رشد 84 درصدی وانت های تجاری/ تمرکز گروه سایپا بر تولید خودروهای تجاری و کار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ; محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال گذشته ظرفیت تولید گروه سایپا افزایش یافته که برای 3 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در تبریز دو شرکت قطعه سازی گروه سایپا و 60 شرکت قطعه سازی دیگر در زمینه تامین قطعات فنی و با تکنولوژی بالا در زمینه پیشرانه برای گروه سایپا فعالیت دارند، گفت: ، تولید شرکت های قطعه سازی نیز افزایش یافت.

تیموری تصریح کرد: در گروه سایپا تاکید بر ارتقای کیفیت است چرا که کیفیت رمز بقای شرکت های تولیدی است و بر این اساس محصولات با کیفیت بهتری نسبت به گذشته تولید می شود و این امر منجر به کاهش 500 درصدی شده است. در تعداد مراجعه کنندگان به نمایندگی ها مدت گارانتی محصولات به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های گروه سایپا تمرکز بر تولید خودروهای تجاری و کار است، گفت: در صورت افزایش تولید خودروهای تجاری قطعا هزینه حمل و نقل در کشور کاهش می یابد و علاوه بر آن تولید خودروهای تجاری نیز کاهش می یابد. وسایل نقلیه نیز باعث ایجاد اشتغال می شود و خوشبختانه در گروه سایپا شاهد رشد 84 درصدی تولید محصولات وانت تجاری بوده ایم.

وی در خصوص واردات خودروهای جدید نیز گفت: سایپا پیش از این خودروهای خارجی وارد نمی کرد و در گذشته فقط کار مونتاژ انجام می داد و امسال برای اولین بار است که خودروهای زیر 10 هزار دلار با بالاترین استانداردهای موجود وارد کرده ایم.

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه زیرساخت ها و خطوط تولید گروه سایپا از سال 70 توسعه نیافته است، گفت: تمامی ماشین آلات شرکت های گروه خودروسازی سایپا قدیمی و نیاز به به روز رسانی دارند و امسال برای اولین بار 5 هزار دستگاه میلیارد تومان سرمایه گذاری مجاز است در مگاموتور و زیرمجموعه های آن از وزارت ایمنی دریافت کرده ایم و به این ترتیب کیفیت قطعات افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های خودروسازی گروه سایپا با 50 درصد ظرفیت تولید می کنند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده این ظرفیت تولید باید به 85 درصد برسد تا قیمت نهایی محصولات اقتصادی شود و قطعا با حمایت دولت. و وزارت امنیت، در زمینه هایی که نیاز به توسعه دارد، اقدام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید