استفاده از مدل رسانه ای داعش در پروژه شورش/شورش اخیر شکست خورد

ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921987

سخنگوی دولت قیام های اخیر را در ادامه تحریم و اقدام نظامی 43 سال پیش دانست و گفت: دشمنان در این قیام ها از الگوی رسانه ای داعش استفاده کردند اما پروژه آنها شکست خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی با حضور در نشستی با جمعی از علما، اساتید، نخبگان و فعالان رسانه ای جهان اسلام که به مناسبت شرکت در اجلاس بین المللی مدرسه شهید سلیمانی به ایران سفر کرده اند، به پرسش های آنان در خصوص مشکلات این مدرسه پاسخ داد. منطقه و ایران

سخنگوی دولت در این دیدار صمیمی ضمن خیرمقدم به حضار، با اشاره به سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و برگزاری مراسم بزرگداشت وی در ایران و سایر کشورها، گفت: حضور باشکوه مردم و ابراز وجود. عشق در این مراسم نشانه اوج محبت و پیوند است، دل مردم با قهرمانان آزادی و مبارزه است و هر روز بر این عشق افزوده می شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: شهید سلیمانی نه تنها در دوران حیات خود کانون اتحاد و تجمع اندیشمندان و ملت های منطقه برای مقابله با تروریسم و ​​اشغالگری بود، بلکه امروز و پس از شهادت نیز به شمار می رفت.

وی افزود: این نمونه ای از سخنان خداوند است که می گوید شهدا زنده اند و می بینیم که راه آنها ادامه دارد و نقشی که در زندگی مادی خود داشتند امروز هم پابرجاست و به برکت اخلاص در راه خداست.

سخنگوی دولت در خصوص ناآرامی های اخیر در کشور گفت: دشمنی نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد و پایانی ندارد و ملت ایران عادت دارد در مسیر خود با توطئه های دشمن مقابله کند. پیشرفت و ناآرامی های اخیر همراه با دشمنی 43 ساله و تهاجم نظامی، فرهنگی، رسانه ای و شدیدترین تحریم های اقتصادی بود.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه در حوادث اخیر و دستگیری تعدادی از مقامات آنها توسط وزارت اطلاعات، گفت: در سه ماه اخیر دشمنان با ناامید شدن از روش های قبلی، به سمت خود رفته اند. جنگ تلفیقی و همه جانبه و تمام نظام حاکم علیه ملت ایران متحد شده است تا هرج و مرج و بلاتکلیفی ایجاد کند که اهداف و نشانه های آن برای ما کاملاً روشن است. آنها با تمام ابزارهای قدرت و رسانه و با کمک همه رفقای خارجی و خادمان داخلی تلاش کردند تا مانعی در مسیر رشد و توسعه کشور ایجاد کنند، اما ناکام ماندند.

بهادری جهرمی با اشاره به حمایت های گسترده مالی و رسانه ای و اطلاعاتی عناصر مطرود و منفور ملت ایران افزود: توسل آمریکایی ها و غربی ها به فرزند دیکتاتور مخلوع ایران، گروهک تروریستی منافقین، خشن است. گروه های تجزیه طلب و برخی عناصر منفور و منفور نشانه اوج اوج است، تحقیر، ناامیدی و درماندگی آنهاست.

سخنگوی دولت با تاکید بر شکست پروژه اغتشاشات دشمن افزود: حدود 3 میلیون و 200 هزار دانش آموز و حدود 16 میلیون دانش آموز در کشور داریم اما دشمنان نتوانستند این روزها در دانشگاه ها و مدارس ما جلوی کار و تلاش علمی را بگیرند. در اولین ماه ناآرامی ها حدود 4 میلیون نفر از هموطنانمان در زیارت اربعین در کربلا و 5 میلیون نفر در زیارت مشهد در زمان شهادت امام رضا (علیه السلام) حضور داشتند. حضور جمعی از مردم در مراسم تشییع آخرین شهدای گمنام حتی با مجموع آنچه دشمنان در کوچه و خیابان پیاده کردند قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: همه جوانان و نوجوانانی که سوال، انتقاد یا ایراد دارند فرزندان این مملکت هستند و ما به تک تک حرف های آنها توجه می کنیم و وظیفه ما پاسخگویی و شفاف سازی و رفع مشکلات کشور است اما نگرانی نداریم. آینده کشور ماست زیرا آینده ایران عزیز با تلاش این جوانان روشن تر و امیدوارکننده تر است.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی از دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در سه ماه گذشته افزود: در سه ماه گذشته ده ها پیشرفت و موفقیت با تلاش نخبگان و جوانان متعهد ایران در عرصه های مختلف از جمله فضایی به دست آمده است. موشک، دارو، دارو و صنعت که حرکت رو به جلو کشور را نشان می دهد. به عنوان مثال، در این دوره ما به یکی از معدود کشورهای جهان تبدیل شدیم که دارای فناوری ژن درمانی برای درمان سرطان خون بود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به گفته حاج قاسم فرصت نهفته در دل تهدیدات برای ایران اسلامی کارساز بوده است، تصریح کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث با حمایت بسیاری از کشورها دنیا به ما ضربه زده است، اما نتیجه همه تلاش آنها قدرت نظامی امروز ایران دلیل وحشت دشمنان است. به همین ترتیب تلاش سه ماهه آنها برای بی ثبات کردن کشورمان با درک و اصلاح نقاط ضعفی که این روزها بر ما آشکارتر شده است، به موفقیت کشورمان در آینده منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تمام قوا به میدان رویارویی با مردم ایران آمدند و بیش از 3 ماه نتوانستند درگیری ایجاد کنند. آنها از الگوی رسانه ای داعش برای کشور ما استفاده کردند که در آن سرکوب خشونت آمیز امنیتی بود و تبلیغات گسترده رسانه ای روی آن انجام می شد، اما علیه کشور ما سعی کردند از سر و صدای گسترده رسانه ای در خیابان نتیجه بگیرند که ناکام ماندند.

در ابتدای این نشست نمایندگان کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، مصر، افغانستان، تاجیکستان، روسیه، ایتالیا و بوسنی و هرزگوین به بیان دیدگاه های خود در خصوص مقاومت، آینده جهان اسلام، مشکلات و مشکلات پرداختند. روابط با ایران و از جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مبارزه با تروریسم و ​​برقراری امنیت در منطقه قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید