انتقاد جمهوری اسلامی از سکوت و همکاری مقامات و رسانه های روسیه با ظلم روسیه

انتقاد جمهوری اسلامی از سکوت و همکاری مقامات و رسانه های روسیه با ظلم روسیه

روز جدید : مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: وقایع تاریخی را نباید تنها به کتاب و کتابخانه سپرد. بازگویی جزئیات رویدادها، حتی پس از یکی دو دهه، ضروری است تا آنها را فراموش نکنیم. امروزه با توجه به گستردگی رسانه و وسایل ارتباطی، بازگویی داستان بسیار آسان است. در چنین شرایطی اگر از رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی برای یادآوری اتفاقات چند دهه اخیر در کشورمان استفاده نکنیم، این کشور و این مردم به ویژه نسل امروز و آینده را سرکوب کرده ایم.

نمونه ای از این ظلم را این روزها در تقدیس همسایه شمالی مان روسیه توسط عده ای خاص می بینیم که بسیار جای تاسف دارد. استفاده از کلمه «تقدیس» برای اشاره به آنچه امروز این جریان فراموشکار یا خود فراموش شده می گوید، به این دلیل است که کار آنها فراتر از تطهیر است و اگر عنوان پربارتر از تقدس داشتیم، از آن استفاده می کردیم.

کسانی که این روزها علیرغم دوستی با ما، نمی خواهند این جنایت صهیونیست ها را محکوم کنند یا حداقل ابراز همدردی با ایران کنند، درست در این روزها که رزمندگان رژیم صهیونیستی در حومه دمشق در حال کشتار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. اینجا فعالان جبهه حق از تریبون های حکومتی ما اینجا نمایندگی دارند! آنها قطعاً فراموش نکرده اند که روسیه و رئیس جمهور آن پوتین از حق وتوی خود برای خنثی کردن قطعنامه های ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل استفاده نکردند و اجازه دادند ایران مشمول ماده 7 منشور سازمان ملل شود.

در ماجرای برجام تا آنجایی که توانستند کارشکنی کردند و حالا که احیای برجام به مرحله نهایی رسیده است، او را گروگان گرفته و مذاکرات با برجام را در وین به بن بست رساندند. خیانت های آنها در جنگ تحمیلی به ایران و اتحاد آنها با صدام و حزب بعث عراق که مظهر خورشید است. در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران که تا جایی که می توانستند با آن همراهی کردند، ما ایرانی ها را نابود کردند. و در سوریه ما کار اصلی را انجام دادیم، اما آنها از آن بهره برداری کردند و دارند انجام می دهند…

اما آنچه اتفاق افتاده این است که وزارت امور خارجه ما به وضوح با ضربه ای که روسیه با درخواست اخیر خود برای بن بست به مذاکرات برجام وارد کرد، مخالفت نمی کند. آیا کاری نمی کنید که با تقدیس همسایه شمالی ما در تضاد باشد؟

سفیر روسیه در تهران که بیش از حد واکنش نشان داد، به رسانه های ایرانی توصیه کرد که از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین خودداری کنند و در عوض از عنوان عملیات ویژه استفاده کنند. رسانه ملی ما که همچنان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را در قالب اخباری مبنی بر اقدامات خیرخواهانه و کمک های بشردوستانه روسیه تایید نمی کند! برای مردم جنگ زده اوکراین. روابط صمیمانه پوتین با صهیونیست ها و تشکیل شهادت دو تن از افسران سپاه پاسداران صهیونیستی و گروگان گیری توافق برجامی توسط روسیه همزمان با سفر غیرقانونی نخست وزیر به مسکو، از سوی کرملین نادیده گرفته می شود. انجام ندهید.

ما قصد حمایت از اوکراین یا نادیده گرفتن نقش مخرب غرب و آمریکا در ایجاد وضعیت بحرانی بین اوکراین و روسیه را نداریم، اما باید بر این واقعیت تاکید کنیم که اگر وزارت امور خارجه ما در فوریه امسال. ادای احترام به گریبایدوف فاسد و انتشار عکسی از صحنه در فضای مجازی. زمان آن فرا رسیده است که برای نجات مذاکرات از بن بست و جلوگیری از بروز بن بست های جدید، تغییری اساسی در سیاست خارجی خود ایجاد کنیم و به سیاست تعادل واقعی در رفتار بین المللی کشورمان برگردیم.

دیدگاهتان را بنویسید