تغییرات بزرگ یحیی در خط هافبک پرسپولیس

تغییرات بزرگ یحیی در خط هافبک پرسپولیس

در حالی که علیرضا بیرانوند، گئورگی گلسیانی، یورگن لوکادیا و میلاد سرلک از بازیکنان خوب پرسپولیس در دفاع و حمله بودند، هافبک های دفاعی مانند سغدانیا و اسدبیگی عملکرد قابل قبولی داشتند و البته بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی فر و مرتضی پورعلیگنجی خوب بودند. با وجود تزلزل آنها کار کردند، اما در هافبک هجومی تقریباً می توان گفت که همه بازیکنان بد و ضعیف بودند.

سروش رفیعی، مهدی ترابی و سعید صادقی سه بازیکن اصلی یحیی در خط هافبک هجومی هستند که در هر 10 بازی ابتدای فصل (فقط رفیعی مقابل سپاهان نیمکت نشین بود)، اما جدا از عملکرد درخشان صادقی مقابل تیم هوادار و پاس گل حساس مهدی ترابی در اراک، چه نکات قابل توجه یا نمایش فوق العاده ای از این سه بازیکن دیده ایم که انگشت روی دست بگذاریم؟

سه هافبک پرسپولیس که با وجود عملکرد ضعیف معمولا در بازی بعدی آماده می شوند و تعویض آنها بسیار سخت است و یا اصلا تعویض نمی شوند، تاکنون نتوانسته اند انتظارات هواداران را برآورده کنند. صادقی که ثابت کرده یک بازیکن متوسط ​​است، ترابی با ستاره تعیین کننده فصول گذشته فاصله زیادی دارد و سروش رفیعی هم نیمی از بازیکن فصل گذشته سپاهان نبود.

در چنین شرایطی گاهی یحیی در 20 دقیقه پایانی از بازیکنانی مثل امید عالیشاه و محمد عمری استفاده می کرد (عمری مقابل سپاهان فیکس شد) اما عالیشاه که در مقطعی دچار تردید شد و مصدوم شد، همچنان با کیفیت خوب خود فاصله دارد و عمری همچنان. در حد خود است به دور از مجری بودن

اما دست یحیی برای تغییرات بیشتر خالی نیست. او سیامک نعمتی، محمدمهدی احمدی و البته وحید امیری را هم دارد که می توانند به عنوان هافبک راست و چپ در ترکیب قرار بگیرند و شاید شرایط را در خط هافبک تغییر دهند تا جایی که تعداد کارهای ترکیبی از جناحین بیشتر شود و در نهایت شانس گل های بیشتر و شوت های بیشتری را از پرسپولیس در بازی هایشان ببینیم.

نعمتی و احمدی به عنوان جایگزین دفاع راست و چپ پیشنهاد شدند، اما در این دو پست یحیی به دانیال اعتماد خاصی دارد و در سمت چپ در صورت عدم حضور امیری، علی نعمتی گزینه ایده آل اوست و هر دو بازیکن (نعمتی و احمدی) نیمکت های ثابت تیم هستند. در عین حال، با علم به اینکه احمدی و نعمتی تکنیکی گودرا عمدتا هافبک چپ و راست هستند و نه مدافع کناری، ممکن است به تغییر شرایط در کناره های خط هافبک و بهبود شرایط خط میانی امیدوار باشد. تیم در فاز هجومی، یحیی نیمغم را در اختیار آنها قرار داد و با بیرون راندن آنها، هیچ آمادگی برای جدایی آنها در نیم فصل نداشت!

دیدگاهتان را بنویسید