بیش از 50 هزار پروژه عمرانی با تلاش نیروی زمینی سپاه افتتاح شده است


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895649

سردار مجیدرضا حسن زاده از اجرای بیش از 50 هزار پروژه عمرانی با همت نیروی زمینی سپاه در اردوگاه های مرزی و مناطق فقیرنشین کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار مجیدرضا حسن زاده معاون عقب نشینی نیروی زمینی سپاه ظهر امروز در مراسم بهره برداری از 105 شعبه مدرسه در استان پهناور سیستان و بلوچستان که از سال 1394 تاکنون بیش از 50 هزار پروژه عمرانی توسط نیروی زمینی سپاه در قرارگاه های مرزی و مناطق عقب مانده از جمله قرارگاه قدس، قرارگاه حمزه، قرارگاه نجف، مدینه منوره و قرارگاه سامان الائمه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در این مدت 4500 پروژه غیر عمرانی توسط نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور انجام شد که در راستای دغدغه های مردم بود.

این افسر مسئولیت ساخت 4000 واحد مسکونی ویژه مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، ساخت خانه عالم، ساخت و نوسازی مدارس و مساجد، احیای قنوات، تسطیح زمین های کشاورزی، ایجاد کارگاه های اشتغال زایی، ساخت راه های روستایی، راه دسترسی به مزارع و اهدای جهیزیه به مستمندان از جمله اقدامات انجام شده توسط نیروی زمینی سپاه است.

ایجاد شغل برای 4000 نفر در نتیجه ساخت 105 مدرسه

وی ادامه داد: پروژه های عمرانی انجام شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف ایجاد اشتغال است، بنابراین برای ساخت 105 مدرسه در کشور که 424 کلاس درس به مدارس اضافه می شود، چهار هزار نفر ایجاد شده است.

معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتظار می رود در این برهه از دولت سیزدهم اقدامات موثرتری از سوی سپاه و دولتمردان برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم انجام شود.

وی افزود: با راه اندازی قرارگاه امام حسن (ع) در 9 منطقه اقدامات زیربنایی برای محرومیت زدایی در حال انجام است.

سردار حسن زاده با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها و مناطق دورافتاده یکی از اقدامات مهم در قالب طرح جهاد آبرسانی است، گفت: در فاز اول این طرح هفت هزار روستا آبرسانی می شود، آماده سازی آبرسانی به 10 هزار روستا در آکتیا در حال پیشرفت است.

وی علاوه بر ماده فوق تصریح کرد: آبرسانی هفت هزار روستا که در گام اول در حال انجام است 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آبرسانی این روستاها باید تا 30 ماه آینده انجام شود.

معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده با وزارت نیرو، تامین آب یک هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان که احتمال افزایش آن به 2 هزار روستا وجود دارد، به نیروی انقلاب واگذار شده است. نیروی زمینی گارد.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: یک میلیون واحد مسکونی باید توسط سپاه ساخته و به مردم تحویل داده شود.

به گفته حسن زاده؛ ساخت 27 هزار راه روستایی در دستور کار سپاه قرار دارد و سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن بیش از 4 هزار کیلومتر راه روستایی سهم بسزایی در این پروژه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید