سکوت برخی املاک حمایت از شورش است/مدیریت راهبردی مانع از ظهور مجدد شورش در کشور می شود


ساعت: 21:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921174

امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از سکوت برخی افراد در فتنه به اقدامات پیشگیرانه در مقابل فتنه دشمنان در کشور اشاره کرد و گفت: حاکمیت راهبردی در کشور مانع از تکرار فتنه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما به تشریح حماسه 18 آذر پرداخت و گفت: وقایع تاریخی کشور شگفت انگیز و جلوه ای از ایام الهی است.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال های اخیر کشور نه تنها فراموش نشدنی است بلکه به حماسه ای تاریخی تبدیل شده و برای همیشه در کشور خواهد درخشید، مردم این فتنه مهم و بزرگ را فرو نشاند.

این مبلغ اسلام، حماسه 18 دی را یکی از مصادیق الهام بخش و روشنگر وقایع تاریخی کشور برشمرد و گفت: آنچه در 18 دی رخ داد در شرایطی مؤثر بود که دشمن همه امکانات خود را به صحنه خرابکاری 18 دی رسانده بود. حماسه اثربخشی نظام دینی را در عبور از بحران ها نشان داد.

وی تصریح کرد: اطاعت مردم از رهبری و عکس العمل قاطع آنان در برابر هتک حرمت عاشورا در واقع تجلی الگوی جدید حکومت داری است که در 18 دی ماه سال 87 خود را نشان داد.


مدیریت راهبردی از تکرار ناآرامی ها در کشور جلوگیری می کند

امام جمعه شهرک نیر به ضرورت استقرار و تقویت حکمرانی راهبردی در کشور اشاره کرد و گفت: اداره کشور باید با همکاری قوای سه گانه به سمت حکمروایی راهبردی برود زیرا در حکمرانی راهبردی نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف نیز شناسایی می شود. ثابت .

وی مدیریت بحران پیش از بلایا را یکی از کاربردهای مدیریت استراتژیک عنوان کرد و گفت: مدیریت بحران برای مواقع بسیار سخت مانند زلزله با خسارات هنگفت به کار می رود در حالی که مدیریت استراتژیک با تقویت و تحکیم زیرساخت ها از دسیسه های انسانی جلوگیری می کند.

وی به دشمنی همیشگی دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی با وجود اقوام و اقلیت های دینی تنها یک حزب، یک جناح دارد و آن حکومت عالی و الهی جمهوری اسلامی ایران است.

سکوت برخی از املاک با حفظ شورش سازگار بود

نعمتی نقش املاک و احزاب را در اغتشاشات سال 88 یادآور شد و گفت: سکوت برخی از املاک حاکی از حمایت از اغتشاشات بود و سکوت آنها خسارات سنگینی به کشور وارد کرد.

وی نقش رهبری را در خنثی سازی اغتشاشات 88 برشمرد و با بیان اینکه رهبر، ولی دین و ستون خیمه نظام است، گفت: اگر رهبری رهبر معظم انقلاب پیشگویی شده بود، ضرر و زیان شورش 88 بسیار سنگین تر بود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مردم در پیشگاه مسئولین هستند و بهتر از خودشان شرایط را درک می کنند، اظهار داشت: هرکس در هر جایگاهی با هر فکری باید زیر خیمه مرجعیت باشد تا به تعالی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برسد. شبانه روز برای تامین امنیت کشورمان تلاش کنیم

وی به جنگ های فراوان در دنیا اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپا برای تامین منافع خود جنگ های غیراخلاقی زیادی را در دنیا آغاز کرده اند، هر کشوری در یک جنگ کوتاه و کند شکست خورده است.

نعمتی در بخشی دیگر از سخنان خود به انقلاب های مخملی جهان اشاره کرد و گفت: فتنه 88 در واقع نوعی انقلاب مخملی بود.

وی به انقلاب های مخملی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب مخملی 2008 با وجود هزینه های سنگین در ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری امت حزب الله شکست خورد.


راهکارهای پیشگیرانه در برابر تکرار ناآرامی ها در کشور

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به اقدامات پیشگیرانه از تکرار فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مراجع سه گانه باید قوانین سخت گیرانه را وضع کنند و بر حسن اجرای قانون نظارت کامل داشته باشند، بر عزل و نصب های اداری نظارت داشته باشند و شایسته سالاری باشند. ملاک: با ورود افراد متخصص و متعهد به پست های مدیریتی مربوطه، ضمن تزریق روحیه امید و نشاط اجتماعی به جامعه و حرکت کشور به سوی کمال و پیشرفت، دسیسه های دشمنان نیز خنثی می شود.

وی به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیز یکی از راه های پیشگیرانه قیام است و این مهم باید در هر منطقه ای که با شرایط موجود مناسب است جانمایی شود تا مشکلات مردم حل شود. مردم و تحریک تولید. با ایجاد شغل، وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبود خواهد یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین به ساختار مدیریت اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: باید بر اساس تجربه، تعهد و تقوا تغییراتی در ساختار مدیریت اجرایی کشور ایجاد شود.

وی خواستار برخورد با مناطق مرزی کشور شد و گفت: با رفع مشکلات مناطق مرزی ضمن تکریم از مرزبانان کشور، امنیت امروز ما مرهون جانفشانی ها و جانفشانی های مردم این مناطق، توطئه هاست. دشمنان بی طرف و نقشه های دشمنان نیز شکست خواهد خورد.

این مبلغ اسلامی به آموزش نیز اشاره کرد و گفت: شروع جهاد تبیین در نظام تعلیم و تربیت از تعلیم و تربیت تا دانشگاه می تواند ضمن گره گشایی از ذهن نوجوانان و جوانان با تربیت نیروهایی در دانشگاه انجام شود. سطح انقلاب برای آینده کشور باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید