حضور دانش آموزان «شهید دانش» در خط مقدم جنگ رسانه ای/ دهه 80 یزد، پرچم ایران بر فراز زمین


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912069

اتفاقی که در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد افتاد

جوانان و جوانان با انگیزه یزدی با شرکت در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، توانمندی خود را در تولید محتوای دیجیتال محک زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، امروزه در عصر فناوری اطلاعات فضای مجازی در قالب زنجیره ای از ابزارها، اکوسیستم ها و محتوای در هم تنیده به مفهومی واحد به نام دنیای مجازی تبدیل شده است و اهمیت این فضا به حدی است که رهبری انقلاب آن را معجزه قرن بیستم یعنی انقلاب نامید و مردم اسلام می دانند که از این رو برگزاری رویدادهای تولید محتوای دیجیتال می تواند گامی موثر برای افزایش سواد رسانه ای و مصونیت جوانان در این محیط باشد.

چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سال جاری همزمان با سراسر کشور با هدف شناسایی ظرفیت های بالقوه و توانمند در حوزه تخصصی تولید محتوا، ارتقا و افزایش توانمندی های فنی و خلاقانه و شناسایی استعدادهای برتر مردم در حوزه دیجیتال به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و تجارت دیجیتال در یزد.


baaf2bf7 9658 41fb 8066 2342c3882f73 خبر خاکستری


1H5A0121 wm خبر خاکستری


رقابت 23 تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد

همزمان با شروع رویداد تولید محتوای دیجیتال، حال و هوای حسینیه ثارالله یزد تغییر کرد و به جای حضور میانسالان، سالمندان و سخنرانان مختلف، این بار حسینیه به غرفه هایی تقسیم شد که 100 نوجوان و جوان از سراسر کشور در آن حضور داشتند. استان در قالب 23 تیم سه تا پنج نفره در این غرفه ها گرد هم آمدند تا با تولید محصولات تخصصی دیجیتال، محتوای دیجیتال در قالب انیمیشن، بازی های موبایلی و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه را با استفاده از توانمندی ها و مهارت های خود تولید کنند. توانایی های خود را آزمایش کنید

این نوجوانان و جوانان که از شهرهای دور و نزدیک مرکز استان گرد هم آمده بودند، هر نام مناسبی را برای تیم خود انتخاب کردند و در مدت 48 ساعت در محل برگزاری، پروژه های خود را در 23 موضوع که روز یکشنبه 8 آبان ماه انتخاب شد، انجام دادند. در مراسمی در فرهنگسرای غدیر یزد تجلیل خواهد شد.

مخاطبان علاقه مند و توانمند می توانستند بدون محدودیت سنی در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال شرکت کنند، اما آن دسته از نوجوانان و جوانانی که خود را آینده سازان کشور می دانند در این رویداد حضور داشتند.


8ef40f98 d0d4 4f90 b125 85e4dbcdeb13 خبر خاکستری


20171229005847 1H5A0349 edited resized wm خبر خاکستری


شاگردان شهید حاج حسن دانش پرچمدار ایران زمین

در همین حین با «امیرعلی بهشتی» سرپرست تیم سه نفره «شهید حاج حسن دانش» از شهرستان میبد یزد که 15 سال سن دارد صحبت می کنم. من در این رویداد شرکت می کنم و قرار است پرچم ایران را با کمک هم تیمی هایمان در قالب انیمیشن با استفاده از ماهواره تولید شده توسط دانشمندان ایرانی بر روی زمین به اهتزاز در آوریم.

وی در سخنان خود تعصب و عشق به کشور و ارادت به رهبر انقلاب و شهدای این مملکت را مطرح می کند، انتخاب سناریوی برافراشتن پرچم ایران را پروژه خود برای بیداری غرور ملی در جامعه می داند و می داند. می افزاید: این یکی از چندین سناریو در اتاق فکری است که با دوستان و هم تیمی های من ایجاد شد، انتخاب شد.

این یزدی با انگیزه دهه 80 معتقد است که چهارمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر است و این نشان از هدفمندی این رویداد و زمینه‌ای برای شناسایی نوجوانان و افراد مستعد در حوزه رسانه و استفاده از آنها مطابق با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی می داند.


60f49976 ce29 4664 9d05 f11520998d9d خبر خاکستری


%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C%202 خبر خاکستری

این نوجوان با اشاره به نامگذاری تیمش به نام شهید حادثه منا و قاری یزدی، افزود: ده سال پیش شهید حاج حسن دانش با حضور خود بچه هایی را که با حضور خود به تلاوت قرآن می پردازند گرد هم آورد. ملاقات. کلاس های صوت و ملودی قرآن تشکیل شد که تبدیل به مقامات کشوری شد و در کنار این فعالیت های قرآنی، گروهی رسانه ای به نام این شهید متشکل از 30 نفر شامل کارگردانان، نویسندگان انیماتورها، فیلمبرداران و غیره

این دانشجوی فعال رسانه ای ادامه داد: در این گروه به نوجوانان و دهه 80 که به تعبیر رهبر انقلاب کسانی هستند که انقلاب را به اوج می رسانند، تولید و فعالیت در حوزه رسانه در حوزه های مختلف را آموزش می دهیم. و این گروه سه نفره جزء این گروه بزرگ رسانه ای حاج حسن دانش است.


دانش آموزان یزدی توانمند در ترویج کسب و کار دیجیتال

چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال در یزد علاوه بر ایجاد فرصت برای نوجوانان و جوانان مستعد یزدی میزبان دانش آموزانی بود که در مراکز آموزش و پرورش یزد در سایر استان ها مشغول به تحصیل بودند و این جوانان توانستند توانایی خود را در مقابل دیجیتال وارداتی به اثبات برسانند. محتوا..


869d4adf fbe1 482a 84f8 4983e611e942 خبر خاکستری


DSC 0001 resized wm خبر خاکستری

علاوه بر این حضور چشمگیر دختران از دیگر نقاط قوت این دوره از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد بود. گروه آینده ما به سرپرستی زهرا منصوری نژاد، گروهی متشکل از سه دانشجوی نرم افزار کامپیوتر بود که در بخش تولید نرم افزار تلفن همراه شرکت کردند و نرم افزار طراحی لباس را برای توسعه کسب و کار دیجیتالی در زمینه پوشاک تولید کردند.

این دانشجوی شیرازی شاغل به تحصیل در دانشگاه یزد معتقد است: تولید این نرم افزار می تواند قابلیت طراحی، انتخاب مدل و سایز لباس در خرید اینترنتی از عرضه کنندگان پوشاک را فراهم کند، علاوه بر رضایت مشتری، موجب رونق و تنوع کسب و کار در این منطقه.

منصوری نژاد با تشکر از شرکت کنندگان در این رویداد، هدف خود از حضور در این رویداد را ارائه توانمندی های خود در عرصه دیجیتال و خدمت به مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که تولید این نرم افزار به مرحله تجاری سازی و ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به آن برسد. مبنایی برای معرفی ایده های بزرگتر


ad886c14 1fd1 48df a500 2b0767ea0924 خبر خاکستری


1H5A9910 wm خبر خاکستری


تبدیل شدن یک نوجوان به یک اینفلوئنسر مجازی نتیجه یک رویداد تولید محتوای دیجیتال است

«امید دهقان» دیگر سرپرست گروه های شرکت کننده نیز برای تولید انیمیشنی در قالب یک تیم سه نفره به نام «استراحت» در این رویداد شرکت کرد. دمیدن حیات به قطره ای آب و صنعت، سناریوی این پروژه تولیدی را تشکیل می دهد.

وی همچنین این گونه رویدادها را یک رویداد بزرگ در سطح استان و کشور می داند و رقابت در آنها را زمینه ای برای محک گذاری و ارزیابی شرکت کنندگان و شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته جوانان در عرصه دیجیتال می داند. تولید محتوا معتقد است رعایت رده سنی در این رویدادها می تواند باعث ارتقای سطح کیفی رویداد و افزایش و ایجاد رقابت برابر بین شرکت کنندگان شود.

مسئولانی که در این مراسم حضور می یابند و سخنان آنان را در مورد رقابت و تلاش نوجوانان و جوانان یزدی در عرصه تولید محتوای دیجیتال می شنوند نیز می توانند دست اندرکاران را به ادامه برگزاری این گونه رویدادها تشویق کرده و نوجوانان و جوانان را برای حضور در این عرصه تشویق کنند تبدیل به فردی فعال و موثر در فضای مجازی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی می شوند.


7495f268 995a 47c3 9820 514d897910e2 خبر خاکستری


20171229010851 1H5A0393 edited resized wm خبر خاکستری


بی توجهی در زمینه تولید محتوای دیجیتال آسیب هایی را به همراه داشته است

سیداجید امامی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با حضور در چهارمین رویداد محتوای دیجیتال بسیج یزد، بی توجهی به فضای مجازی را ساختاری دانست و معتقد بود که سیاست گذاری و نظام برنامه ریزی کشور برای فضای مجازی، اساساً حوزه محتوا را مورد غفلت قرار داده است.

وی تاکید می کند: همه نهادهای فرهنگی کشور باید به سبک شرایط بستر و عرصه جدید فضای مجازی بازآرایی و بازسازی می شدند و تولیدات و برنامه ها بازتولید می شد.

اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز با فوق العاده خواندن سطح این مراسم، حضور چشمگیر نوجوانان شرکت کننده در این مراسم را نویدبخش آینده ای خوب برای نظام می داند و معتقد است نظام اسلامی می تواند از چنین مواردی استفاده کند. نیروهای قدرتمند در عرصه فضای مجازی متناسب با آنچه که انقلاب اسلامی استفاده کرده است، استفاده شود.


57e6d504 0e78 4ade 8de0 dda7e639597b خبر خاکستری


1H5A0632 resized wm خبر خاکستری


لزوم حمایت از تیم های توانمند تولید محتوا

وی ادامه می دهد: نه تنها از فضای مجازی و ظرفیت این حوزه استفاده نشده، بلکه به حال خود رها شده است، در این راستا در حال ارائه ایده هایی در سطح استان و کار روی آن هستیم تا بتوانیم از توان و ظرفیت استفاده کنیم. از این منطقه

عزیزی با بیان اینکه حوزه فضای مجازی باید در طرح جدید یزد به عنوان یکی از حوزه های اصلی و مهم گنجانده شود، تصریح کرد: در این حوزه باید فضایی ایجاد شود تا تیم های توانمند در زمینه تولید حمایت و هدایت شوند. محتوای دیجیتال


تولیدات دیجیتال سنگر مقاومت ایران در برابر دشمن است

عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به حضور نوجوانان در این مراسم، آن را انگیزه و افزایش عزت نفس به ویژه در فضای دانش بنیان عنوان کرد و افزود: دژ مقاومت ایران زمین است. همان محصولات و تولیداتی که در رسانه تولید می شود و منتشر می شود و با حمله دشمن مواجه می شود.


06001a87 6d32 49da a66c 817f23001ff5 خبر خاکستری


20171229010443 1H5A0381 edited resized wm خبر خاکستری

وی ظرفیت تولید محتوای دیجیتال در استان یزد را بسیار خوب و غنی ارزیابی کرد و ضمن بیان لزوم حمایت از این ظرفیت ها، معتقد بود تولیدات تیم های شرکت کننده در این رویدادها روحیه ایمان و خودباوری را تقویت می کند. تقویت مواضع نظام در مقابل دشمن

وقتی نوجوانان و جوانان برای ارائه ایده و تولید محتوا وارد عرصه فضای مجازی می شوند، درگیر فضاهای بیهوده، حاشیه ای و مطیع شایعات و دروغ های رسانه ای نمی شوند، بلکه به افرادی فعال و موثر در فضای مجازی تبدیل می شوند که قادر خواهند بود. برای مجازی زیستن و انجام کارهای بزرگ در حال آماده شدن هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی را به اوج می برند که با برگزاری رویدادهایی از جمله تولید محتوای دیجیتال محقق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید