هیجان و لذت کلیدواژه دشمنان در جهل جوانان است/ ممکن ساختن غیرممکن ها ماموریت ژنرال Z در شورش است.


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902172

مسئول بسیج اساتید استان اردبیل به عوامل اغتشاشات و ویژگی های افراد مورد غفلت در فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: آموختن و بصیرت افزایی مطمئن ترین سپر برای حفظ مردم در فتنه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما دکتر مرتضی ابراهیمی مسئول بسیج اساتید استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح و بررسی فتنه اخیر که با حضور اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در محل برگزار شد. دانشگاه فرهنگیان با بیان عوامل ایجاد اغتشاشات و ویژگی های افرادی که در این اغتشاشات مورد غفلت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تنها در سایه ترویج گفتمان پژوهش و بصیرت، چشم جوانان در دام گرفتار شد. دشمنان را می توان به روی حقیقت باز کرد.

وی دخالت مستقیم آمریکا و غرب در اغتشاشات و ناآرامی های رخ داده در ایران را تشریح کرد و گفت: دشمنی دولت و رژیم آمریکا با ملت ایران بارها ثابت شده و ماهیت این رژیم فراتر از ایران افشا شده است. به جامعه بین المللی

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحولات نسلی و جنایت و انحراف در جامعه پرداخت و گفت: نسل دهه شصت که به نسل ایکس معروف است، دیدگاه های فرهنگی و تجربیات سیاسی خاصی از آن دوران دارد که با نسل های دیگر متفاوت است.

وی به گذر زمان اشاره کرد و گفت: در دهه هفتاد اینترنت وارد جامعه ایران شد و با ورود آن نسل اینترنت در ایران شکل گرفت.


8d2a6f95 1d2a 4272 b53b c606852d7c3f خبر خاکستری

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هویت دهه 70 به بعد توسط اینترنت و تحولات ناشی از آن شکل گرفت، گفت: در هر جامعه ای که اینترنت به سرعت رشد کند و در دسترس شهروندان باشد، توسعه سریعتر خواهد بود. بنابراین نسل خالص، نسل پیشرفت و بهبود است.

وی به فناوری های جدید و تولد شبکه های اجتماعی در عصر وب اشاره کرد و گفت: با گذشت نزدیک به ده سال از اختراع اینترنت، شبکه های اجتماعی نیز متولد می شوند و با ورود آنها به دنیای مجازی، نسل Z که نمادی از نسل اعتراض، ساختگی و غیر واقعی است.

این کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی به تشریح ویژگی های نسل Z پرداخت و گفت: این نسلی که در شبکه های اجتماعی رشد کرده اند در واقع آماده ترین افراد برای غلبه بر دشمنان برای ایجاد آشوب در کشورها هستند چرا که این نسل در فضای مجازی و فضای مجازی غوطه ور است. به دلیل عدم بصیرت و گرفتار شدن در تابش خیره کننده دنیای مجازی، قدرت تشخیص درست از باطل را ندارد.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های نسل Z و ارتباط آن با قیام ها و قیام های اخیر پرداخت و گفت: وهابیت و منافقین و ضد انقلاب در کنار دشمنان غربی و آمریکایی همواره در ایران قیام ایجاد کرده اند و در از این نظر یکنواخت و منسجم هستند.


9625bc61 57d9 4fb7 aaef 155052dd2fe8 خبر خاکستری

وی در ادامه سخنان خود به موفقیت های داعش در عراق و سوریه به عنوان نمونه ای از خطرات نسل Z اشاره کرد و گفت: داعش با بهره گیری از ویژگی های نسل Z توانست جوانان را به سمت خود جذب کند و با کمک آن ها موفق شد. بتواند به سرعت توسعه یابد و جهان اسلام را با مشکلات اساسی مواجه کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان با استفاده از جذابیت های شبکه های اجتماعی توانستند به سرعت جوانان را جذب کنند، گفت: هیجان و لذت دو مفهوم و کارکرد کلیدی است که داعش توانست از آن برای اسیر جوانان استفاده کند.

وی افزود: نوجوانان عاشق هیجان هستند و داعش با تهیه تجهیزات نظامی به اهداف خود دست یافته است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی به لذت در جوانان نیز اشاره کرد و گفت: داعش با تهیه لذت های دنیوی برای جوانان، زمینه اطاعت بی چون و چرا و کشتار و غارت مردم را فراهم کرد و بدین وسیله به اهداف خود دست یافت.

وی به ماهیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون در فضای مجازی اقدام خاصی برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان صورت نگرفته است چرا که مطالعه منجر به سواد و بصیرت افراد می شود و این چنین نیست. موردی برای مخترعان شبکه های اجتماعی.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه سران استکبار همه پیشرفت ها را برای خود می خواهند، گفت: به گفته کشورهای استکباری و در رأس آنها آمریکا، کشورهای جهان سوم باید عقب نشینی کنند تا منافع آنها تامین و تضمین شود.

مسئول بسیج اساتید استان اردبیل خواستار بحث فرهنگ یادگیری در جامعه به ویژه در فضای مجازی شد و گفت: وقتی نوجوانان و جوانان با فرهنگ یادگیری کنار بیایند، دانش و آگاهی به دست آمده اراده خواهد شد. گویی از آنها در برابر دسیسه های دشمنان محافظت می کند.


42ee8fac b63f 4227 8d7d bc60a7bf6ec7 خبر خاکستری


کار ژنرال Z که غیرممکن ها را ممکن می کند، در شورش است

ابراهیمی در ادامه سخنان خود انتقام جویی را یکی از ویژگی های نسل Z برشمرد و گفت: زمانی که هویت سازی در نسل Z اتفاق می افتد، جوانان این نسل با القائاتی که در ذهنشان می شود به دنبال نارضایتی از وضعیت موجود و انتقام گیری هستند.

وی همچنین تخریب را یکی دیگر از ویژگی های نسل Z عنوان کرد و گفت: وقتی هویت سازی برگرفته از اندیشه های غربی در نسل Z شکل گرفت، سناریوهای غیرممکن شمن ها ممکن می شود، بنابراین با از دست دادن قداست، عادی سازی اتفاق می افتد. و به راحتی ممکن است مناسبت هایی برای دشنام دادن به خدمتگزاران ملت و آتش زدن حرم ها و ایمان ملت پیش بیاید.

این کارشناس سیاسی و اجتماعی دهه 80 در قیام اخیر را نمونه بارز نسل در کشور عنوان کرد و گفت: تنها راه بازگرداندن این نسل به آغوش جامعه تشویق به گفتمان مطالعه و بازخوانی است. ریشه های ناآرامی و ترغیب آنها تا جوانان و با زدودن نقاب های زیبا و فریبنده استکبار و دشمنان ملت، فرزندان این کره خاکی به اشتباهات خود پی ببرند و با کسب آگاهی لازم دیگر گرفتار نشوند. در دام های فریبکارانه دشمنان


d6ec95e4 38bb 453f 9009 f960751d00e6 خبر خاکستری


پلیس ایران ظالم است

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به مقایسه نحوه برخورد پلیس ایران، آمریکا و غرب با شورشیان در کشورهای خود پرداخت و گفت: بر اساس محاسبات بین المللی و با توجه به نسبت جمعیت کشورها، تعداد برخوردها منجر به برخورد جدی می شود. جراحات و مرگ و میر در ایران باید یک چهارم برخوردهای مرگبار در آمریکا باشد، در حالی که کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

این استاد دانشگاه گفت: بر اساس آمار منتشر شده در مجامع بین‌المللی، در ناآرامی‌های سال ۲۰۱۹ در آمریکا ۴۳۲۹ نفر در مرحله دستگیری کشته شدند که نشان‌دهنده اوج خشونت پلیس آمریکا در برخورد با اغتشاشگران و قانون‌شکنان در این کشور است.

وی همچنین به برخورد پلیس با اغتشاشگران در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در انگلیس حتی دست زدن به پلیس جرم محسوب می شود و با مردم به شدت برخورد می شود.

وی گفت: در آلمان همه موظفند با احترام با پلیس صحبت کنند و هیچکس جرات صحبت با پلیس را ندارد.


b3bc64e4 de5d 4fc8 b1f4 c666938557d9 خبر خاکستری

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به مظلومیت پلیس ایران اشاره کرد و گفت: پلیس مقتدر ایران مظلوم ترین پلیس جهان است چرا که جدای از برقراری آرامش کامل در کشور و برخورد با مجرمان و قاچاقچیان و تامین کامل امنیت که بی نظیرترین نیروی پلیس در این زمینه است.جهان نیز در شرایط حساس به ویژه شورش ها و شورش های داخلی در کنار حق و حقیقت و حمایت از حقوق مردم مظلوم و در برخورد با جوانان غفلت شده قرار دارد. با مهربانی و شفقت برخورد می کند، زیرا می داند و عمق حادثه را می داند که دشمنان در صدد برهم زدن آرامش کشور هستند و این افراد در دام آنها گرفتار شده اند.

وی با بیان اینکه پلیس ایران قدرتمندترین و مستحکم ترین نیروی پلیس جهان را در اختیار دارد، گفت: پلیس با زیرکی خود اجازه سوء استفاده از بحران ها را به دشمنان نمی دهد و همیشه در کنار مردم است زیرا از مردم گرفته شده است. خودشان.” “


1dc9c4df 5986 4457 bba7 b044549a9c7a خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید