توضیح پلیس درباره غیرفعال شدن برخی حساب های بانکی: با پدیده ای به نام اجاره کارت بانکی مواجه شدیم

توضیح پلیس درباره غیرفعال شدن برخی حساب های بانکی: با پدیده ای به نام اجاره کارت بانکی مواجه شدیم

روز جدید سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای فرجه با تاکید بر اینکه چیزی به نام کرایه کارت بانکی نداریم، گفت: اگر شخصی کارت بانکی خود را اجاره می کند مطمئن باشد که کارت وی برای مصارف مجرمانه بوده است و وی اولین فردی خواهد بود که تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. مالک حساب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراژ با تاکید بر اینکه چیزی به نام اجاره کارت بانکی نداریم، گفت: اگر شخصی کارت بانکی خود را اجاره می کند باید مطمئن باشد که کارت خود برای مقاصد مجرمانه بوده است و اولین نفری که می شود. تحت پیگرد قانونی مالک حساب است..

«سرهنگ رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فرجا درباره مسدود و غیرفعال شدن برخی حساب ها گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین پلیس فتا، قوه قضائیه و بانک مرکزی برای برخورد با سوء استفاده از حساب های بانکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به انواع کلاهبرداری اینترنتی ادامه داد: با پدیده ای به نام اجاره کارت بانکی مواجه شدیم، آفتی بود که امنیت روانی و اقتصادی جامعه را تهدید می کرد. بیش از 90 درصد کارت‌هایی که اجاره می‌شوند برای مقاصد مجرمانه از جمله شرط‌بندی و قمار، کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال، خرید آنلاین و کلاهبرداری در فروش هستند. اکثر فروشگاه های آنلاین که مرتکب کلاهبرداری می شوند اغلب از کارت های اجاره استفاده می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فرجا با اشاره به هماهنگی بین پلیس فتا، قوه قضائیه و بانک مرکزی گفت: با هماهنگی های انجام شده بین این دستگاه ها، این مجرمان به سرعت شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی و پلیس فتا و پلیس فتا و با همکاری بانک مرکزی این حساب ها مسدود می شود.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: در برخی موارد زمانی که فرد تصمیم به اجاره کارت بانکی می گیرد; در صورتی که مشخص شود این کار با اطلاع شخص و عمدا انجام شده و سرقت حساب صورت نگرفته است، برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه تمامی حساب های آن فرد مسدود می شود.

وی گفت: نوع دیگر کلاهبرداری این است که حجم بالایی از پرونده های کلاهبرداری به ما داده می شود. با بررسی حساب ها متوجه شدیم که اطلاعات حساب شخص یا افرادی هک و دزدیده شده و مبالغی در حال انتقال و برداشت به آن حساب است. البته ممکن است کسی متوجه این موضوع نباشد. ما بلافاصله پس از ثبت شکایت و شناسایی این حساب ها، حساب را مسدود می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فرجا با اشاره به کپی برداری از کارت های بانکی گفت: نوع دیگر کلاهبرداری این است که کارت های بانکی با اسکیمر کپی شده و از حساب سوء استفاده می شود. با نگاهی به این موارد متوجه شدیم که مثلاً از مقدار زیادی قبض از فروشگاه، پمپ بنزین، دستفروش و … پول برداشت می شود. با اقدامات فنی انجام شده بر روی این حساب ها، فرد متخلف را که ممکن است در فروشگاه، پمپ بنزین یا… مستقر باشد، شناسایی کرده ایم این فرد با اسکیمر از کارت های بانکی مشتریان کپی کرده و مرتکب کلاهبرداری شده است.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: با دستگیری این فرد مجبور می شویم در مدت زمان وقوع کلاهبرداری با هماهنگی بانک برای ایمنی مصرف کنندگان کارت بانکی تمامی مشتریان این فروشگاه را غیرفعال کنیم. ، و به صاحبان حساب اطلاع خواهیم داد. گاهی ممکن است بیش از 5000 نفر از پمپ بنزین استفاده کرده باشند، مثلاً در این بازه زمانی که کلاهبرداری صورت گرفته است، البته ممکن است از همه حساب ها سوء استفاده نشده باشد، اما برای امنیت کاربران، همه حساب ها را غیرفعال می کنیم و از مالکان می خواهیم. کارت، ما می خواهیم دوباره کارت بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما چیزی به نام اجاره کارت بانکی وجود ندارد، تصریح کرد: اگر شخصی کارت بانکی خود را اجاره می کند، باید مطمئن باشد که از کارت وی برای مقاصد مجرمانه استفاده می شود و اولین کسی که تحت تعقیب قرار می گیرد صاحب قبض است. ، و در مواردی باید تمام خسارت را خودش بپردازد.

به گفته سرهنگ پاشایی، برای جلوگیری از بدرفتاری با افراد، دارنده کارت باید تمامی خریدها را در تمامی مغازه ها، پمپ بنزین ها و … انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید