غرب در تلاش بود تا پروژه ققنوس پهلوی را احیا کند و رژیم را با شورش‌های داعش/خشونت علیه پلیس سرنگون کند. توطئه ای برای سوریه ای کردن ایران


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904372

حجت الاسلام علیمراد یوسفی گفت: گروه های مخالف اعم از فمینیست، تجزیه طلب و سلطنت طلب پس از مرگ مهسا امینی هدف شوم براندازی را دنبال کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیمراد یوسفی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امروز همه دنیا دیده اند که ایران از ظرفیت موشکی بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند قدرت نظامی ایران را محدود کند افزود: غرب در حال مذاکره با ایران در بحث موشکی است.

وی بیان کرد: جنگ محاسباتی دولت با مردم در قالب گزینه های نرم و نیمه سخت دومین راهبرد دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

این کارشناس تصریح کرد: دشمن با ایجاد اغتشاش و خاتمه دادن به نظام جمهوری اسلامی ایران سعی خواهد کرد حساب مردم و دشمن را بهم بزند.

وی درباره ذهنیت سازی از طریق استکبار جهانی گفت: دشمن سعی دارد با بی ثبات کردن ایران در داخل و منطقه، زمینه را برای تغییر حاکمیت فراهم کند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: دشمن در تلاش است در ایران و کشورهایی که ایران الگوی آنهاست ناامنی ایجاد کند و این پازل دموکرات های آمریکایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دموکرات ها با جنگ شناختی گسترده ای که علیه ایران در فضای مجازی به راه انداخته اند، سعی در القای حقایق نادرست به مردم دارند.

این کارشناس ادامه داد: غرب باعث شد که بینش ها به ناخودآگاه سیاهپوستان سرایت کند و به شورش بزرگی منجر شود و عوامل داخلی به آنها کمک کرد.

خجت الاسلام یوسفی گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال سرخوردگی است و با دو قطبی سازی دین و حجاب و زنان بی حجاب آن را دنبال می کند.

وی افزود: به مردم ایران آموخته اند که مذاکرات برای اقتصاد حیاتی است و طولانی شدن آن باعث ایجاد ناامیدی و زمینه ساز شورش شده است.

این کارشناس گفت: اقشار مرفه دغدغه آزادی داشتند که با معیشت و فرهنگ لیبرالی پیوند خورده و باعث ناامنی می شد.

وی ادامه داد: 8 سال غرب باور، ضعف سیستم آموزشی و عدم کنترل فضای مجازی باعث شد تا نوجوانان به جای یادگیری به شبکه ها گره بخورند.

خجت الاسلام یوسفی گفت: جوانان امروز کوچه و خیابان از همان مردمی بودند که دو سال به بیگانگان دادند.

وی ادامه داد: حجم وسیع عملیات روانی و رسانه ای باعث اتفاقات اخیر شد، در فتنه قبلی تلگرام محور بود اما در فتنه اخیر واتس اپ و اینستاگرام نقش داشتند.

این کارشناس گفت: در پازل دموکراتیک شاهد سوریه ای شدن ایران و روی آوردن به اقدام امنیتی و نظامی با استفاده از خشونت علیه نیروهای مسلح بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگیر شدگان مرتبط با داعش بودند، افزود: هدف از اغتشاشات این بود که محیط حامیان نظام پر از خشونت شود.

حجت الاسلام به قمه زنی پلیس به سبک داعشی ها اشاره کرد و گفت: دشمن سال هاست در صدد مقابله با نیروهای مسلح است.

وی افزود: در زمان روحانی اقداماتی برای مقابله با ارتش و سپاه پاسداران انجام شد و حمله به سپاه پاسداران یکی از راه های سوریه ای شدن ایران بود.

این کارشناس تصریح کرد: شواهد نشان می دهد که طراحی های استادانه ای برای ضربه زدن به محور مقاومت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه ها در عراق و لبنان شکست خورده است، تصریح کرد: یکی از سناریوهای شورش، حمله نظامی به شمال غرب و جنوب شرق ایران است.

حجت الاسلام یوسفی گفت: گروه های مخالف اعم از فمینیست ها، تجزیه طلبان و سلطنت طلبان پس از مرگ مهسا امینی هدف شوم براندازی را دنبال کردند.

وی افزود: سناریوی امنیتی سیاسی دشمن برای تضعیف ایران قدرتمند بود و از رسانه های وابسته به غرب علیه ایران استفاده شد.

این کارشناس گفت: هدف دشمن احیای پروژه ققنوس پهلوی و براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که به دنبال آن استفاده از ظرفیت زنان بود.

وی افزود: قیام های اخیر در راستای سناریوهای سیاسی و امنیتی بود زیرا دشمنان جمهوری اسلامی از موفقیت های دولت انقلاب خشمگین شده بودند.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: دشمن شاهد اجرای سیاست های اساسی اقتصادی در داخل کشور بود و حذف ارز ترجیحی توسط دولت بود.

وی ادامه داد: 70 درصد ارز ترجیحی در دست 100 نفر بود، اصلاح این روش کار بزرگی بود که دولت انجام داد و آثار بسیار خوبی داشت.

این کارشناس به اعتماد و امید مردم به دولت اشاره کرد و گفت: دشمن با تابستان گرم نتوانست مردم را معترض کند.

وی افزود: عضویت در شانگهای و فلج شدن تحریم ها یا سیاست های اقتصادی منطقه از دیگر موفقیت های دولت سیزدهم بود.

حجت الاسلام یوسفی بیان کرد: حضور مالباختگان سیاسی در کنار معارضان و دستگیرشدگان از فتنه 88 بخشی دیگر از فیلمنامه دشمن بود.

وی تصریح کرد: محکومان فتنه 88 در لحظات اولیه بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان حضور داشتند و همچنان به اشتباه خود اعتراف نکردند.

این کارشناس گفت: جایگاه سلبریتی ربطی به تقلب ندارد، همان افرادی که جنبش METOO را راه انداختند وارد عرصه شده اند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: انباشته شدن مشکلات اقتصادی مردم و خروج نشدن از بحران دلیل حضور مردم در خیابان بود.

وی تصریح کرد: کتاب های درسی تدوین شده بر اساس سند 2030 باید اصلاح شود زیرا ارزش ها از کتاب های درسی حذف شده است.

این کارشناس تصریح کرد: صدا و سیما باید بازنگری شود، فعالیت صدا و سیما و دعوت عده ای به دوزان غبارآلود فتنه توجیهی ندارد.

وی گفت: عده ای نخبه دانشگاه شریف شده اند و نخاله های سیاسی که هیات علمی شده اند کلاس ها را می بندند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید رویکرد خود را تغییر دهد و قدردان نهادهای فرهنگی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: 26 نهاد فرهنگی باید پاسخگو باشند و کاستی های آنها پیگیری شود، 10 درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی منفی بوده است.

این کارشناس ادامه داد: 90 درصد اقدامات فرهنگی را در جامعه نمی بینیم، به همان 10 درصدی که انجام می شود هجمه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید