تقسیم ورزشگاه ها بر اساس انصاف در هر ساعت از شبانه روز بین زن و مرد اعلام می شد


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905370

عدم تحرک و عدم تحرک در میان زنان یک چالش بزرگ است

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: سالن های ورزشی باید در تمام ساعات شبانه روز به صورت عادلانه بین بانوان و آقایان تقسیم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با استقبال از هفته تربیت بدنی ورزش بانوان گفت: امروز به توسعه ورزش بانوان اختصاص دارد و باعث افتخار است که مشعل المپیک کشور توسط هانیه رستمیان با کسب سهمیه تیراندازی روشن شد.

کاظمی پور درباره برنامه های وزارت ورزش برای ارتقا و توسعه ورزش بانوان گفت: برنامه های ملی را پیگیری کردیم که با موفقیت اجرا شد. در برخی از برنامه ها با پشتیبانی دستگاه های مسئول تغییرات محتوا را انجام داده ایم.

وی افزود: یکی از این برنامه ها طرح پایش و ارتقای سلامت بانوان در زمینه فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی بود. عدم تحرک و کم تحرکی چالش بزرگی است که در این پروژه به آن پرداخته شده است. این طرح با همکاری 3 فدراسیون پزشکی ورزشی، تربیت بدنی، روستایی و عشایری اجرا می شود.

کاظمی پور تصریح کرد: میزهای ورزشی در پارک های کشور قرار می گیرد و این امر به ارتقای سواد بدنی و وضعیت موجود بدن بانوان کمک می کند. ما کسانی را که به پارک های تفریحی می آیند تشویق می کنیم که شاخص های آمادگی جسمانی و ترکیب بدن را بدانند.

معاون توسعه ورزش بانوان درباره طرحی برای روستاییان گفت: طرح ایجاد پایگاه های قهرمانی در دبیرستان های شبانه روزی کشور را طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش هفته گذشته امضا کردیم. در این پایگاه سفیران ورزش و سلامت را پرورش خواهیم داد و پتانسیل قوی برای شناخت استعدادهای ورزشی دارد. در کنار این طرح، ارتقای فنی معلمان ورزش را نیز پیگیری می کنیم.

کاظمی پور در خصوص فرهنگ پذیری ورزش بانوان گفت: در کار فرهنگی به دنبال دو سوال هستیم. بخش اول نهادینه شدن فرهنگ ورزش و گنجاندن ورزش در سبد خانواده است. بخش دوم ورزش های فرهنگی است، ارزش های فرهنگی که معتقدیم با ایجاد فضایی خاص آن را ترویج می کنیم.

وی که با رادیو ورزش صحبت می کرد، افزود: بررسی ویژه لباس های ورزشی که بانوان می توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، در بسیاری از سالن ها ساعات صبح تا ظهر برای خانم ها در نظر گرفته شده بود. ما اعلام کردیم که ورزشگاه ها باید در تمام ساعات شبانه روز بر اساس انصاف بین زن و مرد تقسیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید