تصمیم مخاطره آمیز گالنویی برای ادامه فینال

امیر کلانویی برخلاف دو بازی اخیر مرحله حذفی جام ملت های آسیا در بازی امشب هیچ بازیکن محرومی ندارد اما مانند گذشته به دلیل مصدومیت نمی تواند از سیدمجید حسینی و صادق محرمی دو رکن تاثیرگذار خط دفاعی خود استفاده کند. .

پیروزی ارزشمند و تاریخی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن و راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا، احتمالاً شرایطی را ایجاد می‌کند که گالنووی کمترین تغییرات را در ترکیب خود برای بازی امشب برابر قطر داشته باشد و انتظار می‌رود که تنها یک انتقال با پایان محرومیت مهدی طارمی انجام می شود و ورود او به جمع 11 بازیکن اصلی اتفاق می افتد و البته سیستم ایران کمی تغییر می کند.

تصمیم مخاطره آمیز گالنویی برای ادامه فینال

علیرضا بیرانوند مثل همیشه آماده و سرحال است تا در دیدار امشب مقابل قطر عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد و برخلاف دوره قبل جام ملت ها که نتوانست با تیم ملی از مرحله نیمه نهایی صعود کند، این بار می خواهد. تا با عملکرد کارآمد خود کاری انجام دهد تا تیم ایران پیش برود. او از سد عنابیها فینالیست می شود و در تلاش است دومین کلین شیت خود را ثبت کند.

انتخاب قلعهنویی برای قلب خط دفاعی مشخص است. حضور همزمان محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در ترکیب تیم ملی ایران تکرار می شود که این دو بازیکن به دنبال بهترین عملکرد در پست دفاع مرکزی تیم ملی هستند و نمی خواهند به مهاجمان قطری اجازه نفوذ بدهند.

رامین رضاییان تنها گزینه قابل اعتماد جناح راست خط دفاعی تیم ملی در غیاب محرمی است و این مدافع سپاهان تلاش می کند مانند دو بازی گذشته کارآمد و درخشان باشد و اجازه ندهد اکرم عفیف، وینگر چپ قطری نفوذ خطرناک از سمت او

میلاد محمدی در بازی با ژاپن در سمت چپ خط دفاعی جای احسان حیسفی را گرفت و به قدری خوب عمل کرد که سامورایی نتوانست از سمت او خطرناک به نظر برسد و در این شرایط بعید است که تغییری از آن سمت به وجود بیاید. بازی مقابل قطر که محمدی جزو نفرات اصلی است.

تیم ملی ایران برای اولین بار در جام ملت های 2023 با دو هافبک دفاعی به مصاف ژاپن رفت، اما با توجه به شکل بازی قطر، کالنووی به سیستم قبلی خود باز می گردد و دوباره از هافبک دفاعی استفاده می کند و علی رغم عملکرد درخشان امید ابراهیمی. امیدوار بود او را از ترکیب حذف کند و از سعید عزت اللهی، هافبک قدبلند و مبارزش استفاده کند.

سامان قدوس تنها بازیکن تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا است که در تمامی بازی‌های گذشته جام ملت‌ها در این تیم حضور داشته و آنقدر تاثیرگذار بوده که بعید به نظر می‌رسد کالنووی امشب مقابل قطر از او استفاده نکند.

علیرضا جهانبخش یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل ژاپن بود که نقش ویژه ای در طراحی حملات و ایجاد مشکل با فرارهای سریع خود داشت و البته موفق شد گل پیروزی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. و با این عملکرد باید در مقابل قطر نیز انتظار داشته باشیم

محمد محبی در دیدار مقابل ژاپن اولین استارت خود را در جام ملت ها انجام داد و پس از 4 بازی متوالی مهدی کایدی را نیمکت نشین کرد و به زیبایی گلزنی کرد و به کار خود پربار ادامه داد و قبل از پنالتی مقابل کنعانی زادگان با ضربه سر وارد دروازه شد تا این بازی فوق العاده او را حفظ کند. قرار گرفتن در رده 11 ابتدایی بازی با قطر.

تیم ایران در دیدار مقابل ژاپن با یک مهاجم نوک بازی کرد و سردار آزمون به تنهایی فوق العاده بود و یک پاس گل فوق العاده به محمد محبی داد و با دوندگی بی امان خود نفس سامورایی را برای نجات و دیدن مهدی طارمی گرفت. دوباره در کنار او

مهدی طارمی پس از گذراندن یک جلسه محرومیت به ترکیب اصلی باز می گردد و در کنار سردار، مهاجمان تیم ملی به مصاف قطر می روند. طارمی پس از غیبت در یک جلسه می خواهد بار دیگر خودی نشان دهد و سه گل خود را بهبود بخشد و به تیم ملی در راه فینال کمک کند.

ترکیب نهایی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر به احتمال زیاد از این افراد تشکیل خواهد شد:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، رامین رضایان، میلاد محمدی (احسان حیسفی)، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.