تعداد تلفات طاعون در مازندران به 88 نفر رسید / ویروس حیات وحش کلاردشت

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783970

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش در حوزه محیط زیست:

کوروس ربیعی با بیان اینکه تاکنون 88 راس گاو و بز وحشی در مازندران بر اثر طاعون تلف شده اند. وی گفت: این بیماری از مهرماه در مناطق کلارداش مشاهده شده و همچنان با شدت و ضعف ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره آخرین وضعیت طاعون در استان اظهار داشت: تاکنون بر اساس آخرین گزارش ها 88 راس و بابونه در استان بر اثر طاعون جان باخته اند.
وی افزود: این بیماری از مهرماه در کلارداش مشاهده شده و همچنان ادامه دارد.
رئیس اداره پایش حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در برخی روزها تلفات متوقف و در برخی افزایش یافته است.
این مسئول ادامه داد: در روزهای اخیر که شاهد افزایش سرما و بارش برف و باران بودیم، پالایش را از سر گرفتیم که نشان از وجود این بیماری در بین کل و بزها دارد.
ربیعی گفت: این بیماری در حال حاضر در استان کلاردشت ادامه دارد و با تداخل با طبیعت قابل پیشگیری و درمان نیست.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برای میزبانی، این بیماری در گردش است و چون احتمال سرایت بیماری از طبیعت به حیوانات اهلی وجود دارد، نیاز به پیشگیری دارد که خوشبختانه این امر توسط دامپزشک انجام شده است.
رئیس اداره پایش حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در حال حاضر این ویروس در دو منطقه وسیع کلاردشت به حیات وحش آسیب می زند و در نهایت اگر میزبان نباشد این ویروس به تدریج از بین می رود.
این مسئول گفت: این ویروس ابتدا در مرز مشترک ما با طالهان از استان البرز ظاهر شد و همچنان در کلاردشت با شدت و ضعف وجود دارد.
خاخام یادآور شد: با توجه به اینکه این ویروس در حال حاضر در محیط وجود دارد، باید مراقب بود که به حیوانات خانگی سرایت نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید