باشگاه استقلال تعهد قطعی نداشت/ زمان کافی برای ارسال مدارک نداشتیم، نمی شود 6 ماه کار را در 3 روز انجام داد!

ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794697

معاون حقوقی استقلال گفت: فرصت کافی برای ارسال مدارک نداشتیم و اکنون نمی توان 6 ماه کار را در 3 روز انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص صدور مجوز حرفه ای گفت: مذاکراتی که در حال انجام است می تواند باعث ایجاد یک سری اختلافات شود که عملکرد ما را در چند روز آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که ممکن است برخی مسائل مطرح شود و به ضرر باشگاه باشد. آقای آجورلو در تاریخ 3 مهر مدیریت استقلال را برعهده گرفت و در روز 4 مهر در ساختمان باشگاه حضور داشت. نامه ای از سازمان لیگ در تاریخ 16 مهرماه به باشگاه ارسال شد و آقای بهاروند به ما اعلام کردند که تا 19 مهرماه فرصت داریم تا سیستم حرفه ای سازی را که چندین بخش مختلف از جمله مالی، حقوقی، زیرساختی و ورزشی دارد، بارگیری کنیم.

وی همچنین بیان کرد: یعنی ما سه روز فرصت داشتیم تا این مدارک را بارگذاری کنیم، در حالی که همزمان و پس از آن این سامانه از 10 اسفند 1396 باز است و برای هر موضوعی مانند مالی، حقوقی و … یک بار … مشخص شد که باید به موقع تکمیل شود و تا 31 اکتبر 1400 عدد وجود داشت.

سامی درباره کارهای انجام شده گفت: ما کار را شروع کردیم و باید نزدیک به هزار صفحه سند آپلود می کردیم که انجام شد، اما مشخصا نمی توان شش ماه کار را در سه روز انجام داد. به عنوان مثال در زمینه مالیات نمی توانستیم این قرارداد را با سازمان مالیاتی منعقد کنیم یا در زمینه تسویه حساب با بازیکنان به دلیل اینکه تازه وارد بودیم و بودجه نداشتیم نتوانستیم بدهی بازیکنان را پرداخت کنیم، هرچند خیلی ها همکاری کردند و برخی نکردند. ما سرمایه جمع آوری کردیم و امضاهای لازم را از بازیکنان دریافت کردیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: با توجه به دولتی بودن باشگاه استقلال، سازمان حسابرسی کشور کار حسابرسی را انجام داده است و این بستگان حداقل چند ماه برای انجام این کار زمان نیاز داشتند، اما با توجه به مشکلاتی که داشتیم این کار به طول انجامید. 45 پست و شواهد آماده است. برای این کار از حسابرس داخلی استفاده کردیم و ظرف دو سه روز آن را آماده و بارگذاری کردیم. تقریباً تمام مدارک لازم را که در کلاس الف بود بارگذاری کرده ایم و الان مسائل مالیاتی را حل کرده ایم و بدهی مالیاتی خاصی نداریم و باشگاه استقلال فعلا مشکلی ندارد. تعدادی از مشکلات وجود دارد که می توان آنها را برطرف کرد. برخی از این نواقص وجود دارد که در ابتدا نیازی نبود و بعداً به ما گزارش شد. مشکلاتی مانند زهکشی اطراف ورزشگاه آزادی.

وی با اشاره به مسائل حسابداری گفت: اکثر ایراداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در 490 صفحه مطرح کرده مربوط به حسابرسی است. موضوع مالی یک پنجم کل سیستم را تشکیل می دهد. زمانی که ما یک ممیزی 700 صفحه ای انجام می دهیم به بسیاری از این سوالات پاسخ داده می شود. یا در حوزه حقوقی، بدهی های هر بازیکن، دعاوی و قراردادهایی که بسیاری از این اسناد را تشکیل می دهند. یا در مورد دانشگاه و زیرساخت ها همینطور است. مشکلاتی که سخت و لاینحل بود به بحث مالیات، مالکیت مشترک و قرارداد با بازیکنان برمی گردد. کنفدراسیون فوتبال آسیا روز 31 آذر شکایت خواهد کرد. این یک تلاش جدید برای استقلال بود که طرف کنفدراسیون برای آن می جنگید. در این نامه آمده است که به دلیل عدم رعایت برخی ضوابط و الزامات اجباری، این درخواست به اداره کنترل پروانه های حرفه ای ارسال شد.

سامی خود به بدهی های بی چون و چرای باشگاه اذعان داشت: تمام اسناد و مدارک باشگاه استقلال سالم، صحیح و صحیح است. سه روز بیشتر وقت نداشتیم و سعی کردیم صادقانه این کار را انجام دهیم. در مرحله بعد که کمیته اولیه مجوز را رد کرد، آنچه را که کمیته صدور مجوز حرفه ای خواسته بود انجام دادیم. مشکلی که اکنون داریم تاریخ سررسید و ضرب الاجل است که از مارس 2016 تا اکتبر 2014 تعیین شده است. این باید در زمان مقرر انجام می شد. حتی در آن سه چهار روزی که فرصت داشتیم، واقعاً وقت باشگاه استقلال نبود، اما این آقا سهیل مهدی و دوستانش بودند که باید حسابرسی را انجام می دادند، اما دوستان هم به ما وقت دادند تا به باشگاه کمک کنیم. تا جایی که می‌توانستیم می‌توانستیم این را جمع کنیم و کار دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم. در مدتی که هیئت تجدید نظر به ما وقت داد، ما همه کارها را انجام دادیم. تفاوت استقلال با یک باشگاه دیگر این است که بدهی مشخصی نداشتیم.

وی همچنین تاکید کرد: در جلسه ای که در فدراسیون برگزار کردیم در هیات تجدید نظر تصمیم گیری شد. آقای آجورلو گفت مشکلی وجود ندارد و اجازه گرفته خواهد شد. در هر صورت کمیته استیناف یک نهاد مستقل و وابسته به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و زیر نظر آنها فعالیت می کند. به ما گفتند این مهلت دارید تا مشکلات را حل کنید و حالا اگر کنفدراسیون بگوید این مهلت در اختیار استیناف است یا خیر و آیا می توانستند این مهلت را اجازه دهند یا نه، باشگاه استقلال در این موضوع دخالت نمی کند. بر اساس مصوبه هیات استیناف، استقلال طبق مصوبات عمل کرد و بر اساس آنچه کمیته استیناف در جلسه ای در فدراسیون به ما گفت، آقای آجورلو هم اعلام کرد که مجوز حرفه ای دریافت کرده است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: قبل از اینکه بگویم استقلال در این بین پاس می شود یا خیر، باید بگویم که هر کاری که ممکن بود انجام دادیم. شاید در این چند روز تیم ما حتی دو ساعت هم نتواند بخوابد. ما سعی کردیم شش، هفت ماه را در چهار روز انجام دهیم. ما هر چیزی را که در دسترس بود و قابل ارائه بود آپلود کردیم، اما برخی مشکلات زمان برد. مشکلاتی مانند بحث مالیات برجای مانده از دهه 1980 کارهایی نیستند که بتوان در سه یا چهار روز انجام داد.

سمیعی درباره وضعیت آینده نیز اظهار داشت: بسیار ناراحت و متاسفیم، اما به وجدان خود افتخار می کنیم که تمام تلاش خود را کردیم. ما سعی کرده ایم مشکل را حل کنیم و اکنون امید خود را از دست نداده ایم. می دانیم که چقدر باید کار کنیم، اما در حال آماده سازی لایحه ای هستیم که با مشورت با معاونت حقوقی فدراسیون، در اسرع وقت به AFC ارسال کنیم. همه عناصر باید کمک کنند، اما کار حقوقی به تنهایی کافی نیست و نیاز به مشورت دارد. در زمانی که ما چند روز وقت داشتیم، دولت و وزرا در حال تغییر بودند و مشکلاتی در تاج و تخت وجود داشت، اگرچه AFC ممکن است آنها را به عنوان دلایل فورس ماژور نپذیرد. فعلا باید از صحبت های جنجالی خودداری کنیم و اگر خدا بخواهد برای حل مشکلات پیش برویم. اکنون زمان شکایت نیست و باید از چند روز باقی مانده برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی در خصوص شانس بقا در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: در خصوص شانس حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده باید بگویم در صورت محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا سیدبندی و گروه ها به این نتیجه می رسند. “ما باید به عواقب بعد از آن فکر کنیم، نه اینکه فقط به حذف از لیگ قهرمانان آسیا فکر کنیم. در نتیجه، نمی توانم بگویم چند درصد شانس داریم در فصل آینده.” ما به دلیل بی تفاوتی و ناکامی جریمه شده ایم. برای ارسال مدارک در آن تاریخ، در سال های گذشته مدارک کپی پیست می شد، مدرک استقلالی که در سال های قبل دیدم با مدارک امسال ما قابل مقایسه نبود.»

وی گفت: زمانی که در باشگاه استقلال مستقر شدیم و مدارک 1000 صفحه ای را بارگذاری کردیم، با توجه به سابقه قبلی، فکر می کردیم که مدارک مورد تایید قرار می گیرد. اما به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال بسیار سخت گیرانه و حساس عمل کرده و دست دوستان در ایران بسته شده است. مثل سال های قبل نبود و خیلی سخت گیرانه، حساس و دقیق انجام شد و می دانید ما در سال های قبل مشکلاتی مثل مالیات و مالکیت مشترک داشتیم و چرا امسال به خاطر این سخت گیری ها با مشکل مواجه نشدیم. در طول این مدت. اما امیدواریم از این سختی خارج شویم و باشگاه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: به شما قول می دهم اگر یکی دو فصل مدیریت باشگاه ثابت بماند این مشکل برای همیشه در استقلال حل می شود و بسیاری از مشکلات این تیم پایان می یابد. ما شبانه روز برای حل بسیاری از مشکلات کار می کنیم. ما از داشتن مشکلات تکراری هر سال خسته شده ایم. ما قول می دهیم تا حد امکان از مشکلات جلوگیری کنیم.

سامی در پایان گفت: پرونده های ما یکی نیست. مشکلات استقلال خیلی کمتر بود. ما اعتقاد قطعی نداشتیم که باید در تاریخ معینی بدهی را بپردازیم. پرونده ما نسبتاً سبک بود و اگر وقت داشتیم به راحتی تا می شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید