روسیه از شورش رسانه های آلمانی به شدت انتقاد کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پوشش مکرر اخبار و مقالات ضد روسی در رسانه های ویدئویی و مکتوب آلمان، واکنش تند دولت مسکو را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه شب گفت که مقاله بیلد در مورد اوکراین “از همه خطوط و مرزها عبور می کند.”

به گزارش وب سایت ریانووستی، زاخارووا با انتشار گزارشی درباره طرح ادعایی روسیه برای الحاق اوکراین به این کشور، گفت که روزنامه آلمانی بیلد از همه مرزهای ممکن اخلاقی عادی و انسانی عبور کرده است.

او در یک مصاحبه آنلاین گفت: مدت زیادی است که ما کلمات و عباراتی را انتخاب کرده ایم که پیچیده باشیم، از نظر عاطفی آسیب نبینیم و با بهترین نیت به شرکای خود نزدیک شویم. امروز آنها از تمام مرزهای ممکن اخلاق و معنویت انسانی عبور کرده اند. و بیلد امروز همین کار را کرد و از توطئه حمله به اوکراین خبر داد.

این مقام روسی شبکه آلمانی دویچه وله را ماشین تبلیغاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواند.

ریانووستی گزارش داد: زاخارووا می گوید وزارت خارجه آمریکا از شرکت رسانه ای آلمانی دویچه وله حمایت می کند زیرا این شرکت یک ماشین تبلیغاتی ناتو است.

او گفت: «این واقعیت که وزارت خارجه ایالات متحده از کانال تلویزیونی آلمان که توسط جمهوری فدرال آلمان تأمین مالی می شود، حمایت می کند، خود گویای این است – دستگاه تبلیغاتی ناتو کار می کند».

پیش از این روزنامه آلمانی بیلد بدون افشای منابع خود گزارش داده بود که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند و سپس شرایطی را در این کشور ایجاد کند تا همه مردم آن رای به پیوستن به روسیه بدهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید