قهرمان امام خمینی(ره) رژیم پهلوی را سرنگون کرد/آیت الله خامنه ای هرگز از اصول انقلابی کوتاه نمی آید


ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843691

رضا نیکنام با اشاره به اینکه شخصیت کاریزماتیک امام خمینی (ره) باعث سرنگونی رژیم پهلوی شد، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای هرگز از مبانی انقلابی عقب نشینی نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا نیکنام در گفت و گو با بالا اظهار می کند: امام خمینی (ره) با بصیرت دقیق خود امواجی را که حاصل دوران شاهنشاهی است به درستی درک کردند و با روشنگری مردم توانستند جهت گیری خوبی نسبت به آحاد جامعه داشته باشند. که منجر به انقلاب شد.57.

وی با اشاره به عواملی که منجر به قیام امام خمینی (ره) شد، خاطرنشان کرد: عوامل مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در آغاز نهضت نقش داشتند، اما گفتمان اصلی که منجر به قیام امام خمینی (ره) شد، مفاهیم معنوی بود، اسلام بود که دید. رهبر جمهوری اسلامی جایگاه خود را در دولت پیدا کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل گفت: امام خمینی (ره) شخصیت کاریزماتیکی داشت که در این مدت توانست سخنان جریان های مختلف اجتماعی را در سخنرانی های خود منعکس کند و به حق نقش رهبر و نظام مقتدر خود را در کشور ایفا کند. پشتیبانی.

نیکنام با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) 11 سال سخت بر کشور حکومت کردند، گفت: از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون امام خمینی (ره) همواره تحت فشار جنگ داخلی، ترورها و عراق بوده است. آنها بحران کشور را مدیریت کردند و رمز موفقیت در عبور از این بحران ها فقط ایمان راسخ بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

وی در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی تا چه اندازه در تحقق گفتمان امام خمینی (ره) موفق بوده است، یادآور شد: صدور انقلاب اسلامی و ایجاد نقشه ایران در عرصه بین المللی و نهادینه سازی فرهنگ مقاومت در داخل کشور و حتی در کشورهای تحت ستم از مهمترین آنها. سخنان امام خمینی (ره) که پس از رحلت ایشان محقق شد.

این استاد دانشگاه افزود: البته امام خمینی (ره) در گفتمان خود آرمان هایی از جمله ایجاد عدالت در جامعه داشتند که متاسفانه پس از گذشت چهار دهه هنوز محقق نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل ادامه داد: امام خمینی (ره) بر موضوع نامزدی تاکید زیادی داشتند و جملات ایشان نشان می دهد که نامزدی بالاتر از تخصص است، اما متأسفانه پس از سال ها امروز جامعه ایران به حرف امام رسیده است. ، که باید. در هر کاری که انجام می‌داد، افراد را درگیر می‌دانست و آنها را سر کار می‌آورد.

نیکنام با اشاره به نقش رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پس از رحلت امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: هرکسی ویژگی های خاص خود را دارد، اما گفتار و عملکرد مقام معظم رهبری به وضوح با امام خمینی (ره) مطابقت دارد و توانستند تا بار سنگین انقلاب اسلامی را به دوش بکشد.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه ای مردی بسیار شجاع و با تدبیر هستند، گفتند: شرایط امروز ایران با زندگی امام خمینی (ره) بسیار متفاوت است و کسانی که نظام بین الملل را می شناسند می توانند بفهمند که ایران در اوایل انقلاب آنقدرها هم فشرده نبود. همانطور که امروز است. «این یک نقطه باریک است و وضعیت کنونی جمهوری اسلامی را هیچ کشوری در تاریخ خود تجربه نکرده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رژیم های تحریمی که امروز علیه ایران اعمال می شود بر هیچ کشوری اعمال نشده و اصلا وجود ندارد، اما می توان گفت در سال های اخیر توسط آمریکا و اروپا ایجاد شده است. کشورهای علیه جمهوری اسلامی

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل تاکید کرد: با وجود این فشارها ولی فقیه هیچ گاه از مبانی امام خمینی(ره) عدول نکرده و با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می دهند.

نیکنام گفت: ایران در اوایل انقلاب به مرزهای خود نزدیک بود اما اکنون با تدبیر مقام معظم رهبری و قدرت نظامی به دست آمده، جمهوری اسلامی نفوذ منطقه ای و بین المللی پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید