تصویب سازوکار جدید برای تعیین نقل و انتقال اموال و جلوگیری از بارش کالا


ساعت: 10:39
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887008

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سازوکارهای جدیدی را برای جلوگیری از ترخیص کالا از گمرک و تسریع در نقل و انتقال اموال تصویب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه عصر یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، سازوکار جدیدی برای جلوگیری از رسوب کالاهای وارداتی در گمرکات کشور و تسریع در نقل و انتقال اموال تملکی به تصویب رسید. ، و مقرر شد در جلسه آتی هیات وزیران به تصویب برسد.

از جمله این اقدامات، افزایش سرعت عمل با پیوند و به روز رسانی تبادل اطلاعات کالاها و اموال وارداتی به صورت زنجیره ای و هماهنگ بین نهادهای ذیربط است.

همچنین تسریع در ثبت سفارش و توزیع ارز کالاهای اولویت دار از جمله تصمیمات این جلسه بود و مقرر شد عملکرد دستگاه ها در این حوزه بدون وقفه و در یک زنجیره به هم پیوسته سازماندهی و انضباط لازم را پیدا کند تا در این دولت هیچ وقفه ای در تعیین تکلیف ایجاد نمی شود، گرفته نمی شود و اموال به صورت جهادی تقسیم می شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت کالا در گمرکات کشور و اقدامات دولت حاضر برای ساماندهی گمرکات و کاهش رسوب کالا ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید