نیاز به پخش مجدد روز نهم در برابر شورش های دشمنان/چگونه از گرفتار شدن در سیاه چاله شورش جلوگیری کنیم


ساعت: 14:34
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920646

کارشناسان میزگرد ویژه روشنگری و حماسه روز نهم بر راهبردهای جلوگیری از شورش تمرکز کردند و بر نیاز به روشنگری تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ نزدیک به 13 سال از حماسه 18 آذر می گذرد، اما همه ساله به این روز توجه داریم که به عنوان یکی از ایام الله انقلاب اسلامی اعلام شده است و به همین دلیل این روز به عنوان روز بصیرت و میثاق اعلام شده است. ملت با استان

قیام‌های اخیر دشمنان در ناآرامی‌های کشور نشان می‌دهد که باید همواره در مسیر انقلاب اسلامی عاقلانه قدم برداریم و 19 دی به خاطر تاریخ ملت ایران نباید فراموش شود و باید در این زمینه فعال بود. به مناسبت این روز

به همین منظور میزگرد تخصصی بصیرت افزایی و حماسه 18 دی در گلستان به همت پایگاه خبری تحلیلی ما گلستان برگزار شد و کارشناسان سیاسی و اجتماعی در این میزگرد به بررسی ابعاد مختلف فتنه 88 پرداختند.

در این میزگرد کارشناسان به این سوال پرداختند که فتنه ۸۸ چگونه و با چه هدفی شکل گرفت و آرایش گروه های سیاسی داخلی در خصوص فتنه ۸۸ چگونه بود؟ و نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه 88 چه بود؟

همچنین بصیرت مردم در خاموش کردن آتش قیام و نقش زنان در این حماسه و نحوه جلوگیری از اغتشاشات مانند سال 88 از دیگر موضوعاتی بود که در این میزگرد تخصصی مطرح شد.


c9e3d927 a110 4bcb 92f0 46c035f7604a خبر خاکستری




حضور حداکثری را به حضور حداکثری در انتخابات کاهش داده ایم

منصور عتیکی کارشناس مسائل سیاسی در این میزگرد اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد قیام های زیادی بوده ایم و در بین همه قیام ها به نظر می رسد در 43 سال انقلاب 1367، قیام 1367 بوده است. توجه ویژه ای دارد و از این رو هر ساله به آن توجه می شود و این موضوع نشان از اهمیت آن دارد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مسائلی که باعث این اغتشاش شده نیاز به رسیدگی دارد و باید در دستور کار تحلیلگران و رسانه ها قرار گیرد و اطلاعات نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

عتیقی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد یکی از مهم ترین کارها نگاه و تعمیق ادبیات انقلاب اسلامی است، باید انقلاب را با یک حرکت بازدارنده در مقابل بسیاری از قیام هایی که در حال وقوع است واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: ادبیات انقلاب اسلامی زبان و ادبیات جدیدی نیست، بلکه گاهی مشکلات و الفاظ جدید به کار می رود و توجه را به خود جلب می کند و در این زمینه مقام معظم رهبری رهبر انقلاب هستند و بیان می کنند. الفاظ، و گرچه حق مطالب به این امور توجهی نمی کنیم، اما بیان این کلمات جلب توجه می کند.

این مسئول افزود: ادبیات انقلاب اسلامی را نادیده گرفتیم که باعث ناآرامی شد، در الجزایر یک میلیون نفر کشته شدند تا انقلابشان را به دست آورند، اما یک روز هم حکومت اسلامی نداشتند.



عتیقی تصریح کرد: یکی از نکاتی که رهبر انقلاب اسلامی بعد از فتنه 88 مطرح و بر آن تاکید کردند، اسلامی سازی علوم اسلامی بود که حضرت آقا در بیان گام دوم هفت راهکار ارائه کردند که باید مورد توجه قرار گیرد. و اول آن یک موضوع علمی و پژوهشی است. باید در سرفصل ها باشد.

وی افزود: اقدامات اسلامی سازی علوم اسلامی از سال 90 آغاز شد و در سال 92 تعطیل شد و برای آن بار دیگر این اتفاق افتاد. در بحث اسلامی شدن علم باید دید خود را نسبت به علم تغییر دهیم، آنچه از علم دریافت کرده ایم علم تجربی است و علمی که در مورد ایمان به مبانی دینی خود آموزش می دهیم فراتر از علم تجربی است که می توانیم به آن دست یابیم.

این مسئول افزود: برای اینکه به قدرت بازدارندگی برسیم تا دچار این آشوب ها نشویم باید به علم اسلامی توجه کنیم، راه حل اصلی برای افزایش قدرت بازدارندگی نظام احیای اسلامی شدن علوم انسانی است.

عتیقی تاکید کرد: در بحث مهاجرت خارجی و فرار مغزها در رسانه ها ادعا می شود که دانشجویان خارجی و جذب آنها در ایران اشتباه است اما کشورهای دیگر این کار را انجام می دهند و 95 درصد مهاجرت خارجی ها علوم پایه است نه چیز دیگر. به افراد اجازه ورود به علوم انسانی خود را می دهد مگر اینکه در مسیر اهداف کشور خود حرکت کنند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری 13 سال پیش به این موضوع نگاه کردند و چه شرم آور برای استان و انقلاب بود که به این موضوع نپرداختیم، نکته دیگری که مانع ناآرامی ها می شود و باید به آن رسیدگی کنیم بحث جذب حداکثری بود. ، جذب حداکثری نمونه خاص آن ادبیات انقلاب اسلامی است که به آن توجه نکرده ایم و به مشارکت حداکثری در انتخابات تقلیل داده ایم.

این تحلیلگر سیاسی افزود: به گفته دکتر شریعتی در اوایل دهه پنجاه می گفتند جنگ ما جنگ روش است و در دهه هشتاد صحبت از حضور حداکثری در انتخابات می شد اما در عمل مشارکت حداکثری را در انتخابات انجام دادیم. و با مشارکت حداکثری باید طوری عمل کنیم که افکار مردم پشتوانه انقلاب باشد.
باید به سمت جذب حداکثری برویم و سردار سلیمانی نیز بر این موضوع تاکید کرد و اظهار داشت که به این موضوع توجه دارند.


1bb6114f b0f7 4415 bff3 34ab2ef59163 خبر خاکستری


عظمت ملت ایران در 18 دی به جهانیان نشان داده شد

نرگس هاتون حسینی کارشناس اجتماعی و خانواده در این میزگرد تخصصی اظهار داشت: مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در امتحانات الهی همیشه پیر هستند و حماسه 18 آذر یکی از حوادث بزرگ تاریخ اسلام بود. انقلابی که رخ داد و مردم بار دیگر آن را در عرصه مدیریت نشان دادند. پیروان رهبری.

این کارشناس اجتماعی و خانواده گفت: حاکمیت مردمی همیشه ثابت شده و در حماسه 18 آذر بار دیگر ثابت شد و ابعاد ناآرامی ها به راه افتاد.

حسینی تصریح کرد: عظمت ملت ایران در 18 آذر به جهانیان ثابت شد و ملت ایران یک بار دیگر حاکمیت خود را به همه جهانیان ثابت کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، اما همه زنان جامعه نقش دارند، یک جا زن نقش همسر، یک جا مادر و یک جا نقش دختر دارد. در خانواده.

این مسئول تصریح کرد: ما در تمام دوران انقلاب اسلامی و کشور حضور زنان را داشته ایم و در حماسه 18 دی شاهد این حضور بوده ایم، شاهد حضور زنان در بخش های مختلف بوده ایم و آنچه مهم است این است که ما زنان ما از دانش و بینش بهره مندیم و این چیزی است که در همه دانشگاه ها و عرصه های اجتماعی به آن علاقه مندیم، انتقال این دانش است.

حسینی تصریح کرد: ما نیازمند انتقال این دانش، بینش و آگاهی هستیم و مادران ما به دلیل نقشی که در خانواده ها دارند می توانند این دانش و آگاهی را به فرزندان خود منتقل کنند، ما جوانانی متفکر و سرشار از آگاهی داریم و این آگاهی باید هدایت شود.

وی یادآور شد: قبل از اینکه به فرزندان خود نحوه حضور در جامعه را اعلام کنید باید نحوه حضور و ارتباط با افراد جامعه را بیاموزیم و آنها را آگاه کنیم و فرزندان ما بدانند با چه علم و ایمانی می توانند وارد جامعه شوند.

این مسئول تصریح کرد: برای آگاهی ملت ایران نیازمند حمایت از فقیه هستیم و در 18 آذر شاهد این مشکل بودیم.


819b8caa 183d 4336 8b90 7cd812629513 خبر خاکستری


در فتنه 88 مردم کم کاری برخی املاک را جبران کردند

رئیس دانشگاه پیام نور گرگان در میزگرد تخصصی بصیرت افزایی و حماسه 18 آذر در گلستان گفت: املاک باید نقش خود را در روشنگری جامعه که بارزترین رسالت آنهاست، نشان دهند.

اسماعیل نادری افزود: در جریان قیام; حق و باطل با هم آمیخته شد و دیدیم که ولایت در بسیاری از مواقع مجبور به گفتن «هذا عمار» شد، لذا کسانی که باید روشنگر باشند پا به عمل گذاشتند و به شبهات عمومی پاسخ دادند.

وی تاکید کرد: املاک باید در این زمینه سریعتر عمل کنند اما دیدیم که برخی از آنها بی نظمی ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور گرگان گفت: وقتی به وقایع انقلاب اسلامی نگاه می کنیم می بینیم که عوام و نخبگان دست به دست هم دادند تا بسیاری از مشکلات را حل کنند اما پس از رحلت امام خمینی (ره) برخی نخبگان به سمتی رفتند که منافع سیاسی را بر منافع مردم ترجیح دهند تا جبران شود.

نادری گفت: یکی از مشکلات این است که شهرک ها تحت تاثیر سیاست زدگی قرار گرفتند و از گفتن حقیقت برای کسب رای خودداری کردند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نکردند.

وی بیان کرد: توجه به مصالح مادی باعث شد عده ای از جریان عدالت منحرف شوند، عده ای به دنبال قدرت باشند و با انقلاب اسلامی نیز مخالفت کردند و حق خود را به این نظام توحیدی ادا نکردند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم کم کاری برخی از خواص را در فتنه 88 جبران کرده اند، گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری به درستی اجرا می شد، شاهد اغتشاش در خیابان نبودیم، اسلامی شدن دانشگاه ها بود. یکی از نکات برجسته معظم له که در این قسمت مورد غفلت واقع شد.» بوده است

نادری توجه به فضای مجازی را از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر جوانان وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند باید به آنها خوراک خبری درست داده شود.

وی نقش مهم املاک را در حوزه فضای مجازی خواند و افزود: انفعال املاک در این حوزه متأسفانه آسیب های زیادی را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور گرگان گفت: اموال متاثر از سیاست زدگی است، منافع حزبی و سیاسی آنها به خیلی چیزها گره خورده است و برای اینکه به منافع عده ای لطمه ای وارد نشود آنها را از گفتن حقایق باز می دارند و برخی از خواص هم این کار را نکرده اند. در این نگرش ارزیابی مثبتی دریافت کرد.”


97f05fb7 3f16 482a a68a 72f85f24b739 خبر خاکستری


حکمت عامیانه بر جریان شعله ور فتنه 88 حاکم است

ولی الله شهابی استاد دانشگاه در میزگرد تخصصی تهذیب و حماسه 18 آذر در گلستان گفت: نحوه و نوع کار عاملان آتش سوزی فتنه 88 درسی است که باید به آیندگان منتقل شود. نسل ها

وی افزود: جنگ اقتصادی، مجازی، اطلاعات، جنگ های نامنظم و چریکی از جمله تاکتیک های دشمن در فتنه 88 بود که دستور کار آنها جنگ اقتصادی بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در جریان فتنه 88 یک حمله سایبری یا نبرد مجازی دنبال شد که در این استکبار که برای تخریب سیستم اطلاعاتی دنبال می شد، نقش غالب داشت.

شهابی تصریح کرد: دشمن با حمایت از اغتشاشات و قیام های محلی در جریان فتنه 88 با موج سواری هایی که ایجاد کرد و نارضایتی داخلی از امکانات اقتصادی ناشی از تحریم، تضعیف نیروهای اصیل انقلاب را برای پیشروی در دستور کار قرار داد. اهداف آنها

با توجه به او؛ جنگ دیپلماسی آخرین تاکتیک فتنه 88 برای نادیده گرفتن قدرت نرم بود که از طریق رسانه های مجازی حمله همه جانبه ای را آغاز کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دشمن با تمام توان با جنگ های ترکیبی و ترکیبی به کمک آشوبگران آمد و آسیب های جدی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… به کشورمان وارد کرد.

شهابی گفت: در مقابل حرکت همه جانبه دشمن، بصیرت مردم که حاصل اعتقادات اسلامی بود، توانست تا حدودی این جریان شعله ور فتنه 88 را مدیریت کند.

وی بصیرت مردم را در خنثی کردن قیام دشمنان مهم خواند و افزود: حضور مردم در صحنه 18 آذر برای مقابله با شعارهای انحرافی جنبش معاند و حضور چشمگیر مردم، دشمن را ناامید کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به فتح جریان قیام در حوزه انفعال، ابراز داشت: نباید همیشه در مقابل حمله ترکیبی دشمن در حالت تدافعی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید