهبری فردی – به هر حال، من می خواستم در مورد آن صحبت کنم. وقتی فوتبال بازی می کردم و با آدم های بیرون بازی می کردم، همه می گفتند شخصیت تو با درونت خیلی فرق دارد. واقعا اینطور بود. کاملاً درست می گویید، من جنگ هایم را روی زمین گذاشتم و کری هایم را خواندم، اما حالا چرا باید کری بخوانم مثلاً در مورد علی منصوریان، محمد نوازی یا … حالا باید فنی صحبت کنیم و جمع کردن فالوور به فوتبال ما کمکی نمی کند. . البته از نظر فنی فالوورهای ما کم خواهد شد. قبلا فقط تماشاگران می گفتند اما الان فکر می کنم در فوتبال هم پیشکسوت داریم و هم مدیر و باید قبل از دربی مراقب آنها باشیم تا حساسیت بیشتر نشود.

* به دربی برویم که به گفته خیلی ها بار فنی نداشت.

مدیریت فردی – برای همه تیم ها باید بگویم که بازی های خانگی را تماشا نمی کنم چون چیزی به دانش فوتبالی من اضافه نمی کند اما دربی او با بقیه فرق دارد. کیفیت این بازی به قدری بالا بود و موقعیت های زیادی روی دروازه ها ایجاد می شد که عرق زیادی از استرس داشتم. اتفاقا من مسابقه را با دو بازیگر طنز کشورمان دیدم و برایشان خواندم که شما دارید سریال طنز می سازید اما ببینید این دربی چقدر هیجان انگیز است اما 30 دقیقه بعد دیدیم یکی از دوستانم با بی دقتی بازی را تماشا می کند و خجالت کشیدم یه چیزی بگم

* قبول داری این دربی در دربی باز بازیکن زیادی نداشت؟

راهنمایی فردی – بله اینطور نبود. یادمه آخرین دربی که بودم استرس داشتم. این بازی بازیکنانی می خواهد که بتوانند در این مواقع خود را کنترل کنند. علی آقا یک بار می گفت هرجا گیر کردی توپ را به علی کریمی بده یا می گفت فقط 18 توپ را به فرشاد پاس بده. در همان سال هر دو تیم دربی های باز از خط دروازه تا نقطه حمله داشتند. فوتبال یک فوتبالیست پرکار می خواهد. لطفا آن را با بی ادبی اشتباه نگیرید. یعنی نترسید که بازیکن درگیر شود و دعوا کند.

* شاید یکی از دلایلش این بود که برخلاف سال های گذشته بازیکن دربی در فضای باز نداشت.

رهبری فردی – این چیزی است که شما می گویید. الان فوتبال ما علی کریمی ندارد که دو سه نفر دریبل بزند یا عابدزاده با یک دست توپ را بگیرد. فوتبال ما یک مدل آلمانی یا بهتر است بگوییم یک ماشین است. و در این مسابقه اگر به جابجایی ها و ترتیب مربیان دو تیم نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که آنها به زمین آمده اند تا شکست نخورند. جالب اینجاست که امشب دیدار دورتموند و بایرن برگزار شد و بازیکنان نحوه بازی تیم هایی که برای بازی به زمین می آیند را دیدند. این بازی که وزن فنی نداشت حداقل در نبرد پرتاب شد تا برای بیننده جذاب شود. مسی و رونالدو هم در تیمشان عالی هستند اما یک جاهایی باید خودشان نتیجه را عوض کنند اما پرسپولیس از این بازیکنان کم دارد. با توجه به همین حواشی این بازی، اگر تماشاگر بود، چند نفر در رختکن با آب قند نیاز داشتند، چون فشارشان پایین می آمد.

* به جایگزینی اشاره کردید. مثلا خیلی از پرسپولیسی ها انتظار داشتند مهدی عبدی زودتر به زمین بیاید.

رهبری – انفرادی – من در تمرین نیستم و آمادگی بچه ها را نمی دانم. در زمان ما که می گفتند چرا فلانی بازی نمی کند دلیلش را می دانستم اما فکر می کنم پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی می کرد و عبدی می توانست از ابتدا در این تیم باشد.

* ترس از باخت به شدت بر کیفیت بازی تاثیر می گذارد.

رهبری: بله، در زمان ما علی پروین می گفت اگر قهرمان شوید و دربی را ببازید، هواداران خوشحال نمی شوند، اما سرخابی ها باید بدانند چه تیمی هستند و چه زمانی بهتر از دربی هستند. می توانند طرفداران خود را خوشحال کنند. .

* البته بحث هایی مطرح شد که برخی مشکلات مالی هم گریبان تیم را گرفت و …

رهبری – فردی – ببینید پرسپولیس از زمان فتعلی شاه مشکل مالی دارد. در زمان ما مدیران بعد از چند ماه تغییر کرده اند. من هرگز به یاد نمی آورم که یک مدیر 5-6 سال عمر کرده باشد. ما در آن زمان ورزشگاه اختصاصی نداشتیم و همین مشکلات مالی را داشتیم. پس بیایید یک بحث فنی داشته باشیم تا نتایج آن به فوتبال کمک کند. به نظر من این دربی چیزی نبود و بیشتر یک دورهمی بود.

*شاید مهم ترین اتفاق دقایق پایانی این بود که استقلالی ها به پنالتی اعتقاد داشتند.

رهبری – انفرادی – من که چندین بار فیلم را دیدم فکر می کنم بیشتر از همه بازیکن استقلال به اندازه یک دست آفساید بود. اما ببینید فوتبال ما چقدر بدبخت شده که همه یک پنالتی مشکوک گرفته اند. بازی بارسا-رئال، یوونتوس و بایرن مقابل دورتموند حساس نیست؟ پس چرا این همه موقعیت گل ایجاد می کنیم؟ به گفته داوران این صحنه می توانست برنده شود یا خیر.

* شاید اگر VAR بیاید شرایط بهتر شود.

رهبری – خدا نکند چون دربی ما خوب نیست و دیگر نمی شود از همان پنالتی ها و اشتباه مرداد و این جور چیزها حرف زد.

* در تمام این صحبت ها چقدر به قهرمانی پرسپولیس امیدوار هستید؟

ببینید من هنوز تیم های زیادی را ندیده ام. پرسپولیس هم مثل آلومینیوم و فجر با اینکه سپاهان، گل گهر و استقلال تیم های خوبی هستند اما با جذب یک بازی ساز توانست برای ششمین سال پیاپی قهرمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید