بازتاب رزمایش پیامبر اعظم 17 در رسانه های خارجی/ ایران توان موشکی خود را نشان داد

ساعت: 21:58
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793980

رسانه های خارجی با تمرکز بر رزمایش مشترک «پیامبر اعظم (ص) 17» تاکید کردند که ایران در این رزمایش موشک های خود را به نمایش گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با برگزاری رزمایش جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب کشور، رسانه های خارجی بعدازظهر دوشنبه به وقت تهران در این رابطه واکنش نشان دادند.

شبکه خبری انگلیسی اسکای نیوز گزارش داد که ایران در این رزمایش موشک های مختلفی را به نمایش گذاشته است. اسکای نیوز در ویدئویی از این رزمایش نوشت: ایران به فهرست کشورهایی پیوست که به سرعت از تجهیزات آزمایشی در این رزمایش استفاده می کنند.

شبکه خبری راشاتودی روسیه گزارش داد که روسیه در رزمایش جدیدی موشک های بالستیک و کروز پرتاب کرده است. موشک های بالستیک ایران بردی معادل 2000 کیلومتر (1200 مایل) دارند، به این معنی که می توانند به پایگاه های آمریکا در منطقه و همچنین اهدافی در اسرائیل برسند.

رویترز همچنین نوشت که ایران نسبت به هرگونه اقدام اسرائیل که مخالف تلاش‌های نیروهای جهانی برای احیای توافق هسته‌ای 2015 با تهران باشد، هشدار داده است. در همین حال، پنج موشک کروز و پهپادهای مسلح به اهداف از پیش تعیین‌شده حمله کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز گزارش داد که ایران توانایی های موشکی خود را در قالب رزمایش پیامبر اعظم 17 نشان می دهد. به نوشته این روزنامه، ایران در روز دوم رزمایش با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات تمرین می کند. در این مرحله از رزمایش، موشک های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ایران همچنین گفته است که اهداف شناور فرضی دشمن را شبیه سازی کرده است که با موشک های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شده اند.

بر اساس این گزارش، دومین روز از هفدهمین دکترین هفدهم رسول اکرم (ص) از روز دوشنبه 29 آذرماه آغاز شد و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه مشترک شهر ادامه داشت. هرمزگان، استان، بوشهر و خوزستان با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی سپاه و همچنین برخی از اقشار مردم زمینه ساز بسیج مستضعفین است.

این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و شعار «قدرت، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمند در سایه وحدت، همدلی و وحدت ملی» در راستای ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح برگزار می شود. انقلاب سپاه پاسداران اسلامي با استفاده از تجهيزات و تاكتيك‌هاي روز براي مقابله با تهديدات ادعايي و جنگ‌هاي تركيبي حفظ مي‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه دومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد آموزش دقیق و واقعی هستیم، گفت: امروز شاهد آموزش دقیق و واقعی هستیم. اوج تلاش و اقدام تفنگداران دریایی کیفیت، کارایی و دقت سیستم ها بود.

وی افزود: امروز شاهد بودیم همانطور که پهپادهای نیروی دریایی سپاه دقیقاً از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار می دهند، موشک های بالستیک نیز مانند پدیده های جدید قدرت و موشک های کروز اهداف از پیش تعیین شده را در فواصل مختلف و در شرایط مختلف با دقت 100 درصد مورد اصابت قرار می دهند. ضربه. »

سرلشکر سلامی دقت اصابت به اهداف، انعطاف پذیری در بردهای مختلف و قابلیت عمل همزمان بر روی اهداف ثابت یا متحرک را از ویژگی های بارز این مرحله از سیره هفدهم پیامبر اعظم (ص) برشمرد و گفت: طی دو روز گذشته در نیروی دریایی ارتش سپاه، جهشی در قدرت دفاعی دیدم.»

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ورود فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و فناوری پهپاد در اعماق مختلف و موشک ها در بردهای وسیع با دقت قابل قبولی نشان می دهد که ناوگان سپاه در حال رسیدن به نقاط درخشان در تکامل است. از نیروی آن.”

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید