محاسبات دشمن در توطئه اخیر شکست خورد/ مردم ایران اسلامی از امنیت و آزادی بهره مند هستند


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918154

آیت الله رئیسی گفت: محاسبات دشمن در توطئه اخیر و همچنین تمام محاسبات و قیام های قبلی او به اشتباه رفته و تصور خام آنها در گمراهی مردم ایران به بن بست رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه (4 آذر) در دیدار با مردم شهرستان نهبندان که در محل مسجد امام علی (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رمز این است که دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد. به دلیل همه توطئه ها حضور مردم ایران اسلامی در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی است و تکیه گاه نظام همان مردمی هستند که انقلاب را دوست دارند.

رئیس جمهور گفت: دشمن به دلیل بصیرت، شور و شعور ملت ایران که احساس می‌کند برای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی باید با دشمن مقابله کند، نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد و به توطئه‌های خود عمل کند.


محاسبات دشمن در توطئه اخیر به بیراهه رفته است

وی افزود: محاسبات دشمن در توطئه اخیر و همچنین تمام محاسبات و دسیسه های قبلی او به اشتباه رفته و تخیل خام آنها در گمراهی مردم ایران به بن بست رسیده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر اشتباه محاسباتی کرده است، گفت: دشمنان تصور می کردند می توانند با مردم ایران بازی کنند و با شعارهای دروغین و کلمه آزادی آنها را فریب دهند. آنها فکر می کردند که با برداشتن نام از کلمه “زندگی” مردم به آنها اعتماد می کنند.

رئیس جمهور خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی که در هیچ منطقه ای از جهان زندگی نمی کنند، پرسید که با حضور خود در افغانستان با مردم مظلوم آن کشور چه کردند؟ در مقابل چشمان ما کشورهای آفریقایی هستند که در فقر به سر می برند، هرچند که گنجینه های زیادی دارند و با بیماری ها مبارزه می کنند. با مردم سوریه، عراق و یمن چه کردید؟

رئیس جمهور در دیدار با اهالی نهبندان خطاب به آمریکا و غربی ها گفت: مردم جنایات شما را در همه جای دنیا می بینند به همین دلیل شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند. ایرانی ها تو را خوب می شناسند و می دانند که اگر اهل زندگی نباشی به هیچکس در این دنیا جان نمی دهند.


مردم ایران اسلامی از امنیت و آزادی بهره مند هستند

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز به برکت خون شهدا، مردم ایران اسلامی از امنیت و آزادی برخوردارند، افزود: آن دسته از مردم شهرستان نهبندان با بصیرت و بصیرت که امروز به این مکان آمدند، دارای انگیزه و شعور هستند و در در این عرصه می توانند نماد و مظهر بصیرت و احساس مسئولیت باشند و به جهانیان اعلام کنند که با تمام قوا پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند و تاکنون دشمن را شکست داده اند و پیش از این نیز شکست خواهند خورد.

وی ادامه داد: به زنان این مرز و بوم و زنان فهیم و متدین ایران زمین که وقت شناس و مسئولیت پذیر هستند و همیشه به دیگران آزادی و سبک زندگی اسلامی می آموزند نگاه کنید.

رئیس جمهور با اشاره به وجود مشکلات در کشور به دلیل تهدیدها و تحریم ها و خباثت های دشمنان گفت: اما اراده مردم ایران این است که در مقابل دشمن خم نشوند و اگر مشکلی وجود دارد باید تلاش کنند. با همکاری دولت، اما دشمن می خواهد سوء استفاده کند و آنها می خواهند از جوانان و درک ما که دوست و دشمن را خوب می شناسند، سوء استفاده کنند.

آیت الله رئیسی خطاب به آمریکا ادامه داد: شما می خواهید زندگی را به مردم بیاموزید. زندگی ای که به این فرزند عزیز (آرتین) آموختی را در حزم شاهچراغ دیدیم و پدر و مادرش را کشت. ما دیدیم که شما به فرزندان افغانستان جان دادید و 35 هزار کودک معلول را در دستان مردم افغانستان قرار دادید. آیا می خواهید زندگی را به مردم بیاموزید؟


دشان نمی تواند جوانان ما را با شعارهای توخالی گول بزند

وی به آمار وحشتناک کشتار زنان توسط پلیس آمریکا در رسانه های خود اشاره کرد و گفت: اکنون می خواهید از حقوق زنان حمایت کنید. آیا کاری که با فلسطینی ها می کنید حق انسانی است؟» شما 70 سال مردم فلسطین را آواره کردید. مردم یمن می خواهند سرنوشت کشورشان را انتخاب کنند، شما با کودکان، زنان و مردان یمن چه کرده اید. کجای دنیا از ظلمی که در حق مردم دنیا کردی مثال بزنیم. ببینید به مردم لبنان چه ظلم می کنید، بعد فکر کردید مردم خراسان جنوبی و ایران عزیزمان گول حرف شما را خوردند، فکر کردید با این شعارهای توخالی جوان عزیز برومند ما گول حرف شما را خوردند.

رئیس جمهور گفت: مردم متخاصم ایران سخنان آمریکایی هایی را که گروه های تکفیری داعش را برای جنایت در دنیا تشکیل دادند، می دانند. همان داعشی که زائران حرم شاهچراغ را کشت.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما به دست مردان و زنان این سرزمین ساخته شده است و هیچ امید و توقعی به دست بیگانه نداریم، گفت: آمریکایی ها گره از چه کسی در دنیا باز کرده اند که ایران دوم است. پس این کشور توسط مردم ساخته شده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی نهبندان از دیروز به امروز تغییر کرده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمند به نهبندان آمدند تا توجه همه مدیران و مسئولان را به این لحظه جلب کنند و من به عنوان کارمند که افتخار نمایندگی شما را دارد ما امروز در دولت داریم، معتقدم توجه دولت به نهبندان و مناطقی که مرزبانان تیزبین ما هستند یا کفایت ما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهور ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در این استان گفت: خراسان جنوبی 100 درصد گازرسانی شده است و می توان اعلام کرد که مردم عزیز بسیج و سپاه پاسداران شبکه آبرسانی را در این استان قرار داده اند. دست مردم این منطقه است و با جدیت در این زمینه کار می شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه طرح توسعه نهبندان باید هر چه سریعتر تصویب و با جدیت پیگیری شود، ادامه داد: اما این طرح نیاز به زیرساخت دارد، اقداماتی انجام شده و قرارگاه امام حسن (ع) فعال است و برخی دیگر در حال انجام است. .

وی با بیان اینکه مردم نهبندان مرزبانان عزیز کشورمان هستند که به خوبی از مرزها محافظت می کنند، تصریح کرد: تهدیدها همیشه در مرزها بالاست اما با توجه به فرهنگ و دینداری مردم شیعه و سنی شاهد بوده ایم. کمترین میزان جرم و جنایت در کشور در خراسان جنوبی است و این سرمایه فرهنگی مردم باید حفظ شود.


بازارچه مرزی دوکوهان نهبندان سریعا فعال شود

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: اگر راه قانونی برای مردم مناطق مرزی با کشور همسایه فراهم نشود، راه های غیرمجاز باز می شود و ما این راه را نمی پسندیم، بنابراین به استاندار خراسان جنوبی تاکید می کنم که پیگیری کنند. بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان به زودی. فعال شود

وی خاطرنشان کرد: اولویت دولت سیزدهم ترمیم و رفع تصادفات جاده ای است تا اخبار بدی از تصادفات در جاده های کشور به گوش ما نرسد.

آیت الله رئیسی دستور پرداخت درآمد مرزی به مردم این شهرستان مرزی را در ماه جاری (فروردین ماه) صادر کرد تا بررسی بیشتر شود.


سهمیه پزشکان متخصص باید سریعا در نظر گرفته شود

رئیس جمهور با اشاره به کمبود پزشک در نخبندان گفت: باید فوراً سهمیه پزشکان متخصص برای نخبندان ایجاد شود تا مردم کمبود پزشک را احساس نکنند و در آینده زمینه مکان یابی پزشکان در این منطقه فراهم شود. زیرا باشد که همیشه از نعمت شفا بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولتی نیست که مشکلات را نادیده بگیرد و بگوید ما ندیده ایم، تصریح کرد: مشکلات را می بینیم و به دنبال حل آن هستیم و معتقدیم مشکلات کشور با دستان توانمند حل می شود. از مردم و با خدمت به دولت و ما “میتوانیم”.

آیت الله رئیسی در پایان تاکید کرد: هرگز در فرهنگ ما اتفاق نمی افتد، هرگز نمی شود، مگر می شود، وجود ندارد و معتقدیم کارهای شایسته و ضروری در کشور با دستان توانمند ایرانی قابل انجام است. جوانان و دولت در خدمت مردم هستند و قطار پیشرفت کشور به سرعت حرکت خواهد کرد و هرگز متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید