تخیل و توهم رسانه ای، بُعدی دیگر از پروژه / پازل براندازی برای منزوی ساختن ایران و تحریم مجدد آن با انتشار یک شورش فرهنگی


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901672

محسن تهرانی مقدم گفت: بازیگران خارجی و داخلی با تحریم مجدد 10 شرکت ایرانی و خواستار حذف ایران از جام جهانی به دنبال خدشه دار کردن عزت ایران و تکمیل نابودی استقلال ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن تهرانی استاد امور سیاسی در گفتگو با «راه آرمان» به تشریح ویژگی های فتنه 1401 با رمز مهسا امینی پرداخت و گفت: دو پرسش وحدت در شعار (زن، زندگی، آزادی) و تخیل رسانه ای. با مثال هایی مانند ; رسانه سعودی: ما با ارزان ترین فروپاشی یک انقلاب روبرو هستیم مسیح علینژاد: من قصد دارم رئیس جمهور ایران شوم، ربع پهلوی: خیابان را حفظ کنیم؟، شاهین نجفی: آخوندها و ارتش اگر به مردم بپیوندند در امان هستند، کاملا واضح است است.


وی با طرح این پرسش که تخیل چیست، می افزاید: به توانایی انسان در تجسم عالم ماده، تخیل می گویند، تخیل واسطه بین حس و حس است، اگر از حس جدا شود به خیال تبدیل می شود و وقتی خیال می شود. آکورد با فضای مجازی وصل می شود، عینیت یافته به نظر می رسد، و هر چه بیشتر تکرار و تاکید شود، واقعی تر می شود.




رسانه قدرت تجسم و عینیت تخیل را می دهد



تهرانی به ویژگی های تخیل رسانه ای نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ها قدرت تجسم و عینیت را به تخیل می دهند، تخیل را به اشتراک می گذارند تا همسانی تخیل را تایید کنند و نشانه هایی را در دنیای واقعی برای تخیل پیدا کنند. و آن را نشانه براندازی می دانند.


این کارشناس سیاسی به لزوم سواد رسانه ای اشاره کرد و گفت: باید در جنگ ابزاری رسانه با قوه تخیل هوشیار باشیم تا ابتدا در دام تخیل مجازی نیفتیم و سپس در دام تخیل بیفتیم. تله توهم گرایان.”




حضور مشهود گروه های تروریستی در ناآرامی های اخیر

وی تاکید کرد: کاملا بدیهی است که مخالفت فرهنگی حجاب اجباری با رمز مهسا امینی یک پروژه کاملاً خرابکارانه و هدفمند برای آسیب رساندن به نظام اسلامی است چرا که در بیانیه وزارت اطلاعات جمع بندی تمامی جریانات به وضوح مشخص است. که تعداد دستگیرشدگان باید 92 سلطنت طلب، 77 تجزیه طلب قومی، 49 منافق و 9 تبعه خارجی باشد.

تهرانی مقدم، قیام قرن جدید را جنگ ربات ها خواند و گفت: در کف این میدان به جز چند نفر اجیر که از کشورهای مختلف وارد میدان شده بودند، مردمی نبودند و فقط حضور هشتگ آفرینان بود. ربات هایی که میلیون ها هشتگ مهسا امینی را اصلاح کردند. بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: فتنه جدید تضادها و شکاف های هویتی را برجسته می کند، در حالی که اغتشاشات سال 78 و 88 سیاسی و سال های 96 و 98 اقتصادی بوده و به سرعت در صد شهر دستور شورش صادر شد و هدف از اغتشاشات این بود. برای تسریع امنیت اغتشاشات و باید به شورش تبدیل می شد تا پروژه گران شدن هر نوع جنبش اعتراضی در ایران به نتیجه برسد.


فتنه جدید تضادها و شکاف های هویتی را برجسته می کند

تهرانی تاکید کرد: فتنه جدید فرهنگی یک تشکل شبکه ای اما غیردولتی داشت که به جنبش های بی سر و کله معروف است و این نوع حرکت ها در جهت حفظ مزیت، حفظ مزیت این بار برای سلبریتی ها و خط و نشان دادن به جریان ها اجرا می شود. تحلیلی مانند تیتر حجاریان ۲۰ تیر ۱۳۹۶ در روزنامه اعتماد.


وی افزود: در این نوع حرکت باید سیاست جهانی را از زبان غیرقابل قبول جدا کرد، زیرا سیاست ها ابتدا باید با گروه های مرجع جدید (سلبریتی ها) مطرح و به زبان آنها بیان شود، سپس بازخورد و اعمال تغییرات از همان گروه های مرجع انجام شود. در جامعه منعکس شده است.


این مدرس سواد رسانه ای اذعان داشت: در طرح اغتشاش سایبری (روز 97) موارد متعددی از جمله ایجاد اکانت های جعلی در شبکه های اجتماعی، بمباران روانی، اختلال در شناخت و تحلیل و در نهایت تلفیق سناریوهایی مانند تلفیق مشاهده شد. ظرفیت رسانه ها و رسانه های اجتماعی (سلبریتی ها)، توییتر به عنوان رتبه اول شایعات و اخبار جعلی و تلگرام به عنوان رتبه دوم برای شایعات و اخبار جعلی، تصمیم گیری را برای کاربران دشوار می کند.


تهرانی ادامه داد: جلسه فوق العاده کومله در 12 خرداد 1401 با حضور سران 4 شعبه با هدف ایجاد آشفتگی و بی نظمی داخلی به منظور ناامید ساختن جامعه ایران از توسعه و بهبود شرایط. و با بهره گیری از ایران، پازل سرکشی فرهنگی را تکمیل کرد.


از دست دادن 9 میلیون نفر در تجارت مجازی از پلتفرم اینستاگرام

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به نتایج ناآرامی ها و آشوب ها در ایران اشاره کرد و گفت: تخریب زیرساخت ها، آسیب به نهادها از جمله 400 هزار شغل مرتبط با اینستاگرام، افزایش قیمت دلار به 33 هزار تومان، ضرر 400 میلیاردی برای بانک بله، اینترنت ساعتی 45 میلیارد تومان (معادل 1.5 میلیون دلار) قطع می شود، ضرر اقتصادی قطعی اینستاگرام با 1 میلیون شغل که ارزش بازار آن 40 هزار میلیارد تومان است و 11 میلیون نفر از طریق آن تجارت می کنند. شبکه های مجازی که 9 میلیون و 83 درصد از مردم در اینستاگرام کار می کنند.

وی به ابعاد انسانی-اجتماعی فتنه اشاره کرد و گفت: این فتنه باعث کشته شدن هموطنان (نیروی انتظامی بسیج و…)، تسریع مهاجرت از ایران به دوران دبیرستان، ظهور نسل جدیدی از فتنه گران شد. ، 93 درصد از آنها به سن 25 سالگی می رسند یک سال است.

تهرانی ابعاد سیاسی شورش فرهنگی جدید را برای ایران برشمرد و گفت: سیاسی شدن جامعه و جریان های تجزیه طلب متاثر از پیاده روی اربعین، سفر رئیس جمهور به نیویورک و در نهایت ترس از پلیس بود.


رشد نصب ضد فیلتر و ساختارشکنی قانونی در چند روز اخیر

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تابوشکنی و عبور از هسته سخت ارزش های جامعه، افزایش 3000 درصدی درخواست های ضد فیلتر، جسارت کشف حجاب و توهین به زنان محجبه از مهم ترین ابعاد تاثیرگذاری برجام بود. شورشی جدید در بعد فرهنگی


وی خدشه دار شدن حیثیت ایران در ابعاد بین المللی را قیام جدید خواند و گفت: درخواست از فیفا برای حذف ایران از جام جهانی امید دشمن را افزایش می دهد (نماینده مجلس سوئد: فشار بر ایران باید حداکثر شود، همه منافع ایران مورد هدف قرار گیرد. ) ایجاد موج ایران هراسی، گسترش تحریم ها (شادی رودی جولیانی از تاثیر تحریم ها: آثار تحریم ها آشکار می شود، مردم در فلاکت هستند و این فرصت بزرگی است، می تواند به انقلاب منجر شود) تحریم 10 شرکت‌های ایرانی و تضعیف برجام از جمله عواملی است که کمپین‌ها برای ایران مطرح کرده‌اند.


استکبار کشورهای مرتجع عربی برای سه جزیره با ناآرامی فزاینده

تهرانی مقدم، گستاخی امارات در قبال جزایر سه گانه ایران را از دیگر ابعاد منطقه ای در سیاست خارجی دانست و گفت: از دلایل اصلی این تلاش دشمن، روند نزولی جهاد، انفعال در اطلاع رسانی به موقع حوادث، جابجایی مسئولان است. در ثبت احوال و بکارگیری نیروهای نظامی ناکارآمد، عدم توجه به حوزه بینش سیاسی و دانش نظامی (سرتیپ بازنشسته سعودی: گفتیم وقتی صبرمان تمام شد، درگیری به ایران هم کشیده شد) با کشف 90 سلاح و 60 هزار مهمات انواع در سیستان و بلوچستان.

این کارشناس مسائل سیاسی به عوامل اصلی فتنه 1401 اشاره کرد و گفت: عدم توجه به نسل جدید (14 درصد کل ایرانیان متولد قبل از انقلاب و 86 درصد بعد از انقلاب)، انباشت مشکلات و بیکاری (نرخ بیکاری 13 درصد برای زنان و 72 درصد برای مردان) درصد افزایش 20 هزار دانشجوی دختر بیشتر از مردان و گسترش احساس تبعیض نسبت به زنان، کاهش 25 درصدی نرخ فعالیت اقتصادی زنان را در مقایسه با از نظر مردان، گسترش نابرابری اقتصادی بین دهک های غنی و فقیر، افت اقتصادی ناشی از تحریم ها در سال 1390 (اگر تا سال 1405 رشد اقتصادی 8 درصدی داشته باشیم، تنها به 90 می رسیم)، فقر مطلق در برخی نقاط کشور و تورم بالا از عوامل نارضایتی است.


وی در ادامه مهمترین عامل ناآرامی ها را توضیح داد. عدم توجه به نسل جدید، 85 درصد از دستگیرشدگان را 14 تا 25 ساله دانست و گفت: تنها فرزند، روابط خانوادگی بهم خورده، اشتغال والدین و عدم نظارت بر رفتار فرزندان، اعتیاد و زندگی مجازی یکی است. از مهمترین دلایل به خیابان آمدن این نسل است.




در زندگی مجازی به نسل جدید توجه چندانی نمی شود

تهرانی به درس ها و تجربیات فتنه 1401 اشاره کرد و گفت: باید به نسل جدید توجه بیشتری شود و تغییرات راهبردی در فضای رسانه ای برای آنها شکل گیرد و این تغییرات با محتوا، شکل، بستر و زیرساخت ها صورت گیرد. به پلتفرم بروید) و دیجیتال) زیرا مردم همواره ستون فقرات نظام هستند و در عرصه الگوسازی و ایجاد سلبریتی در حول و حوش انقلاب باید با توجه و نظارت بیشتر به عنوان یک ظرفیت اجتماعی اعمال شود.

وی در پایان با اشاره به هزینه عدم توجه به تدابیر رهبری خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری همواره دقیق و موشکافانه بوده است، بنابراین اگر به بیانات ایشان در مورد فضای مجازی در 16 تیر 1401 توجه شود. با وضع قانون و برخورد جدی با متخلفان ناپایدار روانی، بدون شک از این برهه تاریخی نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید