تغییر چشمگیر برق رسانی در چهل و سومین سالگرد انقلاب/ افزایش 40 برابری تعداد روستاهای برق دار خراسان شمالی نسبت به سال 57.


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808354

گزارش وضعیت تامین برق پس از سال 1957;

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی تحولی شگرف در صنعت برق به وجود آمد به طوری که در چهل و سومین سال انقلاب تمام نقاط کشور به برق وصل شده و برق به کشورهای همسایه صادر می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک، ایجاد نور برای کل ایران هدیه بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم است و توسعه صنعت برق در چهل و سومین سال انقلاب، ایران را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای این عرصه رسانده است.

پیش از انقلاب اسلامی کشور با کمبود تولید برق مواجه بود و از نظر ظرفیت تولید از سایر کشورها عقب بود و در زمینه برق از ایران نیز صادر نمی شد، از سوی دیگر با وجود ظرفیت زیاد ایران. منابع انرژی از جمله انرژی خورشیدی و بادی از این ظرفیت ها استفاده نکرده اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی تحولی شگرف در صنعت برق به وجود آمد به طوری که در چهل و سومین سال انقلاب تمام نقاط کشور به برق وصل شد و برق به کشورهای همسایه صادر شد. ، چندین نیروگاه انرژی تجدید پذیر. برای تولید برق در نقاط مختلف کشور ایجاد شد و ایران در صنعت برق خودکفا بوده و از بسیاری جهات از کشورهای اطراف جلوتر است.

لازم به ذکر است تمامی موفقیت های به دست آمده در ایران اسلامی با کمک متخصصان متعهد ایرانی است که بدون هیچ چشمداشتی در جهت ارتقای جایگاه بین المللی ایران تلاش می کنند.

تحریم های اقتصادی، سیاسی و هشت ساله اکثر تاسیسات صنعت برق را هدف قرار داده بود، به طوری که پس از جنگ حدود 2200 مگاوات خطوط برق و پست های برق آسیب دید که با تلاش و مطالبات حماسی تعمیر شد. قابل تقدیر است. علاوه بر پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تامین برق.


تبیین دستاوردهای انقلاب همراه با کاستی ها منطقی ترین راه برای رسیدن به نتیجه معقول است.

تبیین دستاوردهای انقلاب در کنار کاستی های آن شاید منطقی ترین راه برای رسیدن به نتیجه معقول باشد، مشکلات اقتصادی که در سال های اخیر به دلیل نگاه مطلق غرب به وجود آمده شاید دغدغه اصلی مردم باشد. همه دستاوردها هستند اختلافاتی را که یک کشور به مدت 43 سال در میان بحث و جدل داشته است، از دست بدهید.

شاید اگر سال‌ها پیش به جای فکر کردن به کده، به فکر نگاه به بنیه درونی اقتصاد بود، امروز همان دغدغه حقوق بشر، یعنی دغدغه اقتصادی وجود نداشت.


c0378292 c0d4 449c a992 798a28cef580 خبر خاکستری


افزایش 10 برابری خطوط برق در خراسان شمالی پس از انقلاب

خراسان شمالی که در آن روزگار جزئی از خراسان بزرگ بود شامل شهرهای بوینورد، شیروان و اسفراین با حدود 330 هزار نفر جمعیت است که امروزه به استان خراسان شمالی با جمعیتی عجیب یک میلیونی معروف است.

اگر از بزرگان خود در مورد وضعیت شهرهای این استان در آن روزگار بپرسیم، شهرهای آن زمان را به روستایی بزرگ تشبیه می کنند و در آن زمان خبری از امکانات روز نبود.

یکی از امکانات ویژه ای که اکثر مشکلات معیشتی ساکنان این منطقه در صورت داشتن آن قابل حل است، برق رسانی است، زیرا برق می تواند هم گرما و هم سرما و نور تولید کند، حتی با وجود برق دارای سوراخ و مشکل. اب. این منطقه نیز تعمیر خواهد شد.وجود برق همچنین می تواند استفاده از امکانات رفاهی مانند تلویزیون و تلفن همراه را تسهیل کند.


افزایش مشترکان برق از 40 هزار خانوار به 378 هزار خانوار در سال 1400

در همین رابطه علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال 57 و سرنگونی رژیم شاهنشاهی در خراسان شمالی 1630 کیلومتر سیم برق وجود داشت که این رقم در حال حاضر بیش از این افزایش یافته است. از 10 عدد 11 هزار و 835 کیلومتر.


1981ea1e 64dc 4348 872f 0b0a45f7f7ed خبر خاکستری



وی ادامه داد: تعداد روستاهایی که قبل از انقلاب از این نعمت برخوردار بودند تنها 25 روستا با 6 هزار مشترک بوده که اکنون با 126 هزار و 589 مشترک به 961 روستا رسیده است که در تعداد روستاها حدود 39 برابر و تعداد کل 21 برابر افزایش یافته است!

صبوری گفت: لازم به ذکر است در سال 57 در استان خراسان شمالی تعداد چاه های برق دار کشاورزی صفر بود که با رشد 1354 درصدی در سال 1400 به هزار و 354 حلقه چاه رسید.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این در دوران پهلوی 40 هزار مشترک در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به 378 هزار مشترک رسیده است که افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

برق رسانی به شهرها و حتی روستاهای دورافتاده کشور پس از انقلاب با جهشی مثال زدنی همراه بود، به طوری که امروزه کمتر نقطه ای بدون برق است و به جرات می توان گفت که با پیروزی انقلاب اسلامی تعداد روستاهای دورافتاده در کشور از نعمت برق محروم و به تعداد انگشتان دست نمی رسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید