محتبی محرمی به شدت از بازی های پرسپولیس انتقاد کرده است

محتبی محرمی به شدت از بازی های پرسپولیس انتقاد کرده است

یکی از این پیشکسوتان محتبی محرمی ستاره سابق پرسپولیس است. مدافع چپ تاریخی سرخ ها معتقد است تیم محبوبش شانسی برای شکست دادن «هوادار» رضا عنایتی نداشته و … پیشنهاد می کنیم گفت و گو با محرمی را تا انتها بخوانید;

فکر می کردی پرسپولیس مقابل تیم پایین هواداران مساوی کند؟

مجتبی محرمی گفت:

نه، اما شانس آوردیم، نباختیم! سیامک نعمتی ضربه ای به سرش زد و ضربه ای به او زد و وارد درب فن شد…

اما آیا تیم حریف با دستان خود گل زد؟

مارادونا هم با دستش گل زد. بالاخره گل یک گل است! 40 دقیقه بعد از گل فرصت جبران داشتیم. اینکه بگوییم مهاجم حریف با دست گل زد یا نه و در این موضوع کلید خورد، دردی از پرسپولیسی ها دوا نمی کند.

آیا هنگام تماشای این مسابقه از تلویزیون متوجه شدید که جواد محمدی، مهاجم هواداران، با دست گلزنی کرد؟

مجتبی محرمی گفت:

نه هیچ چیز مشخص نبود! من فکر می کردم حامد توپ را وارد دروازه خودی می کند اما …

بعد از بازی، خود مهاجم هوادار اعتراف کرد که توپ را زده است؟

مارادونا همچنین پس از گلزنی به انگلیس در جام جهانی 1986 مکزیک که با دستش گلزنی کرد، اعتراف کرد که این دست خداست.

این مهاجم هوادار بود، اما باهوش تر از مارادونا. با دستش گل زد تا کسی نفهمد!

مجتبی محرمی گفت:

درسته اما من تعجب می کنم که چرا حامد او را اینطور رها کرد. حامد مجبور شد به هوا بلند شود و توپ را دفع کند. او فقط روی خط دروازه ایستاده بود و من واقعا تعجب کردم.

شما همچنین یکی از باهوش ترین و زیرک ترین بازیکنان زمان خود بودید. تا حالا با دست گل نخوردی؟

با دست گل نزدم اما با دست گلی را متوقف کردم که می توانست از ایران قهرمان بازی های آسیایی پکن شود!

از بازی نیمه نهایی پکن در سال 1990 مقابل کره جنوبی بگویید؟

مجتبی محرمی گفت:

بله، آفساید بودیم که خط آفساید ما توسط کره ای ها قطع شد و کیم جو سونگ، ستاره تیم ملی کره جنوبی قصد حرکت داشت و با احمدرضا (عابدزاده) تک به تک شد که من توپ را گرفتم!

اما قاضی متوجه شد!

من کارت زرد گرفتم و فینال بازی های آسیایی 1990 پکن مقابل کره شمالی را از دست دادم، اما اگر کره جنوبی گل می زد، اصلاً به فینال نمی رسیدیم. اگر الان بود باید با قوانین جدید کارت قرمز مستقیم می گرفتم اما داور کارت زرد داد.

بیایید ادامه دهیم! با این شرایط پرسپولیس می تواند از عنوان ششم قهرمانی خود دفاع کند؟

مجتبی محرمی گفت:

کار سخت. به نظرم پرسپولیس باید در نیم فصل تقویت شود. پرسپولیس یک بازیکن خارجی خوب می خواهد و در برخی پست ها باید افراد مناسب را به خدمت گرفت. البته دیدار وحدت حنان اف و منوچهر صفروف در تیم امید تاجیکستان مقابل امید ایران را دیدم. هر دو خیلی خوب نشان داده اند و می توانند به پرسپولیس کمک کنند اما پنجره این تیم باید باز شود. از بین این بازیکنان فعلی پرسپولیس فکر می کنم در چند بازی اخیر فقط وحید امیری در حد و اندازه پرسپولیس ظاهر شده است.

وحید امیری هم در پرسپولیس زیاد حرکت می کند. شما یکی از بازیکنانی بودید که هر جا می رفتید بازی می کردید. از دفاع چپ و راست گرفته تا دفاع میانی، هافبک دفاعی، هافبک چپ و حتی فوروارد! این حرکت الان شما یا وحید امیری را گیج نمی کند؟

وقتی وحید امیری این توانایی را دارد و می تواند در چند پست بازی کند، چرا از آن استفاده نکنیم؟ من فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد. من هم در پرسپولیس این مشکل را داشتم اما مشکلی نداشتم و فقط یک بار اعتراض کردم.

چه زمانی؟

مجتبی محرمی گفت:

در دوران مربیگری آقای درخشان که دیر به قائمشهر آمدم، با نساجی بازی می کردیم. مربی ام مرا در دفاع راست قرار داد و 2 پاس گل دادم. هفته بعد در تهران به مصاف پاس رفتیم. حمید درخشان دوباره اسامی را خواند و دیدم مرا در دفاع راست قرار داد! گفتم بازی نمی کنم!

چرا؟

به هر حال من دفاع چپ بودم و نمی خواستم جایگاهم را در تیم ملی خراب کنم. در آن زمان رضا رضایی منش از راست به چپ رفته بود یا جواد (منافی) و رضا شاهرودی هم مدافعان چپ جوان و با انگیزه ای بودند و من نمی خواستم پست عوض کنم.

بالاخره بازی کردی؟

مجتبی محرمی گفت:

بله بالاخره با اصرار درخشان بازی کردم و دوباره گل زدم و پنالتی گرفتم. آقای درخشان به من گفت که تا الان در سمت چپ اشتباه بازی کردی و الان بهترین مدافع راست ایران هستی و … اما اینکه وحید امیری چند پسته دارد نشان از هوش بالای این بازیکن دارد.

متاسفانه سوالات ما کمی پراکنده است. باهوش ترین بازیکنی که در زندگی ورزشی خود دیده اید؟

به جرأت می گویم علی پروین! در حدود 40 سالگی آقای گل باشگاه های تهران شد. اینی که من می گویم اصلا شوخی نیست. علی آقا با بازی بازیکنانی چون حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز، ناصر محمدی و … آقای گل تهران شد. علی آقا به غلام فتح آبادی گفت که موقع ارسال فقط باید بپری و بازدید نکنی! فتح آبادی با مدافعان به داخل محوطه جریمه حریف پرید اما نپرید و توپ پشت سر آنها به علی آقا رسید. پروین هم با قدم و کف گل زد! من خودم چندین گل دیدم و او هم به همین شکل گل زد. هوش آقای پروین واقعا ذاتی و بی نظیر بود.

راستش را بخواهید درباره دربی اخیر صحبتی نکرده اید. چرا؟

مجتبی محرمی گفت:

دربی ربطی به من و هیچ کس دیگری نداشت. یک بازی خودجوش که تمام وقت و هواداران ما را در تلویزیون تلف کرد! به نظر می رسید که هر کدام از تیم ها شکست خوردند، تاریخ بود، بنابراین آنها نمی خواستند ببازند و هیچ کدام برای پیروزی بازی نکردند!

به عنوان آخرین سوال با یحیی گل محمدی توصیه یا گفتگویی دارید؟

گل محمدی دارد کارش را می کند و امیدوارم این تساوی باعث خرابی مقر پرسپولیس نشود. برای تقویت تیم در نقل و انتقالات زمستانی خدای نکرده باید تا نیم فصل بازی کنی.

دیدگاهتان را بنویسید