پوست شیری؛ لذت تماشای همراه با هیجان و استرس


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913170

فصل دوم سریال شبکه پوست شیر ​​از امشب آغاز می شود; سریالی که در قسمت های قبل استرس و هیجان فوق العاده ای را برای مخاطب به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فصل دوم سریالپوست شیرطبق اعلام رسانه ها از امشب و بدون وقفه آغاز می شود. سریالی که قسمت هشتم آن با عنوان «پایان فصل اول» برای مخاطبان به نمایش درآمد و به نظر می رسد ادامه این سریال با عنوان فصل دوم توسط فیلم نت منتشر شود. این مدل انتشار اولین بار توسط سریال «خاتون» محقق شد که دلیل آن هم آماده نشدن پست تولید سریال بود. اما حالا که قسمت نهم این سریال یا به عبارتی فصل دوم بدون وقفه منتشر می شود، چه دلیل منطقی برای این نحوه اکران می تواند داشته باشد؟!

به هر حال برادران محمودی با انجام دادن سریالپوست شیراین یکی از قابل توجه ترین آثار این سال هاست شبکه نمایش خانگی آنها تاکنون به گفته بسیاری از کارشناسان سینما توانسته اند بقیه آثار منتشر شده را شکست دهند VOD و این جمله در بازی ها و همچنین کارگردانی و فیلمنامه به وضوح دیده می شود. در آخرین قسمت از فصل اول، مخاطب آنقدر به نفس نفس و استرس سکانس های پایانی کشیده می شود که این جهت را باید به دست مریزاده نسبت داد.

بازیگران فرعی این سریال به قدری نقش های خود را خوب بازی کرده اند که ندیدن اجرای آنها بی انصافی است. علیرضا کمالی در نقش رضا پروانه، زیلا شاهی در نقش مژگان و مهرداد صدیقیان در نقش صدرا در این سریال بازی بسیار خوبی داشتند. بازیگرانی که در دیگر فیلم ها و سریال ها و در غیاب بزرگانی چون شهاب حسینی و هادی حجازی فر می توانند نقش های اصلی این پروژه باشند.


94fca97f d812 4718 9724 4e856e6ee7da خبر خاکستری

بررسی کارنامه برادران محمودی

برادران محمودی با فیلم «چند مکعب عشق» در اوایل دهه 90 همه را شگفت زده کردند که جوایز بسیاری را در جشنواره های داخلی و خارجی برایشان به ارمغان آورد. از سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر تا جوایز خانه سینما برای سعید سهیلی و نادر فلاح در نقش‌های اصلی و فرعی؛ حالا جوایز را به جشنواره های فیلم جیپور، تورنتو و مراکش بسپاریم

معمولا در تمام فیلم ها و سریال های تولید شده توسط این دو برادر، یکی به عنوان کارگردان و دیگری به عنوان تهیه کننده بازی می کرد و گاهی فیلمنامه یا سریال را هم می نوشتند. در سال 95 با فیلم «برو» تجربه دیگری در دنیای سینما رقم زدند. اگرچه این فیلم نتوانست موفقیت اولین فیلم خود را تکرار کند، اما دغدغه اصلی فیلمسازی این دو برادر که روایت درد و رنج مهاجران افغانستانی است در این فیلم ها به خوبی نمایان می شود تا جایی که سه فیلم «چوند متر مکعب عشق»، «رفتن» و فیلم بعدی آنها «شکستن همزمان بیست استخوان» به عنوان نمایندگان سینمای افغانستان راهی اسکار شده اند.

اما نوید در سال 1376 فیلم اپیزودیک نیم و نیم را در تقابل با کار برادران محمودی و دغدغه های مشترک آنها کارگردانی کرد. فیلمی به تهیه کنندگی جمشید که داستان زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را در هفت قسمت در یک پلان متوالی روایت می کند.

نوید در سال 1377 فیلم «مردن در آب پاک» به تهیه کنندگی برادرش جمشید را کارگردانی کرد که برنده دو جایزه بهترین فیلم از جشنواره های بوسان و مالزی شد. اما بازی علی شادمان و ندا جبرائیلی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دید هیئت داوران دور نماند و هر دو نامزد بهترین بازیگر زن شدند. این فیلم به مهاجرت چند دختر و پسر افغان به اروپا و مشکلات پیش روی آنها می پردازد.

اکنون جمشید پس از تجربه بسیار، تهیه کنندگی و انتشار سریال پوست شیر ​​را به عنوان کارگردان و نویسنده شبکه نوید بر عهده دارد. سریالی در ژانر ملودرام و معمایی پلیسی که نه تنها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، بلکه با نقدهای مثبت منتقدان نیز مواجه شد. سریالی که از امشب فصل دوم آن شروع می شود تا بینندگان را مانند قسمت های قبل پر از استرس و هیجان کند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید