آتش سنگین تانک های نوسازی شده نیروی زمینی سپاه و کار موفق پهپادهای تهاجمی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17

ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794270

در سومین روز از رزمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، 17 تانک مدرن و پهپادهای تهاجمی عملیات خود را آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز، در سومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با انجام مانورهای تک زرهی و محاصره موفق شدند مواضع دشمن را منهدم کنند.

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با تانک های تی-72 و تی-72 ام نوسازی شد و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی-2 در حمایت از نیروهای فعال در منطقه آموزشی شروع به تیراندازی کردند.

تانک های مورد استفاده در این رزمایش مجهز به سیستم های کنترل آتش پیشرفته با قابلیت شلیک در شب و در فاصله 3 کیلومتری هستند.

همچنین در این مرحله از رزمایش، حملات بالگردی توسط نیروی هوافضای سپاه به منظور انهدام مواضع فرضی دشمن با موفقیت انجام شد.

در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان و مایل 17 نیروی زمینی سپاه با استفاده از مهمات بومی به پشتیبانی هوایی نیروهای شرکت کننده در رزمایش پرداختند.

پس از پایان مرحله پایانی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص)، 17 فروند پهپاد رزمی و رصدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن رصد منطقه رزمایش، اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

پهپادهای مهاجر نیروی زمینی ارتش ششم سپاه، مجهز به بمب های هوشمند و نقطه عمودی، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را به دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همچنین پهپادهای تهاجمی زمینی سپاه که به تازگی به این نیرو ملحق شده اند با پرواز بر فراز منطقه آموزشی با موفقیت اهداف خود را منهدم کردند.

همچنین یگان های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با شلیک سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیروهای عملیاتی، مواضع و استحکامات دشمن فرضی را درهم کوبیدند.

در این مرحله توپخانه زمینی سپاه با اسلحه های 122، 130 و 155 میلی متری و راکت و موشک با استفاده از گلوله های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کرد.

همچنین در این رزمایش برای اولین بار توپخانه زمینی سپاه با استفاده از مهمات همسایه علاوه بر انهدام اهداف زمینی، اهداف دریایی را با موفقیت منهدم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید