تفکیک حساب های بانکی تجاری و شخصی برای مودیان


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843440

رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی اعلام کرد:

رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی از آغاز تفکیک حساب های تجاری و شخصی خبر داد و گفت: مودیان باید از خردادماه شماره حساب های شغلی خود را در اظهارنامه استخدامی اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد برزگری در گفت‌وگویی گفت: اعلام شماره حساب بانکی تجاری در اجرای ماده 10 قانون پایانه‌های فروشگاهی و با رعایت قانون بودجه 1401 و مصوبه شورای پول صورت گرفته است.

وی افزود: بنابراین افرادی که به تجارت می پردازند باید به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند که فعالیت تجاری در کدام حساب بانکی واریز شده است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی ادامه داد: از خردادماه که گزارش کار دریافت می کنیم از مردم می خواهیم شماره شبای خود را در پرونده مالیاتی اعلام کنند و سامانه مورد تایید بانک مرکزی قرار می گیرد و شماره حساب مشاغل اعلام می شود. ثبت شده است.”

برزگری با بیان اینکه تعداد حساب ها توسط بانک مرکزی رصد می شود، تاکید کرد: اگر شماره حساب تجاری اعلام نشود، غیرتجاری تلقی می شود. البته حساب افراد به صورت مستمر و سیستماتیک توسط بانک مرکزی بررسی می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس الگوریتم ها، استخراج داده ها و ضوابط موجود در سامانه ها، در صورت مشکوک بودن واریز به کسب و کار، به صاحب حساب و سازمان امور مالیاتی اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان نظارتی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به فرد اعلام می کند که فعالیت تجاری با حساب انجام شده است که باید دلایل قانع کننده ای در این زمینه با مستندات ارائه کند، در غیر این صورت مالیات باید اضافه به پول پرداخت شود. جرم شویی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید