خدمات پایگاه قدس منطقه ای نیروی زمینی سپاه برای زائران پاکستانی


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897070

سردار خلیل آبادی گفت: روند پذیرایی از زائران پاکستانی در تمامی موکب ها از پایانه های مرزی میرجاو و ریمدان به سمت زاهدان ادامه دارد و زائران پس از استراحتی کوتاه در حرم، با اتوبوس، هواپیما یا قطار به اماکن زیارتی مورد نظر خود می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار خلیل آبادی معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در خصوص آخرین ورود زائران پاکستانی گفت: امسال مردم سیستان و بلوچستان افتخار میزبانی را دارند. کردها و شرقی ترین دروازه حرم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برای زائرانی که از شبه قاره به این استان می آیند تا به عشق زائران مسیر نجف تا کربلا را طی کنند در امان است. امام حسین (ع) و پیمودن راه مقدس.

وی گفت: در همایش بزرگ اربعین همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی با همدلی و همبستگی به سوی مقصد همه دل شکستگان و آزادگان حرکت می کنند و در نهایت این رویداد شگفت انگیز تبدیل به وحدتی بی نظیر می شود. “

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه این روزها شاهد فضای بسیار معنوی در سطح استان هستیم و در بین مردم متدین و بصیر این خطه از ایران اسلامی، زن، مرد، پیر و جوان، رؤسا و بزرگان طوایف همگی میزبان هستند. غرور.

وی گفت: مردم و مسئولین در سرزمین وحدت اسلامی بسیج شده و پذیرای زائران پاکستانی هستند و مرزنشینان غیور این منطقه نیز درب منازل خود را به روی زائران حسینی باز کرده اند.

سردار خلیل آبادی تصریح کرد: یگان های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی، نمایندگان ادارات و سازمان ها و فرمانداری با قدرت کامل در دو مرز میرجاو و ریمدان حضور دارند که تعداد گیت های ورودی زائران که کم بوده است. افزایش یافته و مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: راه دسترسی ریمدان به چابهار برای تردد زائران آماده شده، مشکل آب و برق منطقه مرزی ریمدان نیز برطرف شده و خدمات رسانی به زوار ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه گفت: آبرسانی از سد شیرگواز تا پایانه مرزی ریمدان به طول 100 کیلومتر انجام می شود.

این مسئول از پخت غذای گرم روزانه بیش از 2 هزار پرس خبر داد و گفت: روند استقبال از زائران پاکستانی در تمامی موکب ها از پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان تا زاهدان ادامه دارد و زائران پس از استراحتی کوتاه در زایر سرا توسط اتوبوس، هواپیما یا قطار به سمت عبادتگاه های مورد نظر حرکت کنید.

وی ادامه داد: با پیگیری و دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه، بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی ریمدان ایجاد شده و بازدیدکنندگان به صورت رایگان ویزیت می شوند.

سردار خلیل آبادی افزود: تامین امنیت زائران از ریمدان به میرجاو و زاهدان مورد تاکید فرمانده نیروی زمینی سپاه بود که انجام شد و زائران بدون هیچ گونه نگرانی امنیتی در حال تردد هستند.

وی تاکید کرد: زیرساخت های لازم ایجاد شده در پایانه های مرزی میرجاو و ریمدان برای رفاه و استفاده مردم محلی در همان مناطق باقی می ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید