تضییع حقوق مستمری بگیران به موجب این مصوبه

تضییع حقوق مستمری بگیران به موجب این مصوبه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی در کمیته ردیف خود خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: یکسان سازی حقوق مستمری بگیران کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصویب شد.

وی افزود: بر اساس اجرای مواد 12 و 30 برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است طی برنامه هفتم تعهدات تامین اجتماعی خود را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید با استهلاک بدهی های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای شاغلان و بازنشستگان، یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شود. انجام شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای ملی در توضیحاتی در این خصوص افزود: از سوی دیگر یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران حقی اجتناب ناپذیر است که وظیفه مجلس و حکومت انقلابی

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در شرایط فعلی وضعیت مستمری بگیران خوب نیست و این موضوع تنها با شعار حل نمی شود.

حاجی بابایی با ابراز تأسف از بن بست نظام هماهنگ پرداخت تصریح کرد: دولت پیشنهاد خود را درباره نظام هماهنگ عادلانه در قالب لایحه در مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم، تاکید کرد: در راستای توسعه عدالت اجتماعی و حل مشکل شاغلان و بازنشستگان، برنامه نظام پرداخت از وضعیت فعلی به سمت عدالت محوری سوق داده می شود. عدالت باشد تا شاهد عدالت در پرداخت ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را آزار می دهد، این رویکرد می تواند باعث نشاط و امیدواری در بین کارکنان و مستمری بگیران شود که از نکات برجسته مقام معظم رهبری است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در رشد تولید و مهار تورم قابل چشم پوشی نیست. با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته، انگیزه آنان برای انجام وظایف مهم رسمی افزایش می یابد و به یاری خداوند شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده بوده ایم.» در این عرصه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید