دانش آموزان پرچم تحول را برای ساختن نسل بعدی به دست می گیرند

ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780749

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دانش آموزان متعهد امروز برای ساختن نسل آینده باید پرچم تحول در نظام آموزشی کشور را در دست بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در جمع طلاب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد به مناسبت سالروز تاسیس این اتحادیه با اشاره به اهمیت دوران دانشجویی، درباره اقدامات انجام شده برای تأسیس وی بیان کرد: یزد در آن زمان همیشه متولی بوده و شرایطی را فراهم کرده ایم که دانشجویان رزمنده در بازگشت از جبهه بتوانند درس بخوانند.

وی همچنین درباره سه حادثه ای که در 13 آبان 1332، 57 و 58 رخ داد، بیان کرد: در 13 آبان 1357 بیش از 500 دانش آموز دختر مدارس خود را برای شنیدن صدای آنها تعطیل کردند.

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید برای رسیدن به آنچه که شما دانش آموزان را نگران می کند تلاش کنید و این موارد را از کادر آموزش و پرورش مطالبه کنید و سعی کنید برخی از این ترس ها را که به شما مربوط می شود تقویت کنید مانند تقویت آن ها. روحیه و قدرت علمی، اخلاقی و دینی.

جمعه یزد ادامه دادم: دانش آموزان باید بر علم دینی و علمی خود بیفزایند و سعی کنند هر کدام معلم هزاران نفر باشند، زیرا توطئه ای که دنیای استکبار برای رسیدن به اهداف خود در نظر دارد با هوشیاری و درایت و تقویت روحیه دینی خنثی می شود. .

ناصری گفت: روحیه استکباری روحیه ای است که به دنبال تحمیل خود است و نمی تواند رشد دیگران را به ویژه در اسلام و مذاهب اسلامی ببیند.

وی خاطرنشان کرد: غرب و استکبار جهانی برنامه ریزی کرده اند که همه کارها و برنامه های خود را معطوف نوجوانان و دانش آموزان کنند و متأسفانه این نقطه غفلت در کشور ماست.

جمعه یزد ادامه دادم: در نظام تعلیم و تربیت سه مولفه مهم عقل، تفکر و دینداری را حذف کرده اند، زیرا می دانند فردی که در کودکی با معارف اسلامی آشنا باشد و دارای سابقه دینی و پناهندگی باشد، زیر نظر اوست. بار و روحی متکبر است نمی رود.

ناصری با بیان اینکه انسان متدین متکی به خداست و تعهد در همه امور متوجه او می شود، افزود: چنین فردی به پوچی نمی رود و خود را به خدا و بندگان خدا می بندد و صفات خوب انسانی در او متجلی می شود. «آهسته آهسته این روحیات به پیشرفت و تعالی انسان می انجامد. به همین دلیل است که غربی ها 100 سال پیش این مؤلفه مهم آموزش مدرسه را حذف کردند.

وی ادامه داد: تفکر یکی دیگر از اجزای نظام آموزشی ما است به این صورت که دانش آموزان 12 سال در مدرسه درس می خوانند، ساعت ها درس می خوانند، سال ها در کنکور شرکت می کنند، اما کمتر دانش آموزی است که روزی یک ساعت فکر کند و با بگذارید قدرت تفکر شما رشد کند و از آن فراتر رود.

ناصری گفت: با تحولاتی که در سال های اخیر رخ داده، در برخی از حوزه ها از جمله صنایع دفاعی و انرژی هسته ای رشد کرده ایم، اما در بسیاری از صنایع همچنان مشارکت می کنیم و ماشین های ساده یا حتی قطعاتی از آنها را متوقف می کنیم، در حالی که ماشین های امروزی اغلب توسط چینی ها ساخته می شود و ما مطمئن هستیم که استعداد جوانان ایرانی از چینی ها بیشتر است.

عقل را نیز جزء بسیار مهمی می داند و می گوید: «کسی که از قوه عقل برخوردار است، قدرت تشخیص حق از باطل را دارد، پس به دنبال شبهه نیست و می تواند بین عقاید و افکار مخالفان و دلسوزان فرق بگذارد».

ناصری ادامه داد: در کشور ما افراد زیادی هستند که شایسته الگو بودن در همه حال هستند، از جمله شهدا، اما متأسفانه از آنجایی که قدرت عقل در بسیاری از افراد افزایش نیافته است، مانند برخی به سراغ الگوسازی می روند. خواننده ها.”

وی تاکید کرد: اگر عقل، تفکر و دینداری وارد آموزه های ما شود و آموزه ها بر اساس این سه محور دگرگون شوند، در همه عرصه های علمی، صنعتی و… رشد خواهیم کرد.

امام جمعه یزد خطاب به دانش آموزان گفت: خودتان را بسازید، پرچم را به دست بگیرید و نسل آینده را تربیت کنید و بدانید که عده ای کاری برای شما انجام نمی دهند، اما باید امروز در همه عرصه های دینی خودتان باشید و اخلاق و علم را برای سازندگی تقویت کنید. آینده و نسل آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید