دستیابی به نقاط درخشان در تحول قدرت / از اجرای موفقیت آمیز عملیات تهاجم آبی خاکی تا عملیات موفقیت آمیز پهپادهای مهاجم در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794329

نیروهای مرکب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای سیره بزرگ پیامبر اکرم (ص) در خلیج فارس بار دیگر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; اقتدار دولت ها را می توان در قدرت نظامی و حضور گسترده آنها در ماموت های سرزمینی و منطقه ای توصیف کرد.

جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سه نیروی نظامی در کشوری که دسترسی به فناوری مدرن نظامی بخشی از این قدرت است، به یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان تبدیل شده است.

حضور مقتدرانه در دفاع از دولت اسلامی و همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک کشور در قاره کهن باعث شده است که ارتش حتی در ماموریت های منطقه ای مانند حضور در آب در جاده های بین المللی در کشور نقش آفرینی کند.

در روزهای اخیر به منظور هماهنگی و هماهنگی بیشتر نیروهای نظامی در اقدامی مقتدرانه، نیروهای ترکیبی سپاه پاسداران در جنوب کشور رزمایش گسترده ای را با عنوان پیامبر اکرم (ص) آغاز کردند.

f2d33c60 630c 4dd7 9ce4 3283d50d82e4 خبر خاکستری

اجرای موفقیت آمیز عملیات تهاجم آبی خاکی یگان ویژه صابرین و حفاظت قوی ساحلی

در ادامه عملیات در سومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ یگان ویژه صابرین عملیات تهاجم زمینی و پوشش منطقه دشمن را با موفقیت انجام داد.

در این مرحله از رزمایش، نیروهای ویژه نیروی زمینی سپاه با نفوذ به سواحل دشمن فرضی، با انهدام اهداف از پیش تعیین شده، به عنوان سرپرست عملیات، موفق شدند بخشی از منطقه را تصرف کنند.

همچنین نیروهای تیپ 33 یگان ویژه المهدی با انجام عملیات علیه هالیبرن با پشتیبانی آتش یگان های زرهی از نفوذ دشمن به منطقه خودی جلوگیری کردند.

همزمان با عملیات، نیروهای ویژه در برن و بارگیری به منظور توسعه اوضاع عملیات انجام دادند.

یگان های مهندسی زمینی و مخرب سپاه نیز برای ایجاد لایه دفاعی مستحکم در برابر نیروهای دشمن، اقدام به طراحی و اجرای انفجارهای گسترده می کنند.

در این مرحله جوخه های تخریب نازا با استفاده از مهمات و مواد منفجره محلی به مقدار زیاد توانستند با ایجاد دیوار و سنگر انفجاری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خود جلوگیری کنند.

0c668a0b 3097 4044 b3fc b69bf5ad3992 خبر خاکستری

آتش شدید تانک های زمینی ارتقا یافته سپاه و عملیات موفقیت آمیز پهپادها برای حمله به رزمایش

یگان های زرهی نیروی زمینی سپاه با انجام مانورهای تک زرهی و محاصره موفق شدند مواضع دشمن را منهدم کنند.

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با تانک های تی-72 و تی-72 ام نوسازی شد و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی-2 در حمایت از نیروهای فعال در منطقه آموزشی شروع به تیراندازی کردند.

تانک های مورد استفاده در این رزمایش مجهز به سیستم های کنترل آتش پیشرفته با قابلیت شلیک در شب و در فاصله 3 کیلومتری هستند.

همچنین در این مرحله از رزمایش، حملات بالگردی توسط نیروی هوافضای سپاه به منظور انهدام مواضع فرضی دشمن با موفقیت انجام شد.

در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان و مایل 17 نیروی زمینی سپاه با استفاده از مهمات بومی به پشتیبانی هوایی نیروهای شرکت کننده در رزمایش پرداختند.

پس از پایان مرحله پایانی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص)، 17 فروند پهپاد رزمی و رصدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن رصد منطقه رزمایش، اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

پهپادهای مهاجر نیروی زمینی ارتش ششم سپاه، مجهز به بمب های هوشمند و نقطه عمودی، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را به دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همچنین پهپادهای تهاجمی زمینی سپاه که به تازگی به این نیرو ملحق شده اند با پرواز بر فراز منطقه آموزشی با موفقیت اهداف خود را منهدم کردند.

یگان های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه علاوه بر پشتیبانی از نیروهای فعال، آتش سنگینی را شلیک کردند و مواضع و استحکامات فرضی دشمن را در هم شکستند.

در این مرحله توپخانه زمینی سپاه با اسلحه های 122، 130 و 155 میلی متری و راکت و موشک با استفاده از گلوله های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کرد.

در این رزمایش برای اولین بار توپخانه زمینی سپاه با استفاده از مهمات همسایه علاوه بر انهدام اهداف زمینی، اهداف دریایی را با موفقیت منهدم کرد.

5c1e465f 3bb7 47b9 abc6 d193df1e8b9e خبر خاکستری

اجرای انفجارهای عظیم و تخریب تهاجمی

یگان های مهندسی زمینی و مخرب سپاه با طراحی و انجام انفجارهای گسترده، لایه دفاعی مستحکمی در برابر نیروهای دشمن ایجاد می کنند.

در این مرحله جوخه های تخریب نازا با استفاده از مهمات و مواد منفجره محلی به مقدار زیاد توانستند با ایجاد دیوار و سنگر انفجاری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خود جلوگیری کنند.

93d6aa8e 11d7 49aa b318 757c96862a2c خبر خاکستری

اجرای موفقیت آمیز نبرد شبانه

مرحله زمینی هفدهمین رزمایش هفدهم پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) سپاه هفدهم که در جنوب کشور آغاز شده بود، بامداد امروز با شبی گسترده پایان یافت. عملیات رزمی با استفاده از تاکتیک های ترکیبی کماندو، زرهی، توپخانه، پهپاد و هلیکوپترهای تهاجمی.

در این رزمایش تمامی یگان ها و یگان ها به تجهیزات رزم شبانه مجهز شدند و توانستند به خوبی به اهداف رزمایش دست یابند.

بالگردهای تهاجمی نیروی هوافضای سپاه در آخرین مرحله رزمایش تیراندازی موفقی را انجام دادند و یگان های رزمی این نیروها طبق سناریوی رزمایش موفق شدند به بهترین شکل ممکن ماموریت را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید