امام (ره) با تکیه بر قدرت نرم رژیم پهلوی را سرنگون کرد


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895568

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام (ره) با تکیه بر قدرت نرم رژیم پهلوی را سرنگون کردند، همان رژیمی که رکن اصلی منافع غرب در منطقه بود. امروز این انقلاب به حدی رسیده است که نظام سلطه نمی تواند با تکیه بر قدرت سخت در مقابل قدرت نرم انقلاب اسلامی بایستد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (سه شنبه) در مراسم یادواره شهدای دولت و حبیب سپاه که در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: : نیروی جدیدی بر اساس اسلام در سرزمین حجاز پدیدار شد که قدرت های حاکمان وقت نتوانستند در مقابل این قدرت نوظهور ایستادگی کنند و شکست را در برابر آن پذیرفتند و اسلام به سرعت به سرزمین های دیگر سرایت کرد. انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا پیروزی آن را پیش بینی نمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) با تکیه بر قدرت نرم رژیم پهلوی را که رکن اصلی منافع غرب در منطقه بود، سرنگون کرد. امروز این انقلاب به حدی رسیده است که نظام سلطه نمی تواند با تکیه بر قدرت سخت در مقابل قدرت نرم انقلاب اسلامی بایستد.

آمریکا بیش از 50 درصد از قدرت نظامی جهان را در اختیار دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تغییر هندسه قدرت در جهان، ادامه داد: آمریکا 25 درصد اقتصاد و بیش از 50 درصد قدرت نظامی جهان را بر عهده دارد، علاوه بر این، بسیاری از کشورها نیز در اختیار دارند. با دولتمردان آمریکا متحد می شود اما این قدرت نمی تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد به جایی می رسد زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران از قدرت نرم اسلام و متکی بر توده های مردم است. آمریکایی ها دچار بحران گفتمان تمدنی شدند و این را می توان سرآغاز افول آنها دانست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رنسانس با ترجمه آثار علمی مسلمان به وجود آمد، گفت: امروز اگر نام ملت ایران و عنوان جمهوری اسلامی روزانه میلیون ها بار در رسانه های بیگانه تکرار می شود به این دلیل است که جمهوری اسلامی پیرو مکتب عاشورا است زیرا امام راحل با پیروی از فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و به عنوان سرافرازترین ملت شناخته شود. بنابراین باید گفت که ملت ما ملتی مقاوم، ایثارگر و حامی ملت‌های مظلوم است.

دیدگاهتان را بنویسید