تفاهم‌نامه ساخت پژوهشکده هسته ای شیراز مبادله شد

با حضور استاندار فارس و معاون سازمان انرژی اتمی:

موافقتنامه ساخت پژوهشگاه هسته‌ای شیراز بین سازمان انرژی اتمی، استان فارس، دانشگاه شیراز و سازمان کمک‌ها و فعالیت‌های خیریه مبادله شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه شنبه 28 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه پنجاه و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، امیرحسین فخی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای و دیگر مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه شیراز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، خاطرنشان کرد: جوانان را امیدها و افتخارات آینده کشور دانست و گفت: پیشرفت، توسعه و مردمی شدن کشور در گرو انرژی و انگیزه جوانان برای استفاده از تجربیات بزرگان و پیشکسوتان است.

استاندار فارس با اشاره به نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: همه ما موظفیم شرایط ظهور را فراهم کنیم. امام زمان (عج). یکی از شروط، تقویت جامعه مسلمانان است.

وی به سخنان امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت علی (علیه السلام) فرمودند «علم قدرت است». علم در دنیای امروز ابزار نهایی برای تعالی و قدرت است. همانطور که در دفاع مسلحانه باید تلاش کنیم و قوی شویم، در عرصه های علمی هم باید سرآمد باشیم.

استاندار فارس

نماینده ارشد دولت در فارس همچنین به تحولات متعدد جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد هر جا که دشمنان فشار بیاورند، تلاش و انگیزه بیشتر می شود و در نتیجه رشد بیشتری می کنیم.

وی در ادامه به اثرات مختلف انرژی هسته ای صلح آمیز اشاره کرد و گفت: انرژی هسته ای در بسیاری از زمینه ها از جمله تولید برق، پزشکی و درمان بیماری ها، کشاورزی، آبرسانی و فاضلاب و … استفاده می شود. و می تواند با بزرگی مشکلات مردم مرتبط باشد.

استاندار فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به پیشینه دانشگاه شیراز در صنعت هسته ای اشاره کرد و از مردم فارس و شهرستان شیراز خواست تا از این نمایشگاه بازدید کنند و اظهار داشت: انرژی هسته ای تنها به سلاح هسته ای محدود نمی شود، بلکه در حوزه انرژی هسته ای نیز حضور دارند. جمهوری اسلامی ایران بر استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تمرکز داشته و نتایج آن به وضوح در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین به جوانان مژده داد و گفت: تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان می توانند در این رشته بورسیه بگیرند و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

در این آیین نامه، موافقت نامه ساخت پژوهشگاه هسته ای شیراز بین سازمان انرژی اتمی، استان فارس، دانشگاه شیراز و سازمان کمک ها و فعالیت های خیریه مبادله شد.



آیا این خبر مفید بود؟