تانک کارار در نیروی زمینی سپاه استفاده می شد

ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794100

تانک پیشرفته کار اولین بار در نیروی زمینی سپاه در تعالیم پیامبر 17 مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در رزمایش پیامبر اکرم (ص) 17 دستگاه تانک پیشرفته کارارا (T72M ارتقا یافته) به نیروی زمینی سپاه تحویل داده شد و برای اولین بار در آن رزمایش آغاز به کار کرد.

تانک های تکراری تحویل داده شده به سپاه در واقع نسخه ارتقا یافته تانک های T-72M نیروهای ارتقا یافته توسط صنایع زرهی بنی هاشم وزارت دفاع است و سایر تانک های T-72N نازسا قبلا به وزارت دفاع ارتقا یافته اند. دفاع . .

مخزن تحویلی به نیروی زمینی سپاه مجهز به روکش های مخصوص مقابله با امواج گرما بوده و می تواند از دید آشکارسازهای حرارتی مخفی شود و همچنین این مخازن مجهز به سیستم ناوبری GPS است.

همچنین بر روی برجک تانک تحویلی به سپاه، یک سامانه دفاع موشکی فعال ضد موشکی و ضد زره نصب شده است. این سیستم که از نوع سیستم Soft Kile می باشد مراحل پایانی تست خود را سپری می کند و پس از ارزیابی های نهایی بر روی برج تانک نصب می شود. با نصب این سامانه تانک های T-72M ارتقا یافته سپاه قادر خواهند بود انواع موشک های ضد زره هدایت شونده را قبل از رسیدن به آنها منحرف کنند و سیستم های هدف گیری موشک ها را مختل کرده و این تانک ها را در میدان نبرد مقاوم تر کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید