تعهد 25 میلیاردی باشگاه استقلال به خارجی ها

دلیل اصلی عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از باشگاه ها، بدهی های انباشته سال های گذشته است، اما باشگاه استقلال در لیگ بیست و یکم هم بازیکن خارجی و هم مربی خارجی دریافت کرد.

به این ترتیب باشگاه دوباره با قراردادهای خارجی مواجه است و اگر مانند سال های گذشته عمل کند، پرونده های سنگین مالی آینده اش را تهدید می کند.

البته مدیران سابق استقلال همیشه در دقیقه 90 از جریمه های سنگین فرار می کردند و با پرداخت بدهی به مربیان و بازیکنان خارجی این باشگاه را از محرومیت های شدیدتر مصون داشتند اما این اتفاق همیشه به عنوان یک تهدید بزرگ در استقلال شناخته می شود. باشگاه. تیم مدیریتی جدید نسبت به درآمدهای جدید ابراز امیدواری کرده است، اما در هر صورت تا زمانی که این بازیکنان با باشگاه قرارداد دارند، این نگرانی در مورد نحوه پرداخت حقوق آنها وجود خواهد داشت.

اکنون نیز با جذب یمگا و زستد، دو بازیکن جدید فرانسوی، همان نگرانی ها همچنان پابرجاست و این سوال مهم در ذهن کارشناسان و حتی هواداران استقلال خطور کرده است که آیا باشگاه توانایی پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان خارجی را دارد یا خیر. نه؟!!

اخیراً مشخص شد که استقلال 400 هزار یورو و 300 هزار یورو به زستد و یامگا پرداخت کرده است. با این حال هنوز گزینه ای در قرارداد این بازیکنان وجود ندارد، اما با توجه به اینکه مدیران سابق باشگاه استقلال همواره بندهایی را در قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی لحاظ کرده اند، بعید است بازیکنان جدید نیز همین رویه را طی نکرده باشند. درخواست تایید نشد

به خصوص اینکه زست و یمگا دستاوردهای خوبی در دنیای فوتبال دارند و با یک پشتوانه قدرتمند به استقلال پیوستند و باشگاه باید برای حمایت از آنها دستمزد خوبی بدهد.

حال حتی اگر فرض کنیم مدیران فعلی باشگاه استقلال هیچ بندی را در قرارداد یمگا و زستد لحاظ نکرده باشند، پرداخت حقوق تعیین شده برای این بازیکنان کمی نگران کننده است، زیرا طبق محاسبات ریال زستد و یامگا با قیمت 30 هزار تن در شرایط فعلی حدود 21 میلیارد تن برای باشگاه استقلال هزینه می کنند.

علاوه بر این، باشگاه استقلال باید مبلغی را به گابریل پین ایتالیایی بپردازد که احتمالاً کل دستمزد تعیین شده برای خارجی ها را به بیش از 25 میلیارد تومان افزایش می دهد، زیرا گفته می شود دستمزد پین 200 هزار دلار است. به همین دلیل است که باشگاه استقلال برای رهایی از تعهد مالی به سه بازیکن و مربی خارجی خود در این فصل باید به یک سطح اقتصادی دست کم 25 میلیارد تنی برسد.

البته چندی پیش مدیرعامل باشگاه استقلال گفته بود که اسپانسر باشگاه استقلال باید 500 میلیارد هزینه کند و در صورت صحت ادعای آجورلو مبنی بر دریافت این مبلغ قابل توجه، باشگاه استقلال برای پرداخت حقوق خارجی با مشکل جدی مواجه نخواهد شد.

ضمن اینکه اگر باشگاه استقلال چنین مبلغ هنگفتی را از اسپانسر خود دریافت کند، گذر از این بحران مالی برای مدیریت جدید باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی به شیخ دیاباته، هروی میلیچ و از همه مهمتر آندره آ استرامشنی چندان دشوار نخواهد بود. اگر باشگاه استقلال نتواند این مبالغ را از اسپانسر خود دریافت کند، همین اتفاقات در سال های گذشته رخ می دهد و باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی خود با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید