سیستان و بلوچستان تنها ورودی زمینی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا است


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896536

مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان استقبال و میزبانی از این زائران را تنها دروازه زمینی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلای معلی افتخار خود می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ، هر ساله از اول ماه محرم شاهد حضور عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) در کربلای معلی هستیم و هر چه به اربعین حسینی نزدیک می شویم، تعداد زائرانی که با پای پیاده به سوی اربعین حسینی نزدیک می شویم. شرکت در مراسم معنوی اربعین روز به روز بیشتر به عراق سفر می کنند.

در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از مردم از زیارت حرم اهل بیت(ع) در عراق منصرف شدند. اما امسال با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا و تکمیل مراحل واکسیناسیون، شاهد حضور چشمگیر زائران در حرم ها بودیم.

زائران پاکستانی حرم اهل بیت (ع) برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از مرزهای شرقی کشور وارد ایران می شوند و معمولاً پس از زیارت شهرهای مقدس قم و مشهد از طریق مرزهای غربی کشور وارد عراق می شوند.

استان سیستان و بلوچستان تنها مسیر زمینی برای ورود زائران پاکستانی به عراق است که زائران پاکستانی از مرزهای میرجاوه و ریمدان که در شهرستان دستیاری قرار دارد وارد کشور می شوند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما، خدمات رسانی به زائران پاکستانی به خوبی انجام می شود، زائران در بدو ورود به ایران توسط مرزبانان ایرانی پذیرایی می شوند و سپس برای ادامه مراحل قانونی به گیت های بعدی هدایت می شوند.

سایر گروه های جهادی حاضر در مرز ریمدان به زائران ورودی به کشور کمک کرده و با توزیع آب آشامیدنی برای مقابله با هوای گرم و گرمسیری مرز ریمدان، کارهای اداری را انجام می دهند.

زائران پس از عبور از گیت های ورودی واقع در مرز، مورد استقبال مسئولان اهل بیت قرار می گیرند. در آنجا سایبان های بزرگ صنعتی مه شکن به طول حدود 500 متر تعبیه شده است تا نمازگزاران را از گرمای هوا دور نگه دارد.

در دو طرف موکب برپا است و خادمان غذای گرم و آب آشامیدنی را بین زائران توزیع می کنند. همچنین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه که در مرز ریمدان قرار دارد به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

در همین رابطه محمد شریف کریمی مدیر پایانه مرزی ریمدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: زائران پاکستانی برای انتقال به مقاصد مشخص شده تنها چند ساعت در مرز معطل هستند و همکاران ما در راه و شهرسازی. معاونت توسعه سپاه و نیروهای بسیج و جبهه مردمی با افتتاح امکانات مناسب از جمله تونل های خنک کننده و پذیرایی در این چند ساعت در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از 13 هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شده و با ناوگان 20 تا 25 دستگاه اتوبوس به نقاط تعیین شده منتقل می شوند.

خدارحم سارانی فرمانده سپاه چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سپاه چابهار از 10 مردادماه با برپایی موکب و ساخت آشپزخانه صحرایی با مشارکت جبهه مردمی انقلاب اسلامی صبحانه و ناهار را برای زائران پاکستانی تامین می کند. در مرز ریمدان است.

وی با بیان اینکه سپاه چابهار 15 تانکر 20 هزار لیتری آب شرب را به پایانه مرزی ریمدان منتقل کرده است، تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به خدمات رسانی به زائران در مرز ریمدان، پیمانکاران سپاه چابهار آب از سد شیرگوار برای انحراف به تول انتقال داده اند. بیش از 100 کیلومتر تا پایانه مرزی ریمدان یک عملیات کاملا جهادی انجام دادند.

سارانی با اشاره به اینکه نیروهای سپاه مستقر در پایانه مرزی ریمدان علاوه بر خدمات رسانی به زائران، امنیت آنان را نیز تامین می کنند، خاطرنشان کرد: موکبی از طوایف بسیجی در دروازه شمالی منطقه آزاد چابهار مستقر است و به ارائه خدمات می پردازد. به زائران پاکستانی آرام آرام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید