انهدام اهداف با موشک های الماس و تمرین عملیات موشکی در تربیت پیامبر اعظم

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793865

دومین روز رزمایش مشترک هفدهمین پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران صبح امروز با حضور فرمانده کل سپاه، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و جمعی از فرماندهان و کارشناسان آغاز شد. از ستاد کل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین روز از رزمایش مشترک هفدهمین پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلم علی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و جمعی از فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح آغاز به کار کرد.

* پرتاب و اصابت همزمان 5 فروند موشک کروز در این رزمایش

بر این اساس، در دومین روز از رزمایش، یگان های موشکی و سطحی نیروی دریایی سپاه با شلیک موشک های کروز ضد کشتی، اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

در این بخش از رزمایش، یگان‌های موشکی ساحلی و ناوهای تندرو کلاس ذوالفقار با شلیک همزمان پنج فروند موشک کروز ضد کشتی، یک کشتی فرضی دشمن را با شلیک موشک منهدم کردند.

در تمرین با بمب های عمودی و موشک های الماس اهداف را نابود کنید

یگان پهپادی سپاه پس از پایان مرحله اصلی رزمایش، با استفاده از پهپادهای مراقبتی و رزمی مهاجر 6 هدف زمینی و دریایی ثابت و متحرک را با موفقیت شکست داد.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای مهاجر توانستند با شلیک بمب های هوشمند و تیراندازهای جهت دار عمودی و همچنین پرتاب موشک های هوشمند الماس اهداف را منهدم کنند.

همچنین در این مرحله پهپادهای اعتقادی نیروی دریایی سپاه که به تازگی به سازمان رزم نیروها پیوسته اند وظیفه رصد و پایش منطقه آموزشی را بر عهده داشتند.

* بمباران اهداف زمینی توسط جنگنده ها در حریم هوایی سوخو 22 سپاه

پس از رزمایش دو فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22 توسط نیروی هوافضای سپاه برای پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروهای شرکت کننده در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بمباران دشمن را با موفقیت انجام دادند. اهداف

در جریان این عملیات، جنگنده های سوخو-22 با استفاده از بمب های محلی و هدف یاسین، اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

کشتی های پرسرعتی را که با سلاح های هدایت شونده ضد تانک دشمنی دارند، نابود کنید

یگان های نیروی دریایی سپاه پس از پایان مرحله اصلی رزمایش، قایق های تندرو نیروهای دشمن را در انجام ماموریت خود در دفاع از ساحل و مقابله با تهاجمات نیروهای دشمن با موفقیت شکست دادند.

در این سناریوی رزمایش، گارد ساحلی از کشتی های تندرو دشمن با موشک های ضد تانک هدایت شونده محافظت می کند.

* عملیات موشک بالستیک را علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن تمرین کنید

پس از دومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات موشکی بالستیک بر علیه ناوها، تجهیزات و پایگاه‌های دشمن انجام شد.

در این مرحله از رزمایش، موشک های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند.

همچنین اهداف شناور شبیه سازی شده دشمن با پرتاب موشک های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شد.

اجرای عملیات با سامانه‌های پدافند هوایی شناور و ساحلی علیه پهپادهای دشمن از دیگر بخش‌های دومین روز از رزمایش هفدهم پیامبر اعظم (ص) بود که با موفقیت انجام شد.

تمرین عملیات ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، انجام عملیات در جنگ بیولوژیک و آموزش یگان های پدافند هوایی در شبکه یکپارچه از دیگر فعالیت های دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 بود.

رزمایش هفدهم پیامبر(ص) از روز دوشنبه 29 آذرماه آغاز شد و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه مشترک استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران. همچنین برخی یگان های مردمی برای بسیج مستضعفین برگزار می شود.

این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا(س)» و شعار «قدرت، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمند در سایه وحدت، همدلی و وحدت ملی» در راستای ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح انقلاب سپاه پاسداران اسلامي با استفاده از تجهيزات و تاكتيك‌هاي روز براي مقابله با تهديدات ادعايي و جنگ‌هاي تركيبي حفظ مي‌شود.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید