تعیین قاضی ویژه برای نظارت بر عملکرد کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین قاضی ویژه برای نظارت بر کارگروه تعیین ماهیت فرآورده های نفتی در آن استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

نهمین جلسه ستاد نظارت بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان با حضور «مجتبی گرهمانی» رئیس کل دادگستری استان، «عارف اکبری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر برگزار شد. عباس، «محمد سروش سهیلی راد، مدیرکل استاندارد استانی و جمعی. توسط مسئولان قضایی و اجرایی در اداره کل استاندارد استان هرمزگان انجام شد.

میتبی گرهمانی رئیس قاضی استان هرمزگان بیان کرد: در این جلسه مسائل مربوط به مشکلات شرکت های صادرکننده فرآورده های نفتی در خصوص حمل فرآورده های خود با تانکرهای فلکسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این زمینه کار کارشناسی بیشتری انجام شود. توجه و تاییدیه های مربوط به ردیابی.

گاهرانی با اشاره به بررسی کار کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان هرمزگان در جلسه ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: عملکرد این طرح گروه ضربت اصلا بهینه نیست و در نتیجه این عملکرد ضعیف اکنون بیش از 2800 نمونه و سند دارد. گفته می شود آنها منتظر تصمیمی هستند که برخی از آنها به اوایل سال 1401 برمی گردد و بیش از یک سال و نیم از تحویل آنها می گذرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه چندین جلسه کارگروه تعیین ماهیت فرآورده های نفتی استان هرمزگان به دلیل عدم مشارکت کامل و مؤثر اعضا و بر خلاف سیاست های تسهیل تجارت این کارگروه، تشکیل نشده است. بسته شده است.

قهرمانی یادآور شد: تاخیر کارگروه تعیین ماهیت فرآورده های نفتی استان هرمزگان در تصمیم گیری منجر به خسارات و هزینه های هنگفت مادی و معنوی برای تجار و بانوان شده است که تضمینی برای صادرات محموله آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس قاضی هرمزگان خاطرنشان کرد: بر این اساس دو اکیپ مصوب شد که تمامی این 2800 نمونه و سند را در دو شیفت به صورت مستمر بررسی کنند و یک قاضی به نمایندگی از دادستان بر اجرای آنها نظارت خواهد کرد که مشکلات صادرکنندگان فرآورده های نفتی باید باشد. در اسرع وقت حل شد – به زودی

رئیس قاضی هرمزگان به همراه دادستان مرکز استان با حضور در یکی از آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد ضمن مشاهده روند اقدامات مرکز از نزدیک در جریان مراحل انجام آزمایشات قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات باید در مرکز خدمت گیرندگان ارائه شود، خاطرنشان کرد: در حوزه آزمایشی باید اقدامات لازم برای استقرار تمامی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز در استان هرمزگان انجام شود.

دادگاه عالی استان هرمزگان نیز پس از استماع نگرانی ها و درخواست های مسئولان آزمایشگاه مذکور مبنی بر رفع موانع موجود جهت تسریع در روند اعلام نتایج آزمایش، دستورات لازم را صادر کرد.



آیا این خبر مفید بود؟