ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912069
اتفاقی که در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد افتاد
جوانان و جوانان با انگیزه یزدی با شرکت در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، توانمندی خود را در تولید محتوای دیجیتال محک زدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، امروزه در عصر فناوری اطلاعات فضای مجازی در قالب زنجیره ای از ابزارها، اکوسیستم ها و محتوای در هم تنیده به مفهومی واحد به نام دنیای مجازی تبدیل شده است و اهمیت این فضا به حدی است که رهبری انقلاب آن را معجزه قرن بیستم یعنی انقلاب نامید و مردم اسلام می دانند که از این رو برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال می تواند گامی موثر برای افزایش سواد رسانه ای و مصونیت جوانان در این محیط باشد.
چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سال جاری همزمان با سراسر کشور با هدف شناسایی ظرفیت های بالقوه و توانمند در حوزه تخصصی تولید محتوا، ارتقا و افزایش توانمندی های فنی و خلاقانه و شناسایی استعدادهای برتر مردم در حوزه دیجیتال به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و تجارت دیجیتال در یزد.
رقابت 23 تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد
همزمان با شروع رویداد تولید محتوای دیجیتال، حال و هوای حسینیه ثارالله یزد تغییر کرد و به جای حضور میانسالان، سالمندان و سخنرانان مختلف، این بار حسینیه به غرفه هایی تقسیم شد که 100 نوجوان و جوان از سراسر کشور در آن حضور داشتند. استان در قالب 23 تیم سه تا پنج نفره در این غرفه ها گرد هم آمدند تا با تولید محصولات تخصصی دیجیتال، محتوای دیجیتال در قالب انیمیشن، بازی های موبایلی و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه را با استفاده از توانمندی ها و مهارت های خود تولید کنند. توانایی های خود را آزمایش کنید
این نوجوانان و جوانان که از شهرهای دور و نزدیک مرکز استان گرد هم آمده بودند، هر نام مناسبی را برای تیم خود انتخاب کردند و در مدت 48 ساعت در محل برگزاری، پروژه های خود را در 23 موضوع که روز یکشنبه 8 آبان ماه انتخاب شد، انجام دادند. در مراسمی در فرهنگسرای غدیر یزد تجلیل خواهد شد.
مخاطبان علاقه مند و توانمند می توانستند بدون محدودیت سنی در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال شرکت کنند، اما آن دسته از نوجوانان و جوانانی که خود را آینده سازان کشور می دانند در این رویداد حضور داشتند.
شاگردان شهید حاج حسن دانش پرچمدار ایران زمین
در همین حین با «امیرعلی بهشتی» سرپرست تیم سه نفره «شهید حاج حسن دانش» از شهرستان میبد یزد که 15 سال سن دارد صحبت می کنم. من در این رویداد شرکت می کنم و قرار است پرچم ایران را با کمک هم تیمی هایمان در قالب انیمیشن با استفاده از ماهواره تولید شده توسط دانشمندان ایرانی بر روی زمین به اهتزاز در آوریم.
وی در سخنان خود تعصب و عشق به کشور و ارادت به رهبر انقلاب و شهدای این مملکت را مطرح می کند، انتخاب سناریوی برافراشتن پرچم ایران را پروژه خود برای بیداری غرور ملی در جامعه می داند و می داند. می افزاید: این یکی از چندین سناریو در اتاق فکری است که با دوستان و هم تیمی های من ایجاد شد، انتخاب شد.
این یزدی با انگیزه دهه 80 معتقد است که چهارمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال نسبت به دورههای گذشته پیشرفتهتر و با کیفیتتر است و این نشان از هدفمندی این رویداد و زمینهای برای شناسایی نوجوانان و افراد مستعد در حوزه رسانه و استفاده از آنها مطابق با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی می داند.
این نوجوان با اشاره به نامگذاری تیمش به نام شهید حادثه منا و قاری یزدی، افزود: ده سال پیش شهید حاج حسن دانش با حضور خود بچه هایی را که با حضور خود به تلاوت قرآن می پردازند گرد هم آورد. ملاقات. کلاس های صوت و ملودی قرآن تشکیل شد که تبدیل به مقامات کشوری شد و در کنار این فعالیت های قرآنی، گروهی رسانه ای به نام این شهید متشکل از 30 نفر شامل کارگردانان، نویسندگان انیماتورها، فیلمبرداران و غیره
این دانشجوی فعال رسانه ای ادامه داد: در این گروه به نوجوانان و دهه 80 که به تعبیر رهبر انقلاب کسانی هستند که انقلاب را به اوج می رسانند، تولید و فعالیت در حوزه رسانه در حوزه های مختلف را آموزش می دهیم. و این گروه سه نفره جزء این گروه بزرگ رسانه ای حاج حسن دانش است.
دانش آموزان یزدی توانمند در ترویج کسب و کار دیجیتال
چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد علاوه بر ایجاد فرصت برای نوجوانان و جوانان مستعد یزدی میزبان دانش آموزانی بود که در مراکز آموزش و پرورش یزد در سایر استان ها مشغول به تحصیل بودند و این جوانان توانستند توانایی خود را در مقابل دیجیتال وارداتی به اثبات برسانند. محتوا..
علاوه بر این حضور چشمگیر دختران از دیگر نقاط قوت این دوره از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد بود. گروه آینده ما به سرپرستی زهرا منصوری نژاد، گروهی متشکل از سه دانشجوی نرم افزار کامپیوتر بود که در بخش تولید نرم افزار تلفن همراه شرکت کردند و نرم افزار طراحی لباس را برای توسعه کسب و کار دیجیتالی در زمینه پوشاک تولید کردند.
این دانشجوی شیرازی شاغل به تحصیل در دانشگاه یزد معتقد است: تولید این نرم افزار می تواند قابلیت طراحی، انتخاب مدل و سایز لباس در خرید اینترنتی از عرضه کنندگان پوشاک را فراهم کند، علاوه بر رضایت مشتری، موجب رونق و تنوع کسب و کار در این منطقه.
منصوری نژاد با تشکر از شرکت کنندگان در این رویداد، هدف خود از حضور در این رویداد را ارائه توانمندی های خود در عرصه دیجیتال و خدمت به مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که تولید این نرم افزار به مرحله تجاری سازی و ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به آن برسد. مبنایی برای معرفی ایده های بزرگتر
تبدیل شدن یک نوجوان به یک اینفلوئنسر مجازی نتیجه یک رویداد تولید محتوای دیجیتال است
«امید دهقان» دیگر سرپرست گروه های شرکت کننده نیز برای تولید انیمیشنی در قالب یک تیم سه نفره به نام «استراحت» در این رویداد شرکت کرد. دمیدن حیات به قطره ای آب و صنعت، سناریوی این پروژه تولیدی را تشکیل می دهد.
وی همچنین این گونه رویدادها را یک رویداد بزرگ در سطح استان و کشور می داند و رقابت در آنها را زمینه ای برای محک گذاری و ارزیابی شرکت کنندگان و شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته جوانان در عرصه دیجیتال می داند. تولید محتوا معتقد است رعایت رده سنی در این رویدادها می تواند باعث ارتقای سطح کیفی رویداد و افزایش و ایجاد رقابت برابر بین شرکت کنندگان شود.
مسئولانی که در این مراسم حضور می یابند و سخنان آنان را در مورد رقابت و تلاش نوجوانان و جوانان یزدی در عرصه تولید محتوای دیجیتال می شنوند نیز می توانند دست اندرکاران را به ادامه برگزاری این گونه رویدادها تشویق کرده و نوجوانان و جوانان را برای حضور در این عرصه تشویق کنند تبدیل به فردی فعال و موثر در فضای مجازی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی می شوند.
بی توجهی در زمینه تولید محتوای دیجیتال آسیب هایی را به همراه داشته است
سیداجید امامی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با حضور در چهارمین رویداد محتوای دیجیتال بسیج یزد، بی توجهی به فضای مجازی را ساختاری دانست و معتقد بود که سیاست گذاری و نظام برنامه ریزی کشور برای فضای مجازی، اساساً حوزه محتوا را مورد غفلت قرار داده است.
وی تاکید می کند: همه نهادهای فرهنگی کشور باید به سبک شرایط بستر و عرصه جدید فضای مجازی بازآرایی و بازسازی می شدند و تولیدات و برنامه ها بازتولید می شد.
اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز با فوق العاده خواندن سطح این مراسم، حضور چشمگیر نوجوانان شرکت کننده در این مراسم را نویدبخش آینده ای خوب برای نظام می داند و معتقد است نظام اسلامی می تواند از چنین مواردی استفاده کند. نیروهای قدرتمند در عرصه فضای مجازی متناسب با آنچه که انقلاب اسلامی استفاده کرده است، استفاده شود.
لزوم حمایت از تیم های توانمند تولید محتوا
وی ادامه می دهد: نه تنها از فضای مجازی و ظرفیت این حوزه استفاده نشده، بلکه به حال خود رها شده است، در این راستا در حال ارائه ایده هایی در سطح استان و کار روی آن هستیم تا بتوانیم از توان و ظرفیت استفاده کنیم. از این منطقه
عزیزی با بیان اینکه حوزه فضای مجازی باید در طرح جدید یزد به عنوان یکی از حوزه های اصلی و مهم گنجانده شود، تصریح کرد: در این حوزه باید فضایی ایجاد شود تا تیم های توانمند در زمینه تولید حمایت و هدایت شوند. محتوای دیجیتال
تولیدات دیجیتال سنگر مقاومت ایران در برابر دشمن است
عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به حضور نوجوانان در این مراسم، آن را انگیزه و افزایش عزت نفس به ویژه در فضای دانش بنیان عنوان کرد و افزود: دژ مقاومت ایران زمین است. همان محصولات و تولیداتی که در رسانه تولید می شود و منتشر می شود و با حمله دشمن مواجه می شود.
وی ظرفیت تولید محتوای دیجیتال در استان یزد را بسیار خوب و غنی ارزیابی کرد و ضمن بیان لزوم حمایت از این ظرفیت ها، معتقد بود تولیدات تیم های شرکت کننده در این رویدادها روحیه ایمان و خودباوری را تقویت می کند. تقویت مواضع نظام در مقابل دشمن
وقتی نوجوانان و جوانان برای ارائه ایده و تولید محتوا وارد عرصه فضای مجازی می شوند، درگیر فضاهای بیهوده، حاشیه ای و مطیع شایعات و دروغ های رسانه ای نمی شوند، بلکه به افرادی فعال و موثر در فضای مجازی تبدیل می شوند که قادر خواهند بود. برای مجازی زیستن و انجام کارهای بزرگ در حال آماده شدن هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی را به اوج می برند که با برگزاری رویدادهایی از جمله تولید محتوای دیجیتال محقق می شود.
انتهای پیام/