تفکیک حساب های تجاری و شخصی از ژوئن


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839268

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اعلام آغاز تقسیم حساب های تجاری و شخصی در خرداد ماه سال جاری جزئیات این اقدام را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد برزگری درباره روند اجرای تفکیک حساب های تجاری و شخصی از اوایل خرداد ماه سال جاری، گفت: دارندگان حساب های تجاری پس از این اقدام باید تجاری بودن حساب های خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. حساب‌های بانکی در این کشور خصوصی محسوب می‌شوند و فقط دارندگان حساب‌های تجاری و بازرگانی باید به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند که این حساب مربوط به تجارت و تجارت یا فعالیت اقتصادی آنها است.

وی افزود: این اقدام به منظور زمینه سازی برای اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در حال انجام است، چرا که یکی از الزامات این قانون، شفاف سازی ماهیت حساب های تجاری در سازمان امور مالیاتی است. نظارت مالی».

رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی ادامه داد: فرآیندهای لازم برای تفکیک حساب های تجاری و شخصی انجام شده و تنها بخشی از الزامات و فرآیندهای فنی و زیرساختی برای راه اندازی این اقدام باقی مانده است که امیدوارم از اوایل خردادماه این امر تضمین شود.


اجرای قانون پایانه های فروشگاهی تا پایان سال جاری

برزگری با تاکید بر اینکه تلاش سازمان مالیاتی بر این است که به صورت غیرحضوری این روند را تسهیل کند تا موجب سردرگمی مردم نشود، گفت: تا پایان سال جاری قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش، با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان در سال 1388، سازمان مالیاتی از شهریور همان سال 15 گروه از فعالان اقتصادی را با حدود 50 شغل طبقه بندی کرد تا شفاف سازی درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی. و مساعدت فرآیند حسابرسی مالیاتی برای ثبت نام در سامانه مودیان و استفاده از دستگاه کارتخوان ضروری است.

این اقدام با توجه به اعمال قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان انجام شد که بر اساس آن کلیه واجدین شرایط باید به ترتیبی که سازمان تعیین می کند در سامانه مودیان ثبت نام کنند و واحدهای تجاری و بازرگانی که مستقیماً با کاربر نهایی علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (کارت خوان) هستند، اما استفاده از پایانه فروشگاهی برای مؤدیانی که ارتباط مستقیمی با کاربر نهایی ندارند الزامی نیست و این مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند. کلیه حساب های خود را به ترتیبی که سازمان تصمیم دارد از طریق سامانه مودیان صادر کند استفاده کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید